Dersin Adı : Satış Yönetimi
|
Derece: Lisans
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuar
|
UİT 307
|
1/ 2 (Bahar)
|
3
|
5
|
3
|
0
|
0
|
Bölüm
|
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (UİT)
|
Dersin veren Öğretim Üyesi
|
R. Yüce UYANIK
|
İletişim Bilgileri
|
e-mail: uyanik@boun.edu.tr
|
Görüşme Saatleri
|
Salı 12:00 – 14:00
|
Ders Notları için web adresi
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Önkoşulları
|
|
Dersin mesleki bileşene katkısı, %
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
|
|
10
|
90
|
Dersin İçeriği
|
İnsanların düşünsel sistemleri, konfor alanları, beklentileri, bir satıcının engelleri ve bunların nasıl aşılacağı. Kişilerin ikna süreçleri, temel iletişim tipleri, tercihlerin kişilik ile bağlantıları. Ürünlerin farklı kişilerin farklı beklentilerine nasıl hitap edeceğinin belirlenmesi, satış görüşmesinin açılışı, gelişimi, itiraz karşılama ve kapanışına dair teknikler.
|
Dersin Amacı
|
Satış = ikna inancından yola çıkarak sadece satış alanında değil, öğrencileri herhangi bir konuda herhangi bir şekilde herhangi bir kişiyi nasıl ikna edebileceklerini öğrenmelerini sağlamak, onları bu konularda yaşamları boyunca faydalanabilecekleri, gerekli her türlü enstrüman ve teknik ile donatmak.
|
Dersin Öğrenme
Çıktıları
|
UİT 307’yi başarıyla geçen öğrenciler
- Satış/ikna konusunda özgüvenlerini artıracak ve kişisel potansiyelleri ile bilgi ve becerinin öneminin farkına varacaklardır.
- Özdeğer / özgüvenlerini yitirdiklerinde bunu yeniden tesis ederek öz motivasyonlarını artırabileceklerdir.
- Hedef belirlemenin önemini görüp kişisel hedefler vasıtasıyla ulaşmaları gereken noktalara herkesten hızlı ulaşabileceklerdir.
- Satış hedefleri doğrultusunda bir araştırma ve hazırlık süreci tasarlayabilecektir.
- Müşterilerinin beklentilerini çok kısa bir sürede belirleyebileceklerdir.
- Beklentilerin karşılanmasına yönelik yararlı çözümleri tasarlayarak sunabileceklerdir.
- Yeterince iyi anlaşılamayan hususları sabırla açıklayacak ve karşısındaki kişiye yararlı öneriler sunduğu konusunda karşılarındakini ikna edebileceklerdir.
- İknadan sonraki eylem planını ilgili kişi ile birlikte yapabileceklerdir.
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Ders Anlatma, Soru-Cevap, Küçük oyunlar, Role playler.
|
Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer
|
-
|
Eş dönemli koşul
|
-
|
Ders Kitabı
|
|
Diğer Kaynaklar
|
|
Ödevler ve Projeler
|
Öğrencilere, dersin gelişimini takip etmelerini ve sınavlara hazırlanmalarını sağlamak amacıyla derste verilen bilgiler ve yapılan uygulamaları değerlendirmeleri ve günlük yaşamlarına aktarmaları ile ilgili kısa ödevler verilecektir. Başarı genel olarak dersteki performans ve sınav sonuçlarına bağlı olacaktır.
|
Laboratuar Uygulamaları
|
|
Bilgisayar Kullanımı
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|