Geri Dön

Hukuk ve Edebiyat

Dersin Adı

(Course Name)

Hukuk ve Edebiyat

Derece

(Degree)

Lisans

Law and Literature

Bachelor of Law

 

Kodu

(Code)

 

 

Yıl/Yarıyılı

(Year/Semester)

 

Kredisi

(Local Credits)

 

AKTS Kredisi

(ECTS Credits)

Ders Uygulaması, Saat/Hafta

(Course Implementation, Hours/Week)

Ders

(Course)

Uygulama

(Tutorial)

Laboratuvar

(Laboratory)

LAW278

2023-2024 Bahar

2023-2024 Spring

2

2

2

0

0

Bölüm

(Department)

Hukuk

Law

Dersin Veren Öğretim Üyesi

(Instructor)

Doç. Dr. Ali Hulki Cihan

Assoc. Prof. Dr. Ali Hulki Cihan

İletişim Bilgisi

(Contact Info)

ahcihan@pirireis.edu.tr

ahcihan@pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

(Office Hours)

 

 

Ders Notları için Web Adresi

(Webpage for Class Notes)

PRU Öğrenci Bilgi Sistemi

PRU Student Information System

Dersin Türü

(Course Type)

Seçmeli

Dersin Dili

(Course Language)

Türkçe

Elective

Turkish

Dersin Önkoşulları

(Course Prerequisites)

Yok

None

Dersin İçeriği

(Course Description)

Bu derste hukukun konusunu teşkil eden kavramlar ve olgular, bunları tema olarak işleyen seçilmiş edebi eserlerin teorik hukuk bilgisi ışığında yorumlanması ile tartışılıp çözümlenecektir.

In this course, the works of literature which explore the concepts and phenomena of law will be discussed and analysed in consideration of legal theory.

Dersin Amacı

(Course Objectives)

Bu derste öğrencilerin,

1 - Hukukun farklı alanlarında karşılaşılan kavram ve olguların kurgusal örneklerini incelemek suretiyle teorik bilgilerini karşılaşacakları olaylara uygulama becerilerini geliştirmek,

2 - Karşılaştıkları olayları bir hukukçu perspektifinden değerlendirme alışkanlığı kazandırmak,

3 - Hukukun edebiyat ve kültür ile ilişkisini, hukuk ve edebiyatın birbirine olan etkisi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak,

4 - Hukuki sorunlara karşı hayattan soyutlanmamış, yaratıcı ve çok yönlü yaklaşımlar geliştirmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.

This course aims to,

1 – Improve the students’ ability to apply their theoretical knowledge to real-life events through reviewing fictional examples of concepts and phenomena encountered in different fields of law.

2 – Provide the students with the habit of analysing events from a jurist’s perspective.

3 – Inform the students about the relationship law has with literature and culture, and the interaction between law and literature.

4 – Ensure the students will develop approaches that are non-isolated from life, creative and versatile towards legal problems.

Dersin Öğrenme Çıktıları

(Course Learning Outcomes)

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler,

I.         Edebi eserlerde işlenen hukuki kavramları tespit edip yorumlayabilecek,

II.        Hukukun edebiyat ve kültür ile olan ilişkisini gözlemleyebilecek,

III.      Hukuki bilgilerini gerçek olaylara uygulamada yeni yaklaşımlar geliştirebilecektir.

 

The students who successfully complete this course will be able to,

 

  1. Determine and interpret the legal concepts as described in works of literature.
  2. Observe the relationship between law and literature and culture.
  3. Develop new approaches in applying their legal knowledge to real-life events.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

(Instructional Methods and Techniques)

Teorik bilgilerin aktarılması ve tartışılması.

Theoretical lectures and discussions.

Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer

(Tutorial Place, if any)

Yok

 

None

 

Eş dönemli koşul

(Co-term Condition)

Yok

None

Ders Kitabı

(Textbook)

Aydın Aybay, Rona Aybay, Ali Pehlivan, Hukuka Giriş, 2023.

Kemal Oğuzman, Nami Barlas, Medeni Hukuk, 2023.

 

Diğer Kaynaklar

(Other References)

George Orwell, 1984.

Franz Kafka, Dava.

Harper Lee, Bülbülü Öldürmek.

Feride Çiçekoğlu, Uçurtmayı Vurmasınlar.

Alejandro Amenabar, İçimdeki Deniz.

William Shakespeare, Venedik Taciri.

Elçin Poyrazlar, Mantolu Kadın.

Elçin Poyrazlar, Ecel Çiçekleri.

Elçin Poyrazlar, Kayıp Yüz.

Hakan Günday, Şahsiyet.

Ahmet Ümit, Kırlangıç Çığlığı.

Çağatay Yaşmut, Felsefe Cinayetleri.

Stephen King, Esaretin Bedeli.

John Grisham, Temyiz.

Lars von Trier, Karanlıkta Dans.

Ferdinand von Schirach, Collini Davası.

 

Ödevler ve Projeler

(Homework and Projects)

Yok

None

Laboratuar Uygulamaları

(Laboratory Works)

Yok

None

Bilgisayar Kullanımı

(Computer Use)

Yok

None

Diğer Uygulamalar

(Other Works)

Yok

None

               

 

 

 

 

Başarı Değerlendirme Sistemi

(Assessment Criteria)

Yarıyıl içi Çalışmaları

(Activities)

Adedi

(Quantity)

Değerlendirmedeki Katkısı, %

(Effects on Grading, %)

Devam

(Attendance)

 

 

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

40

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

Derse Özgü Staj (Varsa)

(Tutorial, if any)

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

2

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Midterm (and Other Works) on Grading, %)

1

40

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Final on Grading, %)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

1

100

 

 

 

AKTS/İş Yükü Tablosu

 

ECTS/Workload Table

Faaliyetler

(Activities)

Sayı

(Count)

Saat

(Hours)

Toplