Geri Dön

Lojistik Simülasyon

 

Syllabus

 

 

 

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

 

Dersin Adı : Lojistik Simülasyon

Derece: Lisans

 

 

Kodu

 

 

 

Yıl/Yarıyılı

 

 

Kredisi

 

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuar

ULT 411

     4/ 1(güz)

3.5

6

2

0

2

Bölüm

YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ

 

Dersin veren Öğretim Üyesi

Dr. Eylül Damla Gönül-Sezer

İletişim Bilgileri

e-mail: eylulgonul@yahoo.com

Görüşme Saatleri

Cuma 11:30-13:00

Ders Notları için web adresi

http://pruonline.pirireis.edu.tr/

Dersin Türü

 Zorunlu

Dersin Dili

İngilizce

Dersin Önkoşulları

  ULT 224

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı, kesikli olay benzetiminin teori ve uygulamalarını incelemektir. Öğrenciler rassal sayı ve rassal değişken üretimi, simülasyon için veri analizi ve bir sistemin ARENA modelini temel müdülleri kullanarak geliştireceklerdir.

Dersin Amacı

1. Öğrencilere bilgisayar programı kullanarak sistem modellemesi öğretmek.

2. Öğrencilere rassal sayı ve değişken üretimi, veri modelleme, doğrulama ve onaylama gibi kesikli olay simülasyonu için önemli olan temel kavramları öğretmek.

 

Dersin Öğrenme

Çıktıları

Lojistik Simülasyonu dersini başarıyla tamamlayan öğrenciler tarafından

I. Simülasyon modellemenin temel kavramlarını anlamak,

II. Kesikli olay simülasyonu kullanarak sistemleri modellemeyi öğrenir,

III. Simülasyon modellerini Arena'da uygulamayı öğrenir,

IV. Bir simülasyon modelinin girdi ve çıktılarını analiz etme becerilerini geliştirmek,

V. Bir simülasyon modelini doğrulayabilme ve doğrulayabilme.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Teorik ve uygulamalı dersler, bilgisayar programı ile çalışma ve habersiz kısa sınavlar.

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

(Derslik: D1.116)

Eş dönemli koşul

-

Ders Kitabı

Text Books:

Discrete Event System Simulation (5th ed.), Banks, J. Carson, J.S, Nelson, Barry, L. N, Nichol, D. M., Prentice Hall, 2010.

Simulation with Arena (4th ed.), Kelton, D.W., Sadowski, R.P., Sturrock, D.T., McGraw-Hill, 2007.

 

Diğer Kaynaklar

Additional References:

Simulation Modeling and Analysis with Expertfit Software (4th ed.), Law, A., McGraw-Hill, 2006.

Simulation, (4th ed.) Ross, S.M., Academic Press; 2006.

Winter Simulation Conferences

Ödevler ve Projeler

Öğrencilere, dersin gelişimini takip etmelerini ve sınavlara hazırlanmalarını sağlamak amacıyla çözülen sorularla aynı doğrultuda habersiz kısa sınavlar yapılmaktadır. Bu kısa sınavlar bilgisayar programı veya teorik bilgilerle alakalıdır.

Laboratuar Uygulamaları

Ders kaynak kitabından seçilen modeller laboratuvar uygulamalarında ARENA ile kurdurulmaktadır.

Bilgisayar Kullanımı

ARENA’da model kurma, model sonucu anlama ve veri analizi için bilgisayar kullanılır.

Diğer Aktiviteler

 

-

Diğer koşullar:

Intihal  ve  kopya  durumlarında, üniversite mevzuatı uygulanır.

Sınava girmeyen öğrenci doktor raporu getirmeli veya önceden mazeretini eposta ile bildirmelidir. Rapor durumu haricinde telafi sınavı yapmak, öğretim üyesinin insiyatifindedir.

 

Ders Geçme Koşulları: Öğrenciler derse mevzuata uygun şekilde devam etmelidir, mazereti var ise uygun zamanda bildirmelidir. 1 adet yazılı yıl içi sınavı yapılır. 4 ila 6 arası habersiz kısa sınav yapılır. Bunların hepsi, yıl içi çalışma notuna esastır. Yüzdelik dağılımları aşağıdadır. Yılsonu final sınavı da değerlendirilerek, nihai yılsonu puanı hesaplanır.

