YBS Proje Yönetimi
PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Dersin Adı :YBS Proje Yönetimi
|
Derece: Lisans
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuar
|
YBS 321
|
3/ 6(bahar)
|
3
|
4
|
3
|
0
|
0
|
Bölüm
|
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
|
Dersin veren Öğretim Üyesi
|
Mehmet Murat Huyut
|
İletişim Bilgileri
|
e-mail: mhuyut@pirireis.edu.tr
|
Görüşme Saatleri
|
Pazartesi 13:00- 15:00
|
Ders Notları için web adresi
|
http://pruonline.pirireis.edu.tr/
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Önkoşulları
|
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin amacı proje yönetimi pratikleri hakkında uluslar arası iyi uygulamalar baz alınarak oluşturulmuştur.
|
Dersin Amacı
|
Proje yönetimi ve proje başarısına etki eden anahtar yönetim konuları; proje yönetimi fonksiyonları; zaman yönetimi, maliyet analizi ve proje yönetimine bağlı lineer programlama ve optimizasyon hakkında bilgi vermek.
|
Dersin Öğrenme
Çıktıları
|
- Öğrenciler, rapor hazırlama, takım çalışması, sözlü sunum gibi değerlendirme yöntemlerini öğrenerek, kendilerini ifade etme konusundaki becerilerini geliştirir.
- Öğrenciler, proje yönetimi bilgi alanlarını öğrenerek, olası problemlere karşın bu bilgi alanlarında öğretilen çözüm ve yöntemleri kullanır.
- Öğrenciler, proje zaman yönetiminde kullanılabilecek planlama yöntemlerini öğrenir.
- Öğrenciler, projelerin zaman, kapsam, bütçe ve risk planlamasının nasıl yapıldığı, izlendiği ve kontrol edildiği hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenciler, projelerin yönetimini gerçekleştirmek için kullanılan yazılımlar hakkında bilgi sahibi öğrenir.
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Teorik ve uygulamalı dersler.
|
Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer
|
(Derslik: A.114)
|
Eş dönemli koşul
|
-
|
Ders Kitabı
|
PMBoK . A Guide to The Project Management Body of Knowledge”, Sixth edition. Project Management Institute, Pennsylvania, USA, 2017.
|
Diğer Kaynaklar
|
Construction Project Management” Frederick E. Gould, Nancy E. Joyce, Third Edition, 2009
|
Ödevler ve Projeler
|
|
Laboratuar Uygulamaları
|
-
|
Bilgisayar Kullanımı
|
|
Diğer Aktiviteler
|
|
Diğer koşullar:
|
Intihal ve kopya durumlarında, üniversite mevzuatı uygulanır.
Ödevler teslim tarihinde, ilan edilen formata uygun şekilde iletilmelidir. Teslim tarihinden sonra getirilen ödevler, %10 puan düşümü ile kabul edilir.
Sınava girmeyen öğrenci doktor raporu getirmeli veya önceden mazeretini eposta ile bildirmelidir. Rapor durumu haricinde telafi sınavı yapmak, öğretim üyesinin insiyatifindedir.
|
Ders Geçme Koşulları: Öğrenciler derse mevzuata uygun şekilde devam etmelidir, mazereti var ise uygun zamanda bildirmelidir. 1 adet yazılı yıl içi sınavı yapılır. 1 adet proje ödevi verilir ve bunların sunumunu yapmaları beklenir. Kısa ödevler küçük araştırma ve ERP uygulama ödevi olabilir. Bunların hepsi, yıl içi çalışma notuna esastır. Yüzdelik dağılımları aşağıdadır. Yılsonu final sınavı da değerlendirilerek, nihai yılsonu puanı hesaplanır. Yıl içi sınavındaki sınıf ortalama performansına göre, final sınavını genişletilmiş bir proje ödevi olarak yaptırılabilir, bunun makale yazım formatına uygun teslimi ve sunumu gerekir.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: İlgili sınav ve projelerin, değerlendirmeye esas yüzdelik dağılımları aşağıdadır:
Başarı Değerlendirme
Sistemi
|
Yarıyıl içi Çalışmaları
|
Adedi
|
Değerlendirmedeki Katkısı, %
|
Devam
|
|
|
Yıl İçi Sınavları
|
1
|
40
|
Kısa Sınavlar
|
|
|
Ödevler
|
|
|
Dönem Ödevi/Projesi
|
|
|
Laboratuar Uygulaması
|
|
|
Uygulama
|
|
|
Derse Özgü Staj(Varsa)
|
|
|
Seminer
|
|
|
Sunum
|
|
|
Alan Çalışması
|
|
|
Final Sınavı
|
1
|
60
|
TOPLAM
|
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
|
|
60
|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı
|
|
40
|
TOPLAM
|
|
100
|
AKTS/
İŞ YÜKÜ TABLOSU
|
Faaliyet
|
Sayısı
|
Saat
|
Toplam
İşyükü
|
Ders süresi
|
13
|
3
|
39
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Quiz
|
|
|
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Proje
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuar
|
|
|
|
Uygulama
|
|
|
|
Tutorial
|
|
|
|
Seminar
|
|
|
|
Sunum/Seminer hazırlama
|
|
|
|
Alan çalışması
|
|
|
|
Final sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Sınıf dışı ders çalışma, vize için (derse ve vizeye hazırlık)
|
1
|
10
|
10
|
Sınıf dışı ders çalışma, final için
|
1
|
40
|
40
|
Total Workload
|
|
|
110
|
Total Workload/25
|
|
|
110/25
|
Course ECTS Credits
|
|
|
4
|
Haftalık Ders Planı: Haftalık ders planı, derslerin işleniş hızına göre değişiklik gösterebilir. Konular yanında parantez içerisinde ilgili kitap bölümü (_ch) gösterilmiştir:
Hafta
|
Konular
|
Dersin
Çıktıları
|
1
|
Proje yönetimine giriş, Program yönetimi, Portföy yönetimi, Proje Yaşam döngüsü ve organizasyon, Kritik proje başarı faktörleri, Performans yönetimi.
