Dersin İsmi : Haberleşme Sistemleri
|
Degree: Lisans
|
Kod
|
Yıl/Sömestir
|
Lokal Kredi
|
AKTS Kredisi
|
Dersin Uygulanması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Problem Çözümü
|
Laboratuvar
|
EEE321
|
3/1 (Güz)
|
4
|
6
|
3
|
1
|
1
|
Bölüm
|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği
|
Öğretim Üyesi
|
Prof. Dr. Mehmet Tahir Özden
|
İletişim Bilgileri
|
e-mail: mtozden@pirireis.edu.tr/ Telefon: X 1249
|
Ofis Saatleri
|
Cuma 15:30- 16:30
|
Web sayfası
|
http://www.pirireis.edu.tr
|
Ders Tipi
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Ön Koşul Dersler
|
EE-222 and ENG-316
|
Ders İçeriği Kategorisi, %
|
Temel
Bilimler
|
Mühendislik
Bilimleri
|
Mühendislik
Tasarımı
|
İnsani Bilimler
|
10
|
70
|
20
|
-
|
Dersin Tarifi
|
Dersin başlıca başlıkları aşağıdadır :
- İşaret ve sistemlerine giriş ve frekans domeni analizi.
- Analog işaretlerin iletimi ve alınması (Genlik Modülasyonu).
- Analog işaretlerin iletimi ve alınması (Açı Modülasyonu).
- Rasgele süreçler
- Gürültünün analog iletişim sistemlerine etkisi
- Enformansyon kaynakları ve kaynak kodlaması
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı ilatişim sistemlerinin tasarım ve analizi ile ilgili temel prensiplere giriş yapktır.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
- Öğrenciler işaret ve sistemleri frekans analizine ilişkin bilgilerini, özellikle de, işaret ve sistemlerin matematiksel modelleme ve temsilini hatırlarlar.
- Öğrenciler genlik modülasyonu metotlarını ; çift yan bant bastırılmış taşıyıcılı, çift yan bant taşıyıcılı, tek yan bant ve artık yan bant yöntemlerini bilirler.
- Öğrenciler açı modülasyon yöntemlerine ilişkin prensip ve kavramları, özellikle de, frekans ve faz modülayonunu bilirler.
- Onlar, genlik ve açı modülasyonunun avantaj ve dezavantajlarını bilir ve karşılaştırabilirler.
- Öğrenciler olasılık ve istatistik hakkındaki bilgilerini tazeler, stokastik değişkenler ve süreçlerin ilk prensipleri ile tanışırlar.
- Öğrenciler, genlik ve açı modülasyon sistemleri için, giriş işaret gürültü oranını, çıkış işaret gürültü oranına bağlamlandırabilirler.
- Onlar, modülasyon yönetemlerinin gürültü performanslarını karşılaştırabilir, verilen bir senaryo için en uygun yöntemi seçebilirler.
- Öğrenciler kuvantalama hatasını bilir ve kuvantala işaret gürültü oranını hesaplayabilirler.
- Sayısal iletişim sistemlerinin kaynağında gerçekleştirilen, Darbe kod modülasyonu, delta modülasyonu, and uyarlarnır delta modülasyonu yönetemlerini bilirler.
- Öğrenciler, bir mesajın entropisini bilirler ve bir mesaj tarafından verilen enformasyonun, o mesajın olma olasılığı ile bağlamlandırabilirler.
- Bir sayısal iletişim sisteminin kaynağında gerçekleştirilen mesaj sıkıştırma yöntemlerini bilir ve karşılaştırabilirler.
|
Öğretim Metot ve Teknikleri
|
Kitaplar, ders notları ve MATLAB programlaması.
|
Derslerin Yapıldığı Mahaller
|
Derslik ve bilgisayar laboratuvarı.
|
Koordinasyon Koşulu
|
-
|
Ders Kitabı
|
John G. Proakis and Masoud Salehi, Communication Systems Engineering, 2/E, Prentice Hall, International Edition, 2002.
John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013.
|
Diğer Kaynaklar
|
B. P. Lathi, Modern Digital and Analog Communication Systems, 3/E, Oxford University Press, 1998.
Leon W. Couch, Digital and Analog Communication Systems, 7/E, Prentice Hall, 2007.
|
Ödevler ve Projeler
|
Haftalık olarak ev ödevi verilecektir.
|
Laboratuvar Çalışması
|
Her hafta bir ders, bilgisayar laboratuvarında MATLAB programı yardımı ile uygulama yapılacaktır. Öğrenciler derste başladıkları çalışmaları, ders sonrasında kendi başlarına tamamlayacak ve rapor olarak teslim edecektir.
|
Bilgisayar Kullanımı
|
İşaretler ve sistemler MATLAB programı yardımı ile simüle edilecektir.
|
Diğer Aktiviteler
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|