Geri Dön

E-Ticaret - E-İş

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Dersin Adı : E-TİCARET
Derece: Lisans
Kodu
Yıl/Yarıyılı
Kredisi
AKTS Kredisi
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
Ders
Uygulama
Laboratuvar
UIT 301
2019-2020(BAHAR)
3 6
3
-
Bölüm
Yönetim Bilişim Sistemleri
Dersin veren Öğretim Üyesi
Dr. FARID HUSEYNOV
İletişim Bilgileri
e-mail: fhuseynov@pirireis.edu.tr
Görüşme Saatleri
web adresi
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Önkoşulları
Dersin mesleki bileşene katkısı, %
Temel Bilim
Temel Mühendislik
Mühendislik Tasarım
İnsan ve Toplum Bilim
30
35
35
--
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilere HTML5, CSS3 ve PHP programlama dilini kullanarak dinamik bir e-ticaret web sayfası oluşturmayı öğretmeyi amaçlamaktadır. Gerekli teknolojileri öğrendikten sonra öğrenciler bir e-ticaret projesi üzerinde çalışacak ve projelerini ders boyunca geliştirip sunacaktır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, dinamik ve veritabanı odaklı bir e-ticaret web sayfası geliştirmek için gerekli temel teknolojileri öğretmektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersten başarıyla geçen öğrenciler;
I. İlişkisel model ve ilişkisel veritabanı yönetim sistemini anlar
II. İlişkisel veritabanlarından veri depolamak ve almak için SQL kullanabilir
III. Bir web sayfasını yapılandırmak için HTML ve CSS kullanabilir
IV. Dinamik bir web sayfasını nasıl geliştireceğini bilir
V. PHP'yi MySQL veritabanıyla nasıl kullanacağınızı öğrenir
VI. Veritabanı odaklı bir web sitesi geliştirebilir
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Teorik sunum, lab uygulamlaları
Uygulama Yeri
Sınıf, Lab
Eş dönemli koşul
-
Ders Kitabı  Boehm, A., & Ruvalcaba, Z. (2015). Murach’s HTML5 and CSS3. Mike Murach & Associates.  Murach, J., (2019). Murach’s MySQL (2rd Edition). Mike Murach & Associates, Inc.
Diğer Kaynaklar  Murach, J., & Harris, R. (2010). Murach's PHP and MySQL. Mike Murach & Associates, Inc..
Ödevler ve Projeler
Öğrencilerden bir programlama projesini tamamlamaları ve verilen ödevleri teslim etmeleri istenecektir.
Laboratuvar Uygulamaları
---
Bilgisayar Kullanımı
---
Diğer Aktiviteler
---
Başarı Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi Çalışmaları
Adedi
Değerlendirmedeki Katkısı, %
Devam
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınavlar
1
10
Ödevler
Dönem Ödevi/ Projeler
1
50
Laboratuvar Uygulaması
Uygulama
Staj
Seminer
Sunum
Alan Çalışması
Final Sınavı
Toplam
100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkı Yüzdesi
50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı Yüzdesi
50
TOPLAM
100
Hafta
Konular
Ders Çıktıları
1
Web geliştirmeye giriş - Murach HTML5 ve CSS3 - ch1
III, IV
2
Bir web sayfasını yapılandırmak için HTML nasıl kullanılır - Murach HTML5 ve CSS3 - ch3
III, IV
3
Bir web sayfasının öğelerini biçimlendirmek için CSS nasıl kullanılır - Murach HTML5 ve CSS3 - ch4
III, IV
4
CSS'de Daha Fazla Beceri - Murach'ın HTML5 ve CSS3'ü - ch5-ch7
III, IV
5
İlişkisel veritabanları ve SQL'e giriş - Murach's MySQL, 2nd Edition (2015), Joel Murach - Konu 1
I, II
6
Tek bir tablodan veri nasıl alınır - Murach's MySQL, 2. Baskı (2015), Joel Murach - Konu 2
I, II
7
İki veya daha fazla tablodan veri nasıl alınır - Murach's MySQL, 2. Baskı (2015), Joel Murach - Konu 3
I, II
8
Veriler nasıl eklenir, güncellenir ve silinir - Murach's MySQL, 2. Baskı (2015), Joel Murach - Konu 4
I, II
9
Özet sorgular ve alt sorgular nasıl kodlanır - Murach's MySQL, 2nd Edition (2015) by Joel Murach - Konu 5-6 + ARA SINAV
I, II
10
Veritabanı nasıl tasarlanır - Murach's MySQL, 2nd Edition (2015) by Joel Murach - Konu 10
I, II
11
Veritabanları, tablolar ve dizinler nasıl oluşturulur - Murach's MySQL, 2nd Edition (2015) by Joel Murach - Konu 11
I, II
12
PHP ile web geliştirmeye giriş
I, II, V,VI
13
PHP uygulaması nasıl kodlanır
I, II, III,IV,V,VI
14
