Dersin Adı : Pazar Araştırma Yöntemleri
|
Derece: Lisans
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuar
|
UİT 311
|
1/ 2 (Bahar)
|
3
|
5
|
3
|
0
|
0
|
Bölüm
|
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (UİT)
|
Dersin veren Öğretim Üyesi
|
Yrd.Doç.Dr. Tutku Eker İşcioğlu
|
İletişim Bilgileri
|
e-mail: teiscioglu@pirireis.edu.tr
|
Görüşme Saatleri
|
Salı 13:30- 15:30
|
Ders Notları için web adresi
|
http://www.pirireis.edu.tr/pruonline/www/index.php
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Önkoşulları
|
UİT 311 – Pazarlama Yönetimi
|
Dersin mesleki bileşene katkısı, %
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği
|
Yönetsel karar almada pazarlama araştırmasının önemi; araştırma konusunun tespiti, keşif araştırması ve araştırma süreci; ikincil veriler ve veritabanları; kalitatif araştırma, mülakat ve odak grup çalışmaları; birincil veri toplaması, anket dizaynı, örneklem oluşturma; hipotez testi; veri analizi, istatistiksel farklılık ve ilişki analizleri, tutarlılık analizi, regresyon analizi, faktör analizi.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencileri pazarlama araştırmaları literatürüne ve sürecine dahil edebilmek ve böylece pazarlama yönetimi kararlarında etkin rol oynayabilmelerini sağlamaktır
|
Dersin Öğrenme
Çıktıları
|
UİT 321’i başarıyla geçen öğrenciler
- Pazarlama hedefleri doğrultusunda araştırılması gereken temel araştırma sorularını tespit edebilecektir.
- Pazarlama kararlarını desteklemek ve yönlendirmek için gerekli olan veri analiz yöntem ve araçlarını kullanabilecektir.
- Farklı kalitatif ve kantitatif yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını tespit edebilecek ve pazarlama yönetimi karar verme süreçlerinde uygun olanları kullanabilecektir.
- Pazarlama hedefleri doğrultusunda bir araştırma süreci tasarlayabilecektir.
- Çeşitli örneklem çeşitlerini tanımlayabilecek ve her birinin olumlu ve olumsuz yanlarını değerlendirebilecektir.
- Yapılan analizlerin sonuçlarını rapor edebilecek ve yorumlayabilecektir.
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Ders Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
|
Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer
|
-
|
Eş dönemli koşul
|
-
|
Ders Kitabı
|
Marketing Research, 2015, McDaniel & Gates, 10th ed., Wiley
|
Diğer Kaynaklar
|
|
Ödevler ve Projeler
|
Öğrencilere, dersin gelişimini takip etmelerini ve sınavlara hazırlanmalarını sağlamak amacıyla çalışma soruları ve okuma bölümleri verilecektir. Ayrıca, dönemin sonunda sunulmak üzere, bir pazarlama araştırması tasarlayarak araştırma sürecinin bütün aşamalarını tespit edecekleri bir proje geliştirmeleri istenecektir.
|
Laboratuar Uygulamaları
|
-
|
Bilgisayar Kullanımı
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|