Geri Dön

Seminer

 

 

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

İKTİSADİ İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

 

Dersin Adı : YBS Seminer

Derece: Lisans

 

Kodu

Yıl/Yarıyılı

Kredisi

AKTS Kredisi

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

 
 

Ders

Uygulama

Laboratuvar

 

YBS406

2019-2020/ (GÜZ)

3

5

3

 

-

 

Bölüm

Yönetim Bilişim Sistemleri

 

Dersin veren Öğretim Üyesi

Doç.Dr. Batuhan KOCAOĞLU

 
 

İletişim Bilgileri

e-mail: bkocaoglu @ pirireis.edu.tr

 
 

Görüşme Saatleri

Öğrenciler, araştırmaları boyunca benimle iletişimde kalmakta ve rehberlik istemekte özgür hissetmelidir. Resmi çalışma saatleri yoktur, ancak talep üzerine dersten hemen sonra veya e-posta yoluyla randevu alarak ulaşılabilir olacağım.

 

web adresi

http://ois.pirireis.edu.tr/

 

Dersin Türü

 Seçmeli

Dersin Dili

İngilizce

 

Dersin Önkoşulları

  

 

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

 

30

---

---

70

 

Dersin İçeriği

Bu ders, bir proje / seminer hazırlayan öğrencilerin çalışmalarını sunabilecekleri ve tartışabilecekleri ve MIS biliminde araştırma için çeşitli yaklaşımları değerlendirebilecekleri bir forum görevi görmeyi amaçlamaktadır.

Seminer, öğretim görevlisine danışarak, öğrenci tarafından seçilen bir konuda yaklaşık 15 sayfalık araştırma ve yazımı, sunum ve yazılım geliştirme projesidir. Makale uygun dipnotları ve kaynakça içermeli ve genel olarak APA stil kılavuzunun özelliklerine uygun olmalıdır. Seçildikten sonra, seminer konusu süpervizörle görüşülerek seminer süresince daha da geliştirilebilir ve rafine edilebilir. Öğrencilerin seminere katılımlarının yanı sıra danışmanları ile düzenli toplantılar yapmaları beklenmektedir.

 

Dersin Amacı

1. Öğrencilere bilimsel gerçeği nasıl takip edeceklerine dair temel bilgileri sağlamak. Bilimsel bir çalışmanın planlanması ve performansı hakkında temel bilgileri göstermek.

2. Bilimsel çalışmanın nasıl sunulacağına dair temel bilgileri göstermek.

3. Mevcut araştırma sorularının anlaşılması da dahil olmak üzere bir MIS disiplini içinde teorik ve pratik profesyonel uzmanlık sağlamak.

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler:

  1. Bilimsel literatürü araştırabilme ve bilimsel literatürü özetleyebilme
  2. Dokümantasyonlarla baştan sona bir MIS projesini tamamlayabilme
  3. Bilimsel verileri ve sonuçları farklı gruplara yönelik yazılı ve sözlü olarak sunabilir.
 

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Teorik ve uygulamalı dersler. Öğrencilerden Proje ödevi hazırlamaları ve sunum yapmaları beklenmektedir.

 

Uygulama Yeri

Ofis, seminer salonu veya Online

 

Eş dönemli koşul

-

 

Ders Kitabı

 

 

Diğer Kaynaklar

 

 

Ödevler ve Projeler

Öğrencilerden verilen konuyu araştırmaları ve ders içeriğinin gelişimini takip etmeleri ve sunuma hazırlanmaları istenecektir.

 

Seminer projesi, sınavın temelini oluşturan bir makale çalışması ile sunulmalıdır.

Seminer projesi, ders danışmanına danışarak öğrenci tarafından seçilen bir konuda bir yazılım geliştirme ve yaklaşık 3.000-7.000 kelimelik bir araştırma makalesi yazımıdır. Makale, uygun dipnotları ve bibliyografyayı içermeli ve genel olarak APA (American Political Science Association) stil kılavuzundaki şartnamelere uygun olmalıdır. Şablon paylaşılacaktır.