 

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: İlgili sınav ve projelerin, değerlendirmeye esas yüzdelik dağılımları aşağıdadır:

Başarı Değerlendirme

Sistemi

Yarıyıl içi Çalışmaları

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

 

 

Yıl İçi Sınavları

1

35

Kısa Sınavlar

4-6

25

Ödevler

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

Laboratuar Uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Alan Çalışması

 

 

Final Sınavı

1

40

TOPLAM

 

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

60

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

40

TOPLAM

 

100

 

 

 

 

 

AKTS/

İŞ YÜKÜ TABLOSU

Faaliyet

Sayısı

Saat

Toplam

İşyükü

Ders süresi

13

2

26

Ara sınavlar

1

3

3

Quiz

4

3

12

Ödevler

 

 

 

Proje

 

 

 

Laboratuar

13

3

39

Uygulama

 

 

 

Tutorial

 

 

 

Seminar

 

 

 

Sunum/Seminer hazırlama

 

 

 

Alan çalışması

 

 

 

Final sınavı

1

3

3

Sınıf dışı ders çalışma, vize için (derse ve vizeye hazırlık)

1

21

21

Sınıf dışı ders çalışma, final için

1

42

42

Total Workload

 

 

146

Total Workload/25

 

 

146/25

Course ECTS Credits

 

 

6

 

 

Haftalık Ders Planı: Haftalık ders planı, derslerin işleniş hızına göre değişiklik gösterebilir. Konular yanında parantez içerisinde ilgili kitap bölümü (chapter) gösterilmiştir:

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin

Çıktıları

1

Simülasyona Giriş (Banks Chapter 1, Kelton Chapter 1)

I

2

Temel Simülasyon Kavramları (Banks Chapters 2-3, Kelton Chapter 2)

I

3

ARENA’ya Giriş (Kelton Chapter 3, Model 3.1, 3.2, 3.3)

II

4

El ile Simülasyon (Banks Chapter 2-3, Model 2.1)

I, II

5

Rassal Sayı Üretimi (Banks Chapter 7)

I,III

6

Rassal Sayı Üretimi (Banks Chapter 7)

I,II, III

7

ARA SINAV

 

8

Rassal Değişken Üretimi (Banks Chapter 8)

I, II, III

9

Rassal Değişken Üretimi (Banks Chapter 8)

I, II, III

10

Arena’da ileri model (Kelton Chapter 4, Model 4.1)

III, IV

11

Veri Analizi (Banks Chapter 9)

III, IV

12

Simülasyon Modellerinin Doğrulanması (Banks Chapter 10)

I,II,III,IV,V

13

Simülasyon Modellerinin Geçerliliği (Banks Chapter 10)

I,II,III,IV,V

14

Tekrar

I,II,III,IV,V

 

 

 Dersin YÖNETIM BILIŞIM SISTEMLERI Programlarıyla İlişkisi

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler programa ait çıktılar

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

İşletmenin farklı temel fonksiyonlarıyla ilgili kavram ve teorileri, ilgili süreç problemlerini analiz etmek ve çözmek için kullanmak.

 

 

X

b

İşletmenin yöneticileri olarak, uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak.

 

 

X

c

İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak.

X

 

 

d

Bilgi teknolojileri uygulamalarını uyarlarken, ilişkili olduğu çevresel, sosyal ve etik kurallar konusunda farkındalık göstermek

X

 

 

e

İşletme, yönetim ve bilişim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için, yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla sözlü ve yazılı iletişim kurmak.

 

 

X

f

İş çevresinde ve proje yönetiminde gerekli olan, takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek.

X

 

 

g

Bilgi teknolojileri uygulamalarında, -sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için- operasyonel verimliliği artıracak, yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.

 

 

X

h

İş gereksinimlerine uygun yazılım, donanım, altyapı, veritabanı ve iletişim gereksinimlerini belirlemek, gereken birleşenleri tasarlamak, seçimini yapmak, sistemini yönetmek.

 

 

X

i

Bir bilişim sistemi projesi için proje planı oluşturmak, gerekli ihtiyaçları analiz edip, dökümante etmek, sisteme ait veri tabanın analiz, tasarım ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olup, teknik ve yönetsel katkı verip ve sorumluluk alabilmek, etkin yönetebilmek.

X

 

 

j

Programlama ve veritabanı mantığını bilmek ve güncel bir programlama dili kullanabilmek.

 

 

X

k

Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olmak. Kurumsal yazılım türleri, yazılım seçimi ve satın alma kararı ile ilgili bilgi sahibi olmak, yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Programme Outcomes & Course Outcomes Connectivity Matrix

(Relationship between the Course and the YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Curriculum)

 

 

 

 

I.             Bilgi sistemlerinin işi nasıl dönüştürdüğünü açıklar ve bilgi sistemlerini incelemek için kullanılan akademik disiplinleri tanımlar.

  II.            BT altyapısını ve bileşenlerini açıklar ve telekomünikasyon ağlarının ve anahtar ağ teknolojilerinin temel bileşenlerini açıklar.

III.            Kurumsal sistemlerin işletmelere operasyonel mükemmelliği nasıl sağladığını ve iş süreçlerini nasıl koordine ettiğini açıklar.

IV.            Sistemleri modellemek ve tasarlamak için başlıca metodolojilerin neler olduğunu açıklar ve proje yönetiminin amaçlarını ve bilgi sistemlerinin geliştirilmesinde neden bu kadar önemli olduğunu açıklar.

