Dersin Adı
(Course Name)
|
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e: Türk Ekonomi Düzeni
|
Derece
(Degree)
|
Lisans
|
|
Undergraduate
|
Kodu
(Code)
|
Yıl/Yarıyılı
(Year/Semester)
|
Kredisi
(Local Credits)
|
AKTS Kredisi
(ECTS Credits)
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
(Course Implementation, Hours/Week)
|
Ders
(Course)
|
Uygulama
(Tutorial)
|
Laboratuvar
(Laboratory)
|
LAW 190
|
2025-2026 Güz/Bahar
|
2
|
2
|
2
|
0
|
0
|
Bölüm
(Department)
|
Hukuk
|
Law
|
Dersin Veren Öğretim Üyesi
(Instructor)
|
Dr.Uğur Tülü
|
|
İletişim Bilgisi
(Contact Info)
|
05324379726
|
|
Görüşme Saatleri
(Office Hours)
|
Çarşamba-Perşembe-Cuma Günleri 09.00-13.00 arası
|
|
Ders Notları için Web Adresi
(Webpage for Class Notes)
|
|
|
Dersin Türü
(Course Type)
|
Seçmeli
|
Dersin Dili
(Course Language)
|
Türkçe
|
Elective
|
Turkish
|
Dersin Önkoşulları
(Course Prerequisites)
|
Yok
|
None
|
Dersin İçeriği
(Course Description)
|
- Osmanlı ekonomi düzeninin temel yapısı: üretim, mülkiyet ve ticaret
-Osmanlı mali sistemi, vergi düzeni ve hukuki temeller
-Lonca sistemi ve yerel ekonomik örgütlenmeler
-Osmanlı’dan Cumhuriyet’e geçişte ekonomik ve hukuki dönüşüm
-Erken Cumhuriyet dönemi ekonomi politikaları ve devletçilik uygulamaları
-20.yüzyılda Türkiye ekonomisinin küresel sistemle ilişkisi
- Ekonomik değişimlerin toplumsal ve hukuki yansımaları
-Günümüz Türkiye’sinde sosyal ve ekonomik yapıların tarihsel kökenleri
|
|
Dersin Amacı
(Course Objectives)
|
Bu dersin amacı, Osmanlı’dan Cumhuriyet’e uzanan süreçte Türk ekonomi düzeninin temel yapılarını, hukuki altyapısını ve dönüşüm dinamiklerini incelemek; bu tarihsel gelişimi küresel ekonomik bağlamda değerlendirmek ve öğrencilerin, geçmişten çıkarılacak derslerle Türkiye’nin günümüz sosyal, ekonomik ve hukuki yapısını daha sağlıklı analiz edebilmelerini sağlamaktır.
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları
(Course Learning Outcomes)
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Türk ekonomi düzeninin temel yapı ve dinamiklerini açıklar.
2- Ekonomik dönüşümlerin hukuki altyapısını ve sonuçlarını analiz eder.
3-Türk ekonomi tarihini küresel ekonomik gelişmelerle ilişkilendirir.
4-Tarihsel deneyimlerden hareketle günümüz Türkiye’sinin sosyal, ekonomik ve hukuki sorunlarını yorumlar.
5- Ekonomik tarih bilgisini eleştirel düşünme ve analiz becerisiyle birleştirir.
6-Türkiye’nin güncel ekonomik yapısını tarihsel perspektifle değerlendirebilir.
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
(Instructional Methods and Techniques)
|
Bu ders, teorik anlatımın yanı sıra tarihsel belge analizi, karşılaştırmalı değerlendirmeler ve sınıf içi tartışmalar yoluyla işlenir. Öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik sunumlar ve kısa yazılı değerlendirmeler de dersin önemli bileşenlerindendir.
|
|
Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer
(Tutorial Place, if any)
|
|
|
Eş dönemli koşul
(Co-term Condition)
|
|
|
Ders Kitabı
(Textbook)
|
Boratav Korkut, Türkiye İktisat Tarihi 1908-2015,B.26,İstanbul 2023.
Berkes, Niyazi, Türkiye İktisat Tarihi: İstanbul 2013.
|
|
Diğer Kaynaklar
(Other References)
|
Işıklı, Alpaslan, Bir Başka İktisat,İstanbul 2000.
|
Akşin,Sina,Kısa Türkiye Tarihi 2025.
|
Ödevler ve Projeler
(Homework and Projects)
|
|
|
Laboratuar Uygulamaları
(Laboratory Works)
|
|
|
Bilgisayar Kullanımı
(Computer Use)
|
|
|
Diğer Uygulamalar
(Other Works)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|