Yazılı rapor için değerlendirme kriterleri (final):

  -Çalışmanın tamlığı, yazılım çalışıyor olmalı

  -Yazım şablonuna uygunluk

  -APA referansının kullanılması ve kaynakların doğruluğu

  -Dokümantasyon: (Plan, Analiz, Test, El Kitabı)

  -Metin anlaşılırlığı ve anlaşılırlığı.

  -Github kullanma (eğer bir geliştirme projesiyse)

Konu seçildikten sonra, danışmanla görüşülerek toplantılar süresince daha da geliştirilebilir ve rafine edilebilir. Öğrencilerin derse katılımları olarak, danışmanları ile düzenli toplantılar yapmaları beklenir.

Finalde, uzmanların bulunduğu bir seminerde sözlü olarak sunulmalıdır. Öğrenci projeyi makale olarak yazmalıdır.

 

Laboratuvar Uygulamaları

   

Bilgisayar Kullanımı

Öğrenciler projelerini hazırlarken bilgisayar kullanacaktır.

 

Diğer Aktiviteler

Intihal  ve  kopya  durumlarında, üniversite mevzuatı uygulanır.

Turnitin İntihal Benzerlik kabul oranı <% 15 olmalıdır

Proje teslim tarihinde, ilan edilen formata uygun şekilde  iletilmelidir.

Final sunum Sınava girmeyen öğrenci doktor raporu getirmeli veya önceden mazeretini eposta ile bildirmelidir. Rapor durumu haricinde telafi sınavı yapmak, öğretim üyesinin insiyatifindedir.

Ders Geçme Koşulları: Öğrenciler derse mevzuata uygun şekilde devam etmelidir, mazereti var ise uygun zamanda bildirmelidir. Faaliyetlerin yüzdelik dağılımları aşağıdadır.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: İlgili sınav ve projelerin, değerlendirmeye esas yüzdelik dağılımları aşağıdadır:

 
                   

 

 

Başarı Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi Çalışmaları

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

7

10

Ara Sınav

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

 

 

Dönem Ödevi/ Projeler

1

30

Laboratuvar Uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Staj

 

 

Seminer

 

 

Sunum

1

20

Alan Çalışması

 

 

Final Sınavı

1

40

Toplam

100

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkı Yüzdesi

60

60

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı Yüzdesi

40

40

TOPLAM

100

100

 

 

Haftalık Ders Planı: Haftalık ders planı, derslerin işleniş hızına göre değişiklik gösterebilir. Konular yanında parantez içerisinde ilgili kitap bölümü (_ch) gösterilmiştir:

 

Hafta

 

Konular

Ders Çıktıları

1

Giriş. Seminerin ana konusunu tartışmak. Eğitmeni ziyaret edin.

I

2

1. Bölüm Araştırması: Giriş

 “İçindekiler” bölümünü hazırlayın. Ana bölümler şöyle olmalıdır (son makalenin bölümleri de):

Bölüm 1-Literatür incelemesi

Bölüm 2-Çalışmanın özgünlüğü

Bölüm 3-Problem Tanımı

Bölüm 4-Çözüm Yaklaşımı (geliştirme yol haritası veya Sayısal model)

Bölüm 5-Örnek olay incelemesi

Bölüm 6- Sonuçlar

I

3

Bölüm 1 üzerine araştırma.

En az 3 ana kaynak bulun (makaleler, bloglar)

Eğitmenden ana kaynaklar ve konu hakkında onay alın.

Proje için ana kaynakları belirleyin (kitaplar, makaleler, videolar, bağlantılar vb.)

Çalışma için Proje planını hazırlayın.

I

4

2. Bölüm Araştırması: Literatür incelemesi .. Eğitmeni ziyaret edin.

I

5

Bölüm2 üzerine araştırma.

