Dersin Adı : e-Ticaret
|
Derece: Lisans
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuar
|
UİT301
|
3/ 2(bahar)
|
3
|
5
|
3
|
0
|
0
|
Bölüm
|
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK VE TİCARET
|
Dersin veren Öğretim Üyesi
|
Prof. Dr. Mehmet Erdal BALABAN
|
İletişim Bilgileri
|
e-mail: mebalaban@gmail.com
|
Görüşme Saatleri
|
|
web adresi
|
http://pruonline.pirireis.edu.tr/
www.erdalbalaban.com
|
Dersin Türü
|
Seçimlik
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Önkoşulları
|
|
Dersin İçeriği
|
E-ticaret ve iş üzerindeki etkilerini içeren bir çalışmadır. Ders, olası pazarlama fırsatlarını içeren e-ticareti anlamanın yanı sıra, e-ticarete yatırım yapılması ile ilgili uyarlama ve organizasyon konularını da içermektedir.
|
Dersin Amacı
|
- E-ticaretin ilgi ve fırsatlarını anlamak
- Bir e-ticaret sisteminin uygulanmasında kritik başarı faktörlerini bilmek ve anlamak;
- E-ticaret çözümlerini nasıl planlayacağınızı ve yönetmeyi öğrenmek,
- Elektronik ticaret işlemlerini uygulamak;
- e-ticaret ile ilişkili insani, teknolojik ve iş ortamını analiz etmek ve anlamak,
- E-ticaret web siteleri oluşturmak için teknolojileri nasıl kullanacağını bilmek.
|
Dersin Öğrenme
Çıktıları
|
- Hem ticaretten müşteriye hem de iş dünyasından gelen büyük e-ticaret iş modellerini belirlemek.
- Temel e-ticaret teknoloji altyapısını belirlemek.
- E-ticarete yönelik büyük güvenlik tehditlerini açıklamak.
- Çeşitli e-ticaret ödeme sistemlerini tartışmak.
- E-ticaret pazarlamacılığının temel kavramlarını tanımlamak.
- E-ticaretle ilişkili önemli toplumsal, hukuksal ve etik konuları tartışmak.
- Tedarik zinciri yönetimi ve işbirlikçi ticaretle ilgili temel kavramları e-ticaretle ilişkili olarak tanımlamak.
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
1.Anlatım, 2. Okuma 3.Problem çözme 4.Tartışma, 5. Takım Çalışması
|
Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer
|
-
|
Eş dönemli koşul
|
-
|
Ders Kitabı
|
E-Commerce Essentials, Kenneth C. Laudon, New York University, Carol Guercio Traver, ISBN-10: 0133544982 • ISBN-13: 9780133544985, ©2014 • Pearson
http://www.azimuth-interactive.com/essentials1e/index.html
|
Diğer Kaynaklar
|
- E-Commerce 2017, Global Edition, 13/E, Kenneth C. Laudon, New York University, Carol Guercio Traver, ISBN-10: 1292211687 • ISBN-13: 9781292211688, ©2018 • Pearson
- Electronic Commerce 2012 Global Edition, 7/E, Efraim Turban, David King, ISBN-, 9780273761341, ©2012 • Pearson
http://wps.pearsoned.co.uk/ema_ge_turban_elec_comm_2012/217/55590/14231103.cw/index.html
- Digital Business and E-Commerce Management, 6/E, Dave Chaffey, ISBN-10: 0273786547 • ISBN-13: 9780273786542, ©2015 • Pearson
|
Ödevler ve Projeler
|
Öğrencilere, dersin gelişimini takip etmelerini ve sınavlara hazırlanmalarını sağlamak amacıyla çalışma soruları ve dersin kitabından okuma bölümleri verilecektir. Ayrıca, dönemin sonunda sunulmak üzere projeler verilecektir.
|
Laboratuar Uygulamaları
|
-
|
Bilgisayar Kullanımı
|
e-Ticaret web sitesi kurma çalışmalarının yapıldığı haftalarda laboratuarda bilgisayar kullanılacaktır.
|
Other Activities
|
Kısa sınavlar ders konularına paralel olarak, rassal haftalarda yapılacaktır.
|