Geri Dön

Pazarlama Yönetimi

 

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

 

Dersin Adı : Pazarlama Yönetimi

Derece: Lisans

 

 

Kodu

 

 

 

Yıl/Yarıyılı

 

 

Kredisi

 

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuar

UİT 311

     3/ 5 (Güz)

3

5

3

0

0

Bölüm

Uluslararası İşetmecilik ve Ticaret

Dersin veren Öğretim Üyesi

Dr. Öğr. Üyesi Tutku Eker İşcioğlu

İletişim Bilgileri

e-mail: teiscioglu@pirireis.edu.tr

Ders Saati

Cuma 10:30- 12:30

Ders Notları için web adresi

http://www.pirireis.edu.tr/pruonline/www/index.php

Dersin Türü

 Zorunlu

Dersin Dili

İngilizce

Dersin Önkoşulları

-

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

 

 

 

 

Dersin İçeriği

Stratejik pazarlama kararlarının merkezinde yer alan pazarlama analizi bileşenleri; başlıca pazarlama faaliyetleri ve kararları; stratejik pazarlama planı; pazarlama verisi toplama ve analiz etme; rekabet avantajı ve stratejik odaklanma yaratma; pazar bölümlendirme, hedef kitle tespiti ve konumlandırma; ürün kararları, fiyatlandırma kararları, dağıtım kararları, bütünleşik pazarlama iletişimi kararları; gerçek yaşamdan pazarlama problemlerinin teşhisinde analitik yaklaşım.

Dersin Amacı

Dersin amacı çağdaş pazarlama yaklaşımı çerçevesinde pazarlama politikaları ve stratejileri hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve pazarlama faaliyetlerinin yönetimi konusundaki becerilerini geliştirmektir.

 

Dersin Öğrenme

Çıktıları

UİT 311’i başarıyla geçen öğrenciler

  1. Temel pazarlama kavramlarını ve kullanıldıkları alanları tanımlayabilecektir.
  2. Hızla değişen iç ve dış çevresel koşulların analizini yapabilecek ve işletmelerin mevcut kaynakları doğrultusunda değişimlere uygun stratejik ve taktiksel kararlar önerebilecektir.
  3. Pazarlama amaçları doğrultusunda pazarı bölümlendirerek hedef kitle tespitinde bulunabilecek ve hedef pazarlama stratejileri geliştirebilecektir.
  4. Etkili pazarlama karması stratejileri tasarlayabilecek, uygulayabilecek, değerlendirebilecek ve kontrol edebilecektir.
  5. Grup olarak yapılan proje çalışmaları ve proje sunumlarıyla takım çalışmalarında etkinliklerini sergileyebilecek, grup içi çatışma ve fikir ayrılıklarını yönetebilecek beceriler geliştirebilecektir.

 

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Vaka Çalışması, Proje Temelli Öğrenme

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

-

Eş dönemli koşul

-

Ders Kitabı

Marketing Management, Philip Kotler and Kevin Lane Keller, 2016, Global edition, 15e, Prentice Hall

Diğer Kaynaklar

Principles of Marketing, Philip Kotler and Gary Armstrong, 2017, Global edition, 13e, Prentice Hall

Ödevler ve Projeler

Öğrencilere, dersin gelişimini takip etmelerini ve sınavlara hazırlanmalarını sağlamak amacıyla çalışma soruları, okuma bölümleri ve vaka analizleri verilecektir. Ayrıca, dönemin sonunda sunulmak üzere, TR’de faaliyet gösteren bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini tespit edecekleri bir proje geliştirmeleri istenecektir.

Laboratuar Uygulamaları

-

Bilgisayar Kullanımı

-

                   

 

Başarı Değerlendirme

Sistemi

Yarıyıl içi Çalışmaları

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

 

 

Yıl İçi Sınavları

1

30

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

1

30

Laboratuar Uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Alan Çalışması

 

 

Final Sınavı

1

40

TOPLAM

 

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

60

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

40

TOPLAM

 

100

 

 

 

 

 

 

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin

Çıktıları

1

Dersin Tanıtımı; Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı, Gelişimi, Pazarlama Kavramı ve Yeni Trendler

I

2

Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü

II

3

Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi

II

4

Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları; Endüstriyel (Örgütsel) Pazarlar      

III

5

Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma

III

6

Ürün ve Marka Kararları

I-IV

7

Ara Sınav

I-IV

8

Fiyatlandırma Kararları

I-IV

9

Tutundurma (Pazarlama İletişimi) Kararları

I-IV

10

Dağıtım

I-IV

11

Hizmet Pazarlaması

I-IV

12

Sosyal Pazarlama

I-IV

13

Grup Projesi Sunumları

V

14

Tekrar

I-V

 

 

Dersin Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret Programıyla İlişkisi

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler programa ait çıktılar

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Uluslararası işletmecilik ve ticarete temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak.

 

X

 

b

Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek.

 

X

 

c

Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak.

X

 

 

d

Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek.

 

X

 

e

Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarlarının gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek.

X

 

 

f

Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek.

 

X

 

g

Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek.

 

X

 

h

Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek.

 

X

 

i

Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak.

 

X

 

j

Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

 

 

X

k

Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek.

 

 

X

l

En az Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek.

X

 

 

m

Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek.

 

X

 

 

 

 

 

 

Dersin Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Programıyla İlişkisi

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler programa ait çıktılar

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma.

X

 

 

b

Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma.

X

 

 

c

Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma.

X

 

 

d

Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma.

 

 

X

e

Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma.

X

 

 

f

İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma.

X

 

 

g

Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma.

 

X

 

h

Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma.

X

 

 

i

Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma.

 

 

X

j

Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme.

 

 

X

k

Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma.

 

 

X

l

Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma.

 

 

X

m

Kalite değerlerine sahip olma.