V. İş performansını ve karar vermeyi iyileştirmek için veritabanlarından bilgiye erişmek için temel araçları ve teknolojileri açıklar ve bilgi sistemlerinin, yöneticilerin faaliyetlerini ve yönetim karar vermeyi nasıl desteklediğini açıklar

a

İşletmenin farklı temel fonksiyonlarıyla ilgili kavram ve teorileri, ilgili süreç problemlerini analiz etmek ve çözmek için kullanmak.

1

1

2

2

1

b

İşletmenin yöneticileri olarak, uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak.

1

2

2

2

3

c

İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak.

1

1

1

1

1

d

Bilgi teknolojileri uygulamalarını uyarlarken, ilişkili olduğu çevresel, sosyal ve etik kurallar konusunda farkındalık göstermek

3

1

2

1

1

e

İşletme, yönetim ve bilişim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için, yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla sözlü ve yazılı iletişim kurmak.

2

2

2

2

2

f

İş çevresinde ve proje yönetiminde gerekli olan, takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek.

1

1

2

2

3

g

Bilgi teknolojileri uygulamalarında, -sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için- operasyonel verimliliği artıracak, yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.

3

2

3

3

3

h

İş gereksinimlerine uygun yazılım, donanım, altyapı, veritabanı ve iletişim gereksinimlerini belirlemek, gereken birleşenleri tasarlamak, seçimini yapmak, sistemini yönetmek.

3

3

3

3

3

i

Bir bilişim sistemi projesi için proje planı oluşturmak, gerekli ihtiyaçları analiz edip, dökümante etmek, sisteme ait veri tabanın analiz, tasarım ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olup, teknik ve yönetsel katkı verip ve sorumluluk alabilmek, etkin yönetebilmek.

3

3

3

3

3

j

Programlama ve veritabanı mantığını bilmek ve güncel bir programlama dili kullanabilmek.

1

1

2

2

2

k

Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olmak. Kurumsal yazılım türleri, yazılım seçimi ve satın alma kararı ile ilgili bilgi sahibi olmak, yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.

2

2

2

3

3

 

 

 

--

 

    Dersin ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK VE TİCARET Programlarıyla İlişkisi

 

 

 

Program Outcomes

Level of Contribution

1

2

3

a

Uluslararası işletmecilik ve ticarete temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak.

X

 

 

b

Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek.

 

 

 

c

Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak.

 

 

 

d

Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek.

X

 

 

e

Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarlarının gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek.

 

X

 

f

Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek.

 

X

 

g

Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek.

 

 

X

h

Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek.

 

 

X

i

Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak.

 

 

X

j

Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

 

 

X

k

Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek.

 

 

X

l

En az Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek.

X

 

 

m

Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek.

XX

 

 

     1: Az,  2. Kısmi,  3. Tam

 

 

Programme Outcomes & Course Outcomes Connectivity Matrix

(Relation with the department of ULUSLARASI İŞLETMECİLİK ve TİCARET)

 

 

I.             Bilgi sistemlerinin işi nasıl dönüştürdüğünü açıklar ve bilgi sistemlerini incelemek için kullanılan akademik disiplinleri tanımlar.

  II.            BT altyapısını ve bileşenlerini açıklar ve telekomünikasyon ağlarının ve anahtar ağ teknolojilerinin temel bileşenlerini açıklar.

III.            Kurumsal sistemlerin işletmelere operasyonel mükemmelliği nasıl sağladığını ve iş süreçlerini nasıl koordine ettiğini açıklar.

IV.            Sistemleri modellemek ve tasarlamak için başlıca metodolojilerin neler olduğunu açıklar ve proje yönetiminin amaçlarını ve bilgi sistemlerinin geliştirilmesinde neden bu kadar önemli olduğunu açıklar.

V. İş performansını ve karar vermeyi iyileştirmek için veritabanlarından bilgiye erişmek için temel araçları ve teknolojileri açıklar ve bilgi sistemlerinin, yöneticilerin faaliyetlerini ve yönetim karar vermeyi nasıl desteklediğini açıklar

a

Uluslararası işletmecilik ve ticarete temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak.

1

0

0

0

0

b

Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek.

1

2

3

2

3

c

Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak.

1

0

0

0

1

d

Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek.

1

0

0

0

0

e

Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarlarının gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek.

2

0

1

0

1

f

Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek.

1

0

1

2

3

g

Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek.

2

3

2

2

2

h

Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek.

2

2

2

1

1

i

Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak.

2

1

1

1

2

j

Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

3

3

3

3

3

k

Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek.

3

3

3

3

3

l

En az Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek.

1

1

1

1

1

m

Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek.

1

1

1

1

1

 

 

 

 

 

Düzenleyen

 

 

Tarih

15.01.2019

İmza