Geri Dön

Temel Rusça I

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

Dersin adı : Temel İş Rusçası I

 

Derece: Lisans

 

Kodu

 

 

Yıl / yarıyıl

 

Kredisi

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması, Saat/afta

Ders

Uygulama

Laboratuar

RUS 101

1/1 (autumn)

3

5

3

 

-

Bölüm

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

Dersi veren Öğretim Üyesi

 

Prof. Dr. Iryna Semeniuk

Iletişim Bilgileri

 

e-mail: isemeniuk@pirireis.edu.tr

Görüşme saatleri

Çarşamba 13:30- 15:30

Ders notları için web adresi

http://www.pirireis.edu.tr/pruonline/www/index.php

Dersin Türü

 Seçmeli

Dersin Dili

Rusça

Dersin önkoşulu

  UIT 101

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Fonetik

Dil Bilgisi

Konuşma Uygulamaları

Yazma

30

20

40

10

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilerin okuma, konuşma, dinleme, yazma gibi temel dil becerilerini geliştirecek geniş çeşitlilikte etkinlikleri kapsar. Bu etkinlikler iş Rusça’sıyla ilgili, genel terimlerden ekonomi ve idareciliğe özel sözcüklere kadar değişiklik gösteren, öğrencilerin kelime dağarcığını geliştirecek alıştırmalarla bir arada gerçekleştirilir.

 

Dersin Amacı

 

 

Öğrencilere temel Rusça dil bilgisi, yazma ve konuşma uygulamaları için gerekli bilgi ve becerileri sağlamak.

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Temel İş Rusçası I dersini başarıyla geçen öğrenciler,

 

  1. Rusça teleffuzun temellerini öğreneceklerdir.
  2. Rusça telaffuzu ve dil geleneklerini doğru bir şekilde kullanabbileceklerdir.
  3. Vurgulu ve vurgusuz sesleri düzeltmeye gerek olmaksızın doğru bir şekilde seslendirebileceklerdir.
  4. Sessiz harflerin telaffuzunu yapabilecek ve telaffuzdaki farklılıkları ayırt edebileceklerdir.
  5. Bağlantılı konuşmalardaki ses farklılıklarını ayırt edebileceklerdir.
  6. Konuşmada ritmi, ve konuşma temposunu doğru bir şekilde kullanabileceklerdir.
  7. Konuşmanın tonlama yapısı iletişim durumuna entegre edebileceklerdir.
  8. Temel, başlangıç düzeyi dil bilgisini konuşmada uygulayabileceklerdir.
  9. Temel kültürel ve iletişimsel uyarlamayı birbirlerinden öğrenebileceklerdir.
  10. Gündelik hayatın ve iş yaşamının her alanından temel konuları

kullanabileceklerdir.

 

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders anlatımı, inceleme ve iletişimsel metot.

Varsa Uygulamanın (Staj) yapıldığı yer

-

Eş-dönemli koşul

-

Ders Kitapları

1. Stanislav Chernyshov, Alla Chernyshova “Poyekhali. 2.1. Basic Course for Adults”, Zlatoust Publishers, Saint-Petersburg, 2007

2. Shkatulka. Textbook for Russian learners, Russkiy Yazyk Publishers, Moscow, 2008

Diğer kaynaklar

http://www.russianforfree.com/

http://russianlearn.com/

 

Ödevler & Projeler

He bir ders kısmının tekrar edilmesi ve pekiştirilmesi için, ev alıştırmaları planlanacaktır. Her ders öncesinde öğrencilerin bitmiş ödevlerini, dersin hocasına sunmaları gerekmektedir.

Laboratuar Uygulamaları

 

Bilgisayar kullanımı

Ders boyunca öğrenciler erişilebilir internet kaynaklarını kullanacaklardır.

Diğer etkinlikler

Her hafta, ders konularına parallel olarak kısa sınavlar yapılacaktır.