|
I
|
2
|
Proje Entegrasyon Yönetimi
|
I
|
3
|
Proje Kapsam Yönetimi
|
II
|
4
|
Proje Zaman Yönetimi – Proje Planlama
|
III,IV
|
5
|
Proje Zaman Yönetimi – Proje Planlama
|
V
|
6
|
Proje Zaman Yönetimi – Proje Planlama
|
I,III
|
7
|
Proje Maliyet Yönetimi
|
III,IV
|
8
|
Proje Kalite Yönetimi
|
|
9
|
Ara Sınav 1
|
III, IV
|
10
|
Proje İnsan Kaynakları Yönetimi
|
III, IV
|
11
|
Proje Risk Yönetimi
|
III, IV
|
12
|
Proje İletişim Yönetimi
|
I,II,III,IV,V
|
13
|
Proje Tedarik Yönetimi
|
I,II,III,IV,V
|
14
|
Proje Paydaş Yönetimi
|
I,II,III,IV,V
|
Dersin YÖNETIM BILIŞIM SISTEMLERI Programlarıyla İlişkisi
|
Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler programa ait çıktılar
|
Katkı Seviyesi
|
1
|
2
|
3
|
a
|
İşletmenin farklı temel fonksiyonlarıyla ilgili kavram ve teorileri, ilgili süreç problemlerini analiz etmek ve çözmek için kullanmak.
|
|
|
X
|
b
|
İşletmenin yöneticileri olarak, uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak.
|
X
|
|
|
c
|
İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak.
|
|
X
|
|
d
|
Bilgi teknolojileri uygulamalarını uyarlarken, ilişkili olduğu çevresel, sosyal ve etik kurallar konusunda farkındalık göstermek
|
|
|
X
|
e
|
İşletme, yönetim ve bilişim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için, yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla sözlü ve yazılı iletişim kurmak.
|
|
|
X
|
f
|
İş çevresinde ve proje yönetiminde gerekli olan, takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek.
|
|
X
|
|
g
|
Bilgi teknolojileri uygulamalarında, -sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için- operasyonel verimliliği artıracak, yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
|
|
|
X
|
h
|
İş gereksinimlerine uygun yazılım, donanım, altyapı, veritabanı ve iletişim gereksinimlerini belirlemek, gereken birleşenleri tasarlamak, seçimini yapmak, sistemini yönetmek.
|
|
|
X
|
i
|
Bir bilişim sistemi projesi için proje planı oluşturmak, gerekli ihtiyaçları analiz edip, dökümante etmek, sisteme ait veri tabanın analiz, tasarım ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olup, teknik ve yönetsel katkı verip ve sorumluluk alabilmek, etkin yönetebilmek.
|
|
|
X
|
j
|
Programlama ve veritabanı mantığını bilmek ve güncel bir programlama dili kullanabilmek.
|
X
|
|
|
k
|
Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olmak. Kurumsal yazılım türleri, yazılım seçimi ve satın alma kararı ile ilgili bilgi sahibi olmak, yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
|
|
|
X
|
|
|
|
|
|
Programme Outcomes & Course Outcomes Connectivity Matrix
(Relationship between the Course and the YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Curriculum)
|
|
I. Bilgi sistemlerinin işi nasıl dönüştürdüğünü açıklar ve bilgi sistemlerini incelemek için kullanılan akademik disiplinleri tanımlar.
|
II. BT altyapısını ve bileşenlerini açıklar ve telekomünikasyon ağlarının ve anahtar ağ teknolojilerinin temel bileşenlerini açıklar.
|
III. Kurumsal sistemlerin işletmelere operasyonel mükemmelliği nasıl sağladığını ve iş süreçlerini nasıl koordine ettiğini açıklar.