 

 

X

 

 

Dersin Yönetim Bilişim Sistemleri Programıyla İlişkisi

 

 

 

 

 

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler programa ait çıktılar

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

İşletmenin farklı temel fonksiyonlarıyla ilgili kavram ve teorileri, ilgili süreç problemlerini analiz etmek ve çözmek için kullanmak.

X

 

 

b

İşletmenin yöneticileri olarak, uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak.

 

X

 

c

İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak.

 

 

X

d

Bilgi teknolojileri uygulamalarını uyarlarken, ilişkili olduğu çevresel, sosyal ve etik kurallar konusunda farkındalık göstermek

 

X

 

e

İşletme, yönetim ve bilişim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için, yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla sözlü ve yazılı iletişim kurmak.

X

 

 

f

İş çevresinde ve proje yönetiminde gerekli olan, takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek.

X

 

 

g

Bilgi teknolojileri uygulamalarında, -sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için- operasyonel verimliliği artıracak, yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.

 

 

X

h

İş gereksinimlerine uygun yazılım, donanım, altyapı, veritabanı ve iletişim gereksinimlerini belirlemek, gereken birleşenleri tasarlamak, seçimini yapmak, sistemini yönetmek.

 

 

X

i

Bir bilişim sistemi projesi için proje planı oluşturmak, gerekli ihtiyaçları analiz edip, dökümante etmek, sisteme ait veri tabanın analiz, tasarım ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olup, teknik ve yönetsel katkı verip ve sorumluluk alabilmek, etkin yönetebilmek.

 

 

X

j

Programlama ve veritabanı mantığını bilmek ve güncel bir programlama dili kullanabilmek.

 

 

X

k

Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olmak. Kurumsal yazılım türleri, yazılım seçimi ve satın alma kararı ile ilgili bilgi sahibi olmak, yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.

 

 

X

 

 

Dersin Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık Programıyla İlişkisi

 

 

 

 

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler programa ait çıktılar

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Lojistik ve taşımacılık alanındaki ilgili konularda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.

 

 

X

b

Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda, ulusal ve uluslararası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.

 

X

 

c

Ulaştırma/ lojistik alanı kapsamında kuramsal ve uygulamalı bilgiler ile problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer.

 

 

X

d

Lojistik ve taşımacılık alanındaki paydaşlar ile sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.

X

 

 

e

Genel, lojistik ve taşımacılık alanındaki bilgi iletişim sistemleri hakkında, ileri düzeyde yetkinliğe sahiptir.

 

X

 

f

Lojistik ve taşımacık alanındaki prensip, politika ve mevzuatlar hakkında bilgi sahibidir.

 

 

X

g

Mesleki ve etik sorumluluk ile şirket yönetimi, hukuksal çerçevesi, işyeri uygulamaları ve çevresel etkileri konularında bilgi sahiptir.

 

X

 

h

Bilgiye erişir ve bu amaçla yazılı, görsel ve dijital kaynak araştırması yapar. Bununla birlikte ilgili bilgi kaynaklarını kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. 

 

X

 

i

Lojistik ve taşımacılık alanındaki işletmelerde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleriyle birlikte kullanır.

 

X

 

j

Lojistik ve taşımacılık alanında proje geliştirir gerek yürütücü gerekse de katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun bireysel veya grup elemanı olarak sorumluluk alır ve çalışır. 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

    

1: Az,  2. Kısmi,  3. Tam

 

International Business and Trade Programme Outcomes & Course Outcomes Connectivity Matrix

Dersin Çıktıları

I

II

III

IV

V

Program

Çıktıları

a. 

 X

 

b. 

 X

 

c. 

 

 

 

 

d. 

 X

 

 

 

e. 

 X

 

f. 

 

 

 

 

g.

 

 

 

 

X

h. 

 

 

 

 

i. 

 

 

 

 

X

j.

 

 

 

 

 

k.

 

 

 

 

 

l. 

 X

 X

m.

 X

 X

 

 

Maritime Business Management Programme Outcomes & Course Outcomes Connectivity Matrix

 

Dersin Çıktıları

I

II

III

IV

V

Program

Çıktıları

a. 

 X

 

b. 

 X

 

c. 

 X

 

d. 

 

 

 

 

X

e. 

 

 

 

X

 

f. 

 

 

 

 

 

g.

 X

X

h. 

 

 

 

 

 

i. 

 X

X

j.

 

 

 

 

X

k.

 

 

 

 

X

l. 

 

 

 

 

X

m.

 

 

 

 

 

 

 

Management Information Systems Programme Outcomes & Course Outcomes Connectivity Matrix

 

Dersin Çıktıları

I

II

III

IV

V

Program

Çıktıları

a. 

 X

X

b. 

 

 

 

 

X

c. 

 

 

 

 

X

d. 

 

 

 

 

 

e. 

 X

X

f. 

 

 

 

 

X

g.

 

 

 

 

 

h. 

 

 

 

 

 

i. 

 

 

 

 

 

j.

 

 

 

 

 

k.

 

 

 

 

 

l. 

 

 

 

 

 

m.

 

 

 

 

 

 

 

International Logistics and  Transportation Programme Outcomes & Course Outcomes Connectivity Matrix

Dersin Çıktıları

I

II

III

IV

V

Program

Çıktıları

a. 

 

 

 

X

 

b. 

 

 

 

 

X

c. 

X

X

X

X

X

d. 

 

 

 

 

X

e. 

 

 

 

X

 

f. 

 

 

 

 

 

g.

 

 

 

 

 

h. 

 

 

 

 

X

i. 

X

X

X

X

X

j.

 

 

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

Düzenleyen

Dr. Öğr. Üyesi Tutku Eker İşcioğlu

Tarih

19.07.2019

İmza