                   

 

Değerlendirme Kriterleri

Yarıyıl içi  çalışmalar

Adedi

Değerlendirmedeki katkısı, %

Devam

 

 

Dönem içi sınavları

1

20

Kısa sınavlar

10

20

Ödevler

10

20

Dönem ödevi/projesi

 

 

Laboratuar uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse özgü staj (varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Alan çalışması

 

 

Fnal

1

40

Toplam

 

100

Yarıyıl içi çalışmalarının Başarı Notu’na katkısı, %

 

60

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı, %

 

40

TOPLAM

 

100

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin Çıktıları

1

Temel Rusça konuşma ve fonolojisi. Selamlama ve veda etme.

I

2

Sesli ve sessizlerin yapılandırılması ve temel ses karşıtlıklarının seslendirilmesi. (Seslendirilen/seslendirilmeyen, sert( yumuşak vb.) Tanışma.

I-III

3

Rusça sözcük yapısının özellikleri: Seslilerin niteliksel ve niceliksel düşürülmesi,  Rusça’da vurgunun doğru yerlere konulması ve ilkeleri. Mazeret bildirme ve özür dileme.

I-IV

4

Rusça tonlama sistemi ve Rusça diyologlardaki semantik ve tonlamalı yapı.

Teşekkür ve minnet ifade etme. Soru sorma ve bazı soru sözcükleri. Basit şimdiki zamanda basit cümleler- “olmak” fiili kullanılmadan.

I-V, VI-VIII

5

Özne olan isimler için cinsiyet kategorileri. Kişi ve sahiplik zamirleri. Sayılar.

I-V, VI-VIII

6

Özne olan isimler için cinsiyet kategorileri. Kişi ve sahiplik zamirleri. Sayılar.

III-V, VII-IX

7

Sayılarda farklı iletişimsel amaçlar için durum sistemi: yer, yön, zaman vb. Sayılar.

III-VI, VIII-X

8

Sayıların çoğul formları. Sayılar.

III-VII, VIII-X

9

Kendini tanımlama. Kişisel bilgiler.

III-VII, IX-X

10

İş ve meslek.

III-VII, IX-X

11

Zaman. Aylar ve haftanın günleri.

III-VII, IX-X

12

Telefon konuşmaları.

III-VII, IX-X

13

Bir günüm

III-VII, IX-X

14

Genel gözden geçirme.

III-VII, IX-X

       

 

Dersin İktisadi ve İdari Bilimler Müfredatıyla İlişkisi

 

 

Program Çıktıları

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Konuşma aracını doğru düzenleyip uygulayabilme ve söylem modellerinin içselleştirilmesi

 

 

X

b

Tonlamayı iletişim amaçlarıyla ilişkili öğrenebilme becerisi. (soru sorma, ifade etme ve değerlendirme).

 

 

X

c

Temel gündelik ve temel iş iletişiminde basit dil bilgisini kullanabilme becerisi.

 

 

X

d

Temel akademik ve gündelik hayattaki durumlarda doğru ve hızlı cevaplar verebilme.

 

X

 

e

Tipik iş durumlarında ve gündelik hayatta kalıplaşmış iletişim modellerini

Prova edebilme.

 

X

 

f

Kalıplaşmış iletişim modellerini, bilgilendirme, sorgulama, tartışma, anlaşma, önerme ve cesaretlendirme gibi iletişim ihtiyaçlarını dile getirmek için prova edebilme.

 

 

X

g

Modern küresel dünyada Rusça öğrenmenin katkısının anlaşılmasını sağlayacak kapsamlı eğitim.

X

 

 

h

Yaşam boyu öğrenmeyi hayat boyu sürdürmenin gerekliliğinin anlaşılması.

X

 

 

i

Günümüz dünyasına ait bilgilerin öğrenilimesi.

 

X

 

 

         1: Az, 2: Kısmi, 3: Tam

 

 

Hazırlayan

Prof. Dr. Iryna Semeniuk

Tarih

09.06.2017

İmza