|
IV. Sistemleri modellemek ve tasarlamak için başlıca metodolojilerin neler olduğunu açıklar ve proje yönetiminin amaçlarını ve bilgi sistemlerinin geliştirilmesinde neden bu kadar önemli olduğunu açıklar.
|
V. İş performansını ve karar vermeyi iyileştirmek için veritabanlarından bilgiye erişmek için temel araçları ve teknolojileri açıklar ve bilgi sistemlerinin, yöneticilerin faaliyetlerini ve yönetim karar vermeyi nasıl desteklediğini açıklar
|
a
|
İşletmenin farklı temel fonksiyonlarıyla ilgili kavram ve teorileri, ilgili süreç problemlerini analiz etmek ve çözmek için kullanmak.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
b
|
İşletmenin yöneticileri olarak, uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
c
|
İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
d
|
Bilgi teknolojileri uygulamalarını uyarlarken, ilişkili olduğu çevresel, sosyal ve etik kurallar konusunda farkındalık göstermek
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
e
|
İşletme, yönetim ve bilişim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için, yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla sözlü ve yazılı iletişim kurmak.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
f
|
İş çevresinde ve proje yönetiminde gerekli olan, takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
g
|
Bilgi teknolojileri uygulamalarında, -sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için- operasyonel verimliliği artıracak, yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
h
|
İş gereksinimlerine uygun yazılım, donanım, altyapı, veritabanı ve iletişim gereksinimlerini belirlemek, gereken birleşenleri tasarlamak, seçimini yapmak, sistemini yönetmek.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
i
|
Bir bilişim sistemi projesi için proje planı oluşturmak, gerekli ihtiyaçları analiz edip, dökümante etmek, sisteme ait veri tabanın analiz, tasarım ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olup, teknik ve yönetsel katkı verip ve sorumluluk alabilmek, etkin yönetebilmek.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
j
|
Programlama ve veritabanı mantığını bilmek ve güncel bir programlama dili kullanabilmek.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
k
|
Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olmak. Kurumsal yazılım türleri, yazılım seçimi ve satın alma kararı ile ilgili bilgi sahibi olmak, yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
--
Dersin ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK VE TİCARET Programlarıyla İlişkisi
|
Program Outcomes
|
Level of Contribution
|
1
|
2
|
3
|
a
|
Uluslararası işletmecilik ve ticarete temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak.
|
X
|
|
|
b
|
Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek.
|
|
|
|
c
|
Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak.
|
|
|
|
d
|
Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek.
|
X
|
|
|
e
|
Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarlarının gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek.
|
|
X
|
|
f
|
Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek.
|
|
X
|
|
g
|
Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek.
|
|
|
X
|
h
|
Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek.
|
|
|
X
|
i
|
Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak.
|
|
|
X
|
j
|
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
|
|
|
X
|
k
|
Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek.
|
|
|
X
|
l
|
En az Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek.
|
X
|
|
|
m
|
Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek.
|
XX
|
|
|
1: Az, 2. Kısmi, 3. Tam
Programme Outcomes & Course Outcomes Connectivity Matrix
(Relation with the department of ULUSLARASI İŞLETMECİLİK ve TİCARET)
|
|
I. Bilgi sistemlerinin işi nasıl dönüştürdüğünü açıklar ve bilgi sistemlerini incelemek için kullanılan akademik disiplinleri tanımlar.
|
II. BT altyapısını ve bileşenlerini açıklar ve telekomünikasyon ağlarının ve anahtar ağ teknolojilerinin temel bileşenlerini açıklar.
|
III. Kurumsal sistemlerin işletmelere operasyonel mükemmelliği nasıl sağladığını ve iş süreçlerini nasıl koordine ettiğini açıklar.
|
IV. Sistemleri modellemek ve tasarlamak için başlıca metodolojilerin neler olduğunu açıklar ve proje yönetiminin amaçlarını ve bilgi sistemlerinin geliştirilmesinde neden bu kadar önemli olduğunu açıklar.
|
V. İş performansını ve karar vermeyi iyileştirmek için veritabanlarından bilgiye erişmek için temel araçları ve teknolojileri açıklar ve bilgi sistemlerinin, yöneticilerin faaliyetlerini ve yönetim karar vermeyi nasıl desteklediğini açıklar
|
a
|
Uluslararası işletmecilik ve ticarete temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak.
|
X
|
|
|
|
|
b
|
Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
c
|
Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak.
|
X
|
|
|
|
X
|
d
|
Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek.
|
X
|
|
|
|
|
e
|
Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarlarının gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek.
|
X
|
|
X
|
|
X
|
f
|
Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek.
|
X
|
|
X
|
X
|
X
|
g
|
Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
h
|
Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
i
|
Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
j
|
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
k
|
Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
l
|
En az Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
m
|
Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
Düzenleyen
Mehmet Murat Huyut
|
Tarih
11.07.2019
|
İmza
|