PHP MySQL veritabanıyla nasıl kullanılır
I, II, III,IV,V,VI
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlikler
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü
Ders
14
3
42
Sınıf Dışı hazırlık (Ön çalışma, pekiştirme)
12
3
36
Ödevler
Kısa Sınav
1
10
10
Sunum / Seminer Hazırlama
0
0
0
Arasınav(lar) (Sınav + hazırlık)
1
20
20
Grup Projesi
1
40
40
Laboratuvar
0
0
0
Arazi Çalışması
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Sınav + hazırlık)
0
0
0
Toplam İş Yükü
148
Toplam İş Yükü / 25
Dersin AKTS Kredisi
6
Dersin Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Programıyla İlişkisi
Program Çıktıları
Katkı Seviyesi
1
2
3
a
Uluslararası işletmecilik ve ticarete temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak.
X
b
Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek.
X
c
Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak.
X
d
Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek.
X
e
Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarlarının gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek.
X
f
Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek.
X
g
Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek.
X
h
Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek.
X
i
Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak.
X
j
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
X
k
Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek.
X
l
En az Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek.
X
m
Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek.
X
1: Az, 2: Kısmi, 3: Tam
Dersin Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Programıyla İlişkisi
Program Çıktıları
Katkı Seviyesi
1
2
3
a
İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma.
X
b
Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma.
X
c
Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma.
X
d
Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
X
e
Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma.
X
f
İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
X
g
Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma.
X
h
Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma.
X
i
Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma.
X
j
Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme.
X
k
Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma.
X
l
Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma.
X
m
Kalite değerlerine sahip olma.
X
1: Az, 2: Kısmi, 3: Tam
Dersin Lojistik Yönetimi Programıyla İlişkisi
Program Çıktıları
Katkı Seviyesi
1
2
3
a
Lojistik ve taşımacılık alanındaki ilgili konularda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
X
b
Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda, ulusal ve uluslararası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
c
Ulaştırma/ lojistik alanı kapsamında kuramsal ve uygulamalı bilgiler ile problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer.
X
d
Lojistik ve taşımacılık alanındaki paydaşlar ile sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
X
e
Genel, lojistik ve taşımacılık alanındaki bilgi iletişim sistemleri hakkında, ileri düzeyde yetkinliğe sahiptir.
X
f
Lojistik ve taşımacık alanındaki prensip, politika ve mevzuatlar hakkında bilgi sahibidir.
X
g
Mesleki ve etik sorumluluk ile şirket yönetimi, hukuksal çerçevesi, işyeri uygulamaları ve çevresel etkileri konularında bilgi sahiptir.
X
h
Bilgiye erişir ve bu amaçla yazılı, görsel ve dijital kaynak araştırması yapar. Bununla birlikte ilgili bilgi kaynaklarını kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
X
i
Lojistik ve taşımacılık alanındaki işletmelerde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleriyle birlikte kullanır.
X
j
Lojistik ve taşımacılık alanında proje geliştirir gerek yürütücü gerekse de katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun bireysel veya grup elemanı olarak sorumluluk alır ve çalışır.
