Geri Dön

İşletme İngilizcesi 2

 

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK VE TİCARET BÖLÜMÜ

 

Dersin Adı : İşletme İngilizcesi

Derece: Lisans

 

 

Kodu

 

 

 

Yıl/Yarıyılı

 

 

Kredisi

 

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuar

ENG 120

     1/ 2(bahar)

3

5

3

0

0

Bölüm

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret

Dersin veren Öğretim Üyesi

Dr. Pınar Özdemir

İletişim Bilgileri

e-mail: pozdemir@pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

Cuma 13:30- 15:30

Ders Notları için web adresi

PRU Online

Dersin Türü

 Zorunlu

Dersin Dili

İngilizce

Dersin Önkoşulları

  Yok

Dersin İçeriği

İşletme İngilizcesi, İngilizce'yi iknci dil olarak öğrenen orta üzeri seviyedeki öğrencilerden yazma ve konuşma alanlarındaki işletme İngilizcsi bilgi düzeylerini arttırmak isteyenlere yönelik bir derstir. Derste düzeyin gerektirdiği dilbilgisi konularına odaklanılır, farklı iş ortamlarına özgü kelimeler öğretilir ve ve öğrenciler iş konusunda yazışma ve iş ahlakı konularının ince noktaları ile tanıştırılır.

Dersin Amacı

1. Öğrencilerin işletmede başarılı olmalarını sağlayacak İngilizce becerileriyle donatılmasını sağlamak.

2. Öğrencilerin rutin e-postalar, özel mektuplar, memorandumlar, broşürler, raporlar gibi iş ile ilgili belgeleri okumalarını ve yazmalarını sağlayan becerilerle donatmak.

3. İşle ilgili konularda gereken kelime, dilbilgisi ve noktalama işaretlerini geliştirmeye yardım etmek.

 

 

Dersin Öğrenme

Çıktıları

M-1 İş ortamına ait temel sözcük bilgisini öğrenmek.

M-2 İyi bir CV yazarken yapılması ve yapılmaması gereken noktaları öğrenmek.

M-3. İş ahlakı hakkındaki bir konuşmayı dinlemek ve anlamak.

M- 4. Değişim yönetimi takımındaki kişilerin konuşmalarını anlamak.

M- 5. Bir şikayet e-postası yazabilmek.

M-6. Yazılı olarak belirtilen bir olay hakkında başarılı şekilde müzakereler yürütebilmek için gerekli stratejilere ve dil yetisine sahip olmak.

M-7 Değişim sürecinin temel konuları hakkında konuşan bir danışmanı dinlemek ve anlamak.

M-8 Örgütsel değişim ve ticaret konularında sözlü bir diyaloğu anlamak dinlerken notlar almak.

M-9 e-postalarda kullanılan terimlere hakim olmak; toplantı ayarlamak, yönetmek ve sonlandırmak konularında gerekli terimleri bilmek.

M-10 Yönetimle ilgili terimleri anlamak ve kullanabilmek

M-11 İşyerinde çeşitlilik ve adalet ile ilgili terimleri bilmek  ve bunları mevcut durumlarla ilişkilendirmek

M-12 İş yerinde halkla ilişkilerle ilgili termleri öğrenmek ve kullanabilmek.

M-13 Markalar konusunda konuşup yazmak için gerekli terimleri öğrenmek.

M-14 İş yerinde motivasyonla ilgili olarak konuşmak ve yazmak.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Eklektik Yöntem.

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

-

Eş dönemli koşul

-

Ders Kitabı

İngiliz Kültür Derneği İşletme İngilizce dersleri https://learnenglish.britishcouncil.org/en/professionals-podcasts

Diğer Kaynaklar

Smith, Scott. Business Communication Strategies, 2010, MK publications.

Ödevler ve Projeler

Öğrenciler bir dönemde toplam 3 adet ödev yapacaklardır. Her ödev özel bir konu hakkında terim çalışmasını kapsayacaktır.

Laboratuar Uygulamaları

-

Bilgisayar Kullanımı

-

 

Başarı Değerlendirme

Sistemi

Yarıyıl içi Çalışmaları

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

 

 

Yıl İçi Sınavları

1

35

Kısa Sınavlar

1

5

Ödevler

2

10

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

Laboratuar Uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Alan Çalışması

 

 

Final Sınavı

1

50

TOPLAM

 

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

50

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

50

TOPLAM

 

100

 

 

 

 

AKTS/

İŞYÜKÜ TABLOSU

Faaliyetler

Sayı

Saat

Toplam İşyükü

Ders

14

3

42

Yıl İçi Sınavları

1

7

7

Kısa Sınavlar

1

5

5

Ödevler

2

30

60

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

 

 

 

Uygulama

 

 

 

Tutorial

 

 

 

Seminer

 

 

 

Sunum

 

 

 

Alan Çalışması

 

 

 

Final Sınavı

1

8

8

Toplam İşyükü

 

 

122

Toplam İşyükü /25

 

 

122/25

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin

Çıktıları

1

Temel işyeri terminolojisi

Modules 1.1, 1.2.,1.3, 1.4

2

İyi bir CV yazımı

Modules 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5

3

İş ve etik hakkında terimsel bilgi

Modules 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5

4

Değişim Yönetimi Terminolojisi

Modules 5.1, 5.2, 5.3, 5.4

5

Şikayet mektubu yazma

Modules 6.1, 6.2, 6.3, 6.4

6

Başarılı Müzakerelerin dili

Modules 7.1, 7.2, 7.3, 7.4

7

Ara Sınavlar

 

8

Değişim ve ticaret hakkında konuşmalar

Modules 8.1, 8.2, 8.3, 8.4

9

Toplantı düzenleme, katılma ve sonuçlandırma hakkında terminoloji

Modules 9.1.,9.2, 9.3

10

Yönetimle ilgili terminoloji

Modules 10.1, 10.2, 10.3, 10.4

11

İş yerinde çeşitlilik ve adalet ile ilgili terimler

Modules 11.1, 11.2, 11.3

12

Halkla ilişkiler konusunda terimler

Modules 12.1, 12.2, 12.3., 12.4

13

Markalar konusunda terimler

Modules 13.1, 13.2, 13.3

14

İş yerinde motivasyon konusunda konuşma

Modules 14.1, 14.2, 14.3

 

 Dersin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Programlarıyla İlişkisi

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler programa ait çıktılar

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Uluslararası işletmecilik ve ticarete temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak.

 

X

 

b

Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek.

 

X

 

c

Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak.

 

X

 

d

Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek.

 

X

 

e

Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarlarının gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek.

 

X

 

f

Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek.

 

X

 

g

Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek.

 

X

 

h

Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek.

X

 

 

i

Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak.

 

X

 

j

Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

 

X

 

k

Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek.

 

 

X

l

En az Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek.

 

 

X

m

Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek.

 

 

X

 

 

 

 

 

         1: Az,  2. Kısmi,  3. Tam

 

Program Çıktıları ve Ders Çıktıları İlişkisi Matrisi

 

Ders Çıktıları

M-1

M-3

M-4

M-5

M-6

M-7

M-8

M-9

M-10

M-11

M-12

M-13

M-14

Program Çıktıları

a.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

b.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

c.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

d.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

e.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

f. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

g.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

h.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

i.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

j.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

k.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

l.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

m.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Düzenleyen

Dr. Pınar Özdemir

 

Tarih

 

İmza