Geri Dön

e-Ticaret

 

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

 

Dersin Adı : e-Ticaret

Derece: Lisans

 

 

Kodu

 

 

 

Yıl/Yarıyılı

 

 

Kredisi

 

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuar

UİT301

     3/ 2(bahar)

3

5

3

0

0

Bölüm

ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK VE TİCARET

 

Dersin veren Öğretim Üyesi

Prof. Dr. Mehmet Erdal BALABAN

İletişim Bilgileri

e-mail: mebalaban@gmail.com

Görüşme Saatleri

 

web adresi

http://pruonline.pirireis.edu.tr/

www.erdalbalaban.com

Dersin Türü

Seçimlik

Dersin Dili

İngilizce

Dersin Önkoşulları

 

Dersin İçeriği

E-ticaret ve iş üzerindeki etkilerini içeren bir çalışmadır. Ders, olası pazarlama fırsatlarını içeren e-ticareti anlamanın yanı sıra, e-ticarete yatırım yapılması ile ilgili uyarlama ve organizasyon konularını da içermektedir.

Dersin Amacı

  • E-ticaretin ilgi ve fırsatlarını anlamak
  • Bir e-ticaret sisteminin uygulanmasında kritik başarı   faktörlerini bilmek ve anlamak;
  • E-ticaret çözümlerini nasıl planlayacağınızı ve yönetmeyi öğrenmek,
  • Elektronik ticaret işlemlerini uygulamak;
  • e-ticaret ile ilişkili insani, teknolojik ve iş ortamını analiz etmek ve anlamak,
  • E-ticaret web siteleri oluşturmak için teknolojileri nasıl kullanacağını bilmek.

 

Dersin Öğrenme

Çıktıları

  1. Hem ticaretten müşteriye hem de iş dünyasından gelen büyük e-ticaret iş modellerini belirlemek.
  2. Temel e-ticaret teknoloji altyapısını belirlemek.
  3. E-ticarete yönelik büyük güvenlik tehditlerini açıklamak.
  4. Çeşitli e-ticaret ödeme sistemlerini tartışmak.
  5. E-ticaret pazarlamacılığının temel kavramlarını tanımlamak.
  6. E-ticaretle ilişkili önemli toplumsal, hukuksal ve etik konuları tartışmak.
  7. Tedarik zinciri yönetimi ve işbirlikçi ticaretle ilgili temel kavramları e-ticaretle ilişkili olarak tanımlamak.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

1.Anlatım, 2. Okuma 3.Problem çözme  4.Tartışma, 5. Takım Çalışması

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

-

Eş dönemli koşul

-

Ders Kitabı

E-Commerce Essentials, Kenneth C. Laudon, New York University, Carol Guercio Traver, ISBN-10: 0133544982 • ISBN-13: 9780133544985, ©2014 • Pearson 

http://www.azimuth-interactive.com/essentials1e/index.html

 

 

Diğer Kaynaklar

  1. E-Commerce 2017, Global Edition, 13/E, Kenneth C. Laudon, New York University, Carol Guercio Traver, ISBN-10: 1292211687 • ISBN-13: 9781292211688, ©2018 • Pearson
  2. Electronic Commerce 2012 Global Edition, 7/E, Efraim Turban, David King, ISBN-, 9780273761341, ©2012 • Pearson

http://wps.pearsoned.co.uk/ema_ge_turban_elec_comm_2012/217/55590/14231103.cw/index.html

  1. Digital Business and E-Commerce Management, 6/E, Dave Chaffey, ISBN-10: 0273786547 • ISBN-13: 9780273786542, ©2015 • Pearson

Ödevler ve Projeler

Öğrencilere, dersin gelişimini takip etmelerini ve sınavlara hazırlanmalarını sağlamak amacıyla çalışma soruları ve dersin kitabından okuma bölümleri verilecektir. Ayrıca, dönemin sonunda sunulmak üzere projeler verilecektir.

Laboratuar Uygulamaları

-

Bilgisayar Kullanımı

e-Ticaret web sitesi kurma çalışmalarının yapıldığı haftalarda laboratuarda bilgisayar kullanılacaktır.

Other Activities

Kısa sınavlar ders konularına paralel olarak, rassal  haftalarda yapılacaktır.

 

 

 

 

Başarı Değerlendirme

Sistemi

Yarıyıl içi Çalışmaları

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

13

05

Yıl İçi Sınavları

1

30

Kısa Sınavlar

1

05

Ödevler

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

1

20

Laboratuar Uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Alan Çalışması

 

 

Final Sınavı

1

40

TOPLAM

 

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

60

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

40

TOPLAM

 

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin

Çıktıları

1

Introduction to E-Commerce; The Revolution is Just Beginning
 

I, II

2

E-commerce Business Models and Concepts
 

IV

3

E-commerce Infrastructure:  The Internet, Web, and Mobile Platform
 

I, IV, VI

4

Building an E-commerce Presence: Web Sites, Mobile Sites, and Apps, Part 1
 

I,II,V,VII

5

Building an E-commerce Presence: Web Sites, Mobile Sites, and Apps, Part 2
 

I,II,V,VII

6

E-commerce Security and Payment Systems
 

IV, III

7

Midterm

 

8

E-commerce Marketing and Advertising Concepts.
 

V

9

Ethical, Social, and Political Issues in E-commerce
 

VI, III

10

Online Retailing and Services
 

V, III

11

Online Content and Media
 

V, III

12

Social Networks, Auctions, and Portals
 

V, III

13

B2B E-commerce: Supply Chain Management and Collaborative Commerce
 

VII

14

Project Presentations
 

 

15

Final Exam

 

 

 

Dersin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Programlarıyla İlişkisi

 

 

 

Program Çıktıları

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Uluslararası işletmecilik ve ticarete temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak.

 

 

X

 

b

Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek.

 

 

 

X

c

Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak.

 

 

X

d

Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek.

 

 

X

e

Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarlarının gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek.

 

 

X

f

Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek.

 

 

X

g

Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek.

 

X

 

h

Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek.

 

X

 

i

Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak.

 

X

 

j

Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

 

 

X

k

Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek.

 

 

X

l

En az Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek.

X

 

 

m

Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek.

 

X

 

    1: Az,  2. Kısmi,  3. Tam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Program Çıktıları ve Ders Çıktıları İlişkisi Matrisi

 

Dersin Çıktıları

I

II

III

IV

V

VI

VII

Program

Çıktıları

a.

 

 

 

 

 

 

 

b.

 

 

 

 

 

 

 

c.

 

 

 

 

 

 

 

d.

 

 

 

 

 

 

 

e.

 

 

 

 

 

 

 

f. 

 

 

 

 

 

 

 

g.

 

 

 

 

 

 

 

h.

 

 

 

 

 

 

 

i.

 

 

 

 

 

 

 

j.

 

 

 

 

 

 

 

k.

 

 

 

 

 

 

 

l.

 

 

 

 

 

 

 

m.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Düzenleyen

Prof.Dr. Mehmet Erdal Balaban

 

Tarih

16.01.2018

İmza