X
1: Az, 2: Kısmi, 3: Tam
Dersin Ekonomi ve Finans Bölümü Programıyla İlişkisi
Program Çıktıları
Katkı Seviyesi
1
2
3
a
Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi
X
b
Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi
X
c
Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi
X
d
Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi
X
e
Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi
X
f
Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi
X
g
Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi
X
h
Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi
X
i
Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak
X
j
Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak
X
k
Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak
X
l
Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak
X
m
Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak
X
1: Az, 2: Kısmi, 3: Tam
Dersin Yönetim Bilişim Sistemleri Programıyla İlişkisi
Program Çıktıları
Katkı Seviyesi
1
2
3
a
İşletmenin farklı temel fonksiyonlarıyla ilgili kavram ve teorileri, ilgili süreç problemlerini analiz etmek ve çözmek için kullanmak.
X
b
İşletmenin yöneticileri olarak, uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak.
X
c
İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak.
X
d
Bilgi teknolojileri uygulamalarını uyarlarken, ilişkili olduğu çevresel, sosyal ve etik kurallar konusunda farkındalık göstermek
X
e
İşletme, yönetim ve bilişim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için, yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla sözlü ve yazılı iletişim kurmak.
X
f
İş çevresinde ve proje yönetiminde gerekli olan, takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek.
X
g
Bilgi teknolojileri uygulamalarında, -sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için- operasyonel verimliliği artıracak, yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
X
h
İş gereksinimlerine uygun yazılım, donanım, altyapı, veritabanı ve iletişim gereksinimlerini belirlemek, gereken birleşenleri tasarlamak, seçimini yapmak, sistemini yönetmek.
X
i
Bir bilişim sistemi projesi için proje planı oluşturmak, gerekli ihtiyaçları analiz edip, dökümante etmek, sisteme ait veri tabanın analiz, tasarım ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olup, teknik ve yönetsel katkı verip ve sorumluluk alabilmek, etkin yönetebilmek.
X
j
Programlama ve veritabanı mantığını bilmek ve güncel bir programlama dili kullanabilmek.
X
k Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olmak. Kurumsal yazılım türleri, yazılım seçimi ve satın alma kararı ile ilgili bilgi sahibi olmak, yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
X
1: Az, 2: Kısmi, 3: Tam
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Program Çıktıları & Ders Çıktıları İlişki Matrisi
Ders Çıktıları
I
II
III
IV
V
VI
Program
Çıktıları
a.
X
X
X
b.
X
X
X
X
c.
X
X
X
X
X
d.
X
X
X
X
X
X
e.
X
X
X
X
X
X
f.
X
X
X
X
X
X
g.
X
X
X
X
X
h.
X
X
X
X
X
X
i.
X
X
X
j.
k.
l.
m.
X
X
X
X
Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Program Çıktıları & Ders Çıktıları İlişki Matrisi
Ders Çıktıları
I
II
III
IV
V
VI
Program
Çıktıları
a.
X
X
X
b.
X
X
c.
X
X
X
d.
X
X
X
e.
X
X
X
X
f.
X
X
X
X
g.
X
X
X
X
X
h.
X
X
X
i.
X
X
X
X
j.
X
X
k.
X
X
X
X
X
X
l.
X
X
m.
X
X
Lojistik Yönetimi Program Çıktıları & Ders Çıktıları İlişki Matrisi
Ders Çıktıları
I
II
III
IV
V
VI
Program
Çıktıları
a.
b.
X
X
X
X
X
c.
X
X
X
d.
X
e.
f.
X
X
X
g.
X
X
X
X
h.
i.
X
X
X
j.
X
X
X
X
X
Ekonomi ve Finans Program Çıktıları & Ders Çıktıları İlişki Matrisi
Ders Çıktıları
I
II
III
IV
V
VI
Program
Çıktıları
a.
X
b.
X
c.
d.
e.
X
X
X
X
f.
X
g.
X
h.
X
i.
X
j.
X
k.
X
l.
X
X
m.
Yönetim Bilişim Sistemleri Program Çıktıları & Ders Çıktıları İlişki Matrisi
Ders Çıktıları
I
II
III
IV
V
VI
Program
Çıktıları
a.
X
X
X
X
X
X
b.
X
X
c.
X
X
X
X
d.
X
e.
X
f.
X
X
g.
X
X
X
X
X
X
h.
X
X
X
X
X
X
i.
X
X
X
X
X
X
j.
X
X
X
X
X
X
k.
X
X
X
X
X