Dersin Adı :Pazarlama Yönetimi
|
Derece: Lisans
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuar
|
UİT 311
|
1/ 1 (Güz)
|
3
|
5
|
3
|
0
|
0
|
Bölüm
|
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (UİT)
|
Dersin veren Öğretim Üyesi
|
Yrd.Doç.Dr. Tutku Eker İşcioğlu
|
İletişim Bilgileri
|
e-mail: teiscioglu@pirireis.edu.tr
|
Görüşme Saatleri
|
Salı 13:30- 15:30
|
Ders Notları için web adresi
|
http://www.pirireis.edu.tr/pruonline/www/index.php
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Önkoşulları
|
Yok
|
Dersin mesleki bileşene katkısı, %
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği
|
Stratejik pazarlama kararlarının merkezinde yer alan pazarlama analizi bileşenleri; başlıca pazarlama faaliyetleri ve kararları; stratejik pazarlama planı; pazarlama verisi toplama ve analiz etme; rekabet avantajı ve stratejik odaklanma yaratma; pazar bölümlendirme, hedef kitle tespiti ve konumlandırma; ürün kararları, fiyatlandırma kararları, dağıtım kararları, bütünleşik pazarlama iletişimi kararları; gerçek yaşamdan pazarlama problemlerinin teşhisinde analitik yaklaşım.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı çağdaş pazarlama yaklaşımı çerçevesinde pazarlama politikaları ve stratejileri hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve pazarlama faaliyetlerinin yönetimi konusundaki becerilerini geliştirmektir.
|
Dersin Öğrenme
Çıktıları
|
UİT 311’i başarıyla geçen öğrenciler
- Temel pazarlama kavramlarını ve kullanıldıkları alanları tanımlayabilecektir.
- İşletmelerin pazarlama ihtiyaçlarını anlayabilmek amacıyla istek ve ihtiyaç analizi yaparak stratejik ve taktik kararların alınması sürecinde gerekli bilgiyi sağlayabilecektir.
- Hızla değişen iç ve dış çevresel koşulların analizini yapabilecek ve işletmelerin mevcut kaynakları doğrultusunda değişimlere uygun stratejik ve taktiksel kararlar önerebilecektir.
- Pazarlama amaçları doğrultusunda pazarı bölümlendirerek hedef kitle tespitinde bulunabilecek ve hedef pazarlama stratejileri geliştirebilecektir.
- Etkili pazarlama karması stratejileri tasarlayabilecek, uygulayabilecek, değerlendirebilecek ve kontrol edebilecektir.
- Pazarlama program ve stratejilerinin uygulanmasında toplumun uzun dönemli refahı ve etik ilkeler çerçevesinde uygun davranış gösterebilecektir.
- Grup olarak yapılan proje çalışmaları ve proje sunumlarıyla takım çalışmalarında etkinliklerini sergileyebilecek, grup içi çatışma ve fikir ayrılıklarını yönetebilecek beceriler geliştirebilecektir.
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Ders Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Vaka Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
|
Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer
|
-
|
Eş dönemli koşul
|
-
|
Ders Kitabı
|
Marketing Management, Philip Kotler and Kevin Lane Keller, 2016, Global edition, 15e, Prentice Hall
|
Diğer Kaynaklar
|
Principles of Marketing, Philip Kotler and Gary Armstrong, 2017, Global edition, 13e, Prentice Hall
|
Ödevler ve Projeler
|
Öğrencilere, dersin gelişimini takip etmelerini ve sınavlara hazırlanmalarını sağlamak amacıyla çalışma soruları, okuma bölümleri ve vaka analizleri verilecektir. Ayrıca, dönemin sonunda sunulmak üzere, TR’de faaliyet gösteren bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini tespit edecekleri bir proje geliştirmeleri istenecektir.
|
Laboratuar Uygulamaları
|
-
|
Bilgisayar Kullanımı
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|