Geri Dön

Pazar Araştırma Yöntemleri

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

 

Dersin Adı : Pazar Araştırma Yöntemleri

Derece: Lisans

 

 

Kodu

 

 

 

Yıl/Yarıyılı

 

 

Kredisi

 

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuar

UİT 311

     1/ 2 (Bahar)

3

5

3

0

0

Bölüm

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (UİT)

Dersin veren Öğretim Üyesi

Yrd.Doç.Dr. Tutku Eker İşcioğlu

İletişim Bilgileri

e-mail: teiscioglu@pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

Salı 13:30- 15:30

Ders Notları için web adresi

http://www.pirireis.edu.tr/pruonline/www/index.php

Dersin Türü

 Zorunlu

Dersin Dili

İngilizce

Dersin Önkoşulları

  UİT 311 – Pazarlama Yönetimi

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

 

 

 

 

Dersin İçeriği

Yönetsel karar almada pazarlama araştırmasının önemi;  araştırma konusunun tespiti, keşif araştırması ve araştırma süreci; ikincil veriler ve veritabanları; kalitatif araştırma, mülakat ve odak grup çalışmaları; birincil veri toplaması, anket dizaynı, örneklem oluşturma; hipotez testi;  veri analizi, istatistiksel farklılık ve ilişki analizleri, tutarlılık analizi, regresyon analizi, faktör analizi.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencileri pazarlama araştırmaları literatürüne ve sürecine dahil edebilmek ve böylece pazarlama yönetimi kararlarında etkin rol oynayabilmelerini sağlamaktır

 

Dersin Öğrenme

Çıktıları

UİT 321’i başarıyla geçen öğrenciler

  1. Pazarlama hedefleri doğrultusunda araştırılması gereken temel araştırma sorularını tespit edebilecektir.
  2. Pazarlama kararlarını desteklemek ve yönlendirmek için gerekli olan veri analiz yöntem ve araçlarını kullanabilecektir.
  3. Farklı kalitatif ve kantitatif yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını  tespit edebilecek ve pazarlama yönetimi karar verme süreçlerinde uygun olanları kullanabilecektir.
  4. Pazarlama hedefleri doğrultusunda bir araştırma süreci tasarlayabilecektir.
  5. Çeşitli örneklem çeşitlerini tanımlayabilecek ve her birinin olumlu ve olumsuz yanlarını değerlendirebilecektir.
  6. Yapılan analizlerin sonuçlarını rapor edebilecek ve yorumlayabilecektir.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

-

Eş dönemli koşul

-

Ders Kitabı

Marketing Research, 2015, McDaniel & Gates, 10th ed., Wiley

Diğer Kaynaklar

 

Ödevler ve Projeler

Öğrencilere, dersin gelişimini takip etmelerini ve sınavlara hazırlanmalarını sağlamak amacıyla çalışma soruları ve okuma bölümleri verilecektir. Ayrıca, dönemin sonunda sunulmak üzere, bir pazarlama araştırması tasarlayarak araştırma sürecinin bütün aşamalarını tespit edecekleri bir proje geliştirmeleri istenecektir.

Laboratuar Uygulamaları

-

Bilgisayar Kullanımı

-

                   

 

Başarı Değerlendirme

Sistemi

Yarıyıl içi Çalışmaları

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

14

10

Yıl İçi Sınavları

1

20

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

2

10

Dönem Ödevi/Projesi

1

20

Laboratuar Uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Alan Çalışması

 

 

Final Sınavı

1

40

TOPLAM

 

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

60

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

40

TOPLAM

 

100

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin

Çıktıları

1

Yönetim Karar Verme Sürecinde Pazarlama Araştırmasının Rolü

I

2

Problem Tanımı, Keşifsel Araştırma ve Araştırma Süreci

I, II

3

İkincil Veriler ve Büyük Veri Analizi, Kalitatif Araştırma, Birincil Veri Toplama: Deney ve Test Piyasaları

I-III

4

Geleneksel Araştırma Yöntemleri, Online Pazarlama Araştırması, Birincil Veri Toplama: Gözlem

I-III

5

Ölçek Kavramı, Pazarlama Etkinliğini Oluşturmak İçin Ölçeklerin Kullanımı

I-IV

6

Anket Tasarımı

I-IV

7

Temel Örnekleme Konuları, Örneklem Büyüklüğü Tespiti

V

8

Ara Sınav

I-V

9

Veri İşleme ve Temel Veri Analizi

III, VI

10

Farklılıkların ve İlişkilerin İstatistiksel Testi

III, VI

11

İki Değişkenli Korelasyon ve Regresyon

III, VI

12

Çok Değişkenli Veri Analizi: Faktör Analizi

III, VI

13

Çok Değişkenli Veri Analizi: Çoklu Ayırma Analizi

III, VI

14

Çok Değişkenli Veri Analizi: Kümeleme Analizi

III, VI