I

6

Bölüm3 üzerine araştırma: Problem tanımı. Eğitmeni ziyaret edin.

I

7

Bölüm 4 üzerine araştırma: Çözüm yaklaşımı. Eğitmeni ziyaret edin.

II

8

Bölüm 4 üzerine araştırma.

II

9

Bölüm5-1 üzerine araştırma: Örnek olay, bölüm 1. Eğitmeni ziyaret edin.

II

10

Bölüm 5-1 üzerine araştırma

II

11

Bölüm 5-2 üzerine araştırma: Örnek olay, bölüm 2. Eğitmeni ziyaret edin.

II

12

Bölüm 5-2 üzerine araştırma

II

13

Bölüm 6 üzerine araştırma. Eğitmeni ziyaret edin.

II, III

14

Çalışmayı tamamlayın.

III

 

 

 

AKTS  / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlikler

Sayısı

Süresi (Saat)

Toplam
İş Yükü

Ders 

7

1

7

Sınıf Dışı hazırlık (Ön çalışma, pekiştirme)

7

12

84

Ödevler

 

 

 

Kısa Sınav

 

 

 

Sunum / Seminer Hazırlama

1

12

12

Arasınav(lar) (Sınav + hazırlık)

 

 

 

Grup Projesi

1

16

16

Laboratuvar

 

 

 

Arazi Çalışması

1

 

 

Yarıyıl Sonu Sınavı (Sınav + hazırlık)

1

18

18

Toplam İş Yükü

 

 

137

 Toplam İş Yükü / 25

 

 

 

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5

 

 

 

Dersin Yönetim Bilişim Sistemleri Programıyla İlişkisi

 

 

Program Çıktıları

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

İşletmenin farklı temel fonksiyonlarıyla ilgili kavram ve teorileri, ilgili süreç problemlerini analiz etmek ve çözmek için kullanmak.

 

 

X

b

İşletmenin yöneticileri olarak, uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak.

 

 

X

c

İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak.

 

 

X

d

Bilgi teknolojileri uygulamalarını uyarlarken, ilişkili olduğu çevresel, sosyal ve etik kurallar konusunda farkındalık göstermek

 

 

X

e

İşletme, yönetim ve bilişim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için, yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla sözlü ve yazılı iletişim kurmak.

 

 

X

f

İş çevresinde ve proje yönetiminde gerekli olan, takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek.

 

 

X

g

Bilgi teknolojileri uygulamalarında, -sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için- operasyonel verimliliği artıracak, yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.

 

 

X

h

İş gereksinimlerine uygun yazılım, donanım, altyapı, veritabanı ve iletişim gereksinimlerini belirlemek, gereken birleşenleri tasarlamak, seçimini yapmak, sistemini yönetmek.

 

 

X

i

Bir bilişim sistemi projesi için proje planı oluşturmak, gerekli ihtiyaçları analiz edip, dökümante etmek, sisteme ait veri tabanın analiz, tasarım ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olup, teknik ve yönetsel katkı verip ve sorumluluk alabilmek, etkin yönetebilmek.

 

 

X

j

Programlama ve veritabanı mantığını bilmek ve güncel bir programlama dili kullanabilmek.

 

 

X

k

Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olmak. Kurumsal yazılım türleri, yazılım seçimi ve satın alma kararı ile ilgili bilgi sahibi olmak, yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.

 

 

X

1: Az, 2: Kısmi, 3: Tam

 

 

Yönetim Bilişim Sistemleri Program Çıktıları & Ders Çıktıları İlişki Matrisi

Ders Çıktıları

I

II

III

Program

Çıktıları

a. 

X

X

X

b. 

X

X

X

c. 

X

X

X

d. 

X

X

X

e. 

X

X

X

f. 

X

X

X

g.

X

X

X

h. 

X

X

X

i. 

X

X

X

j.

X

X

X

k.

X

X

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hazırlayan

Doç.Dr. Batuhan KOCAOĞLU

Tarih

29.03.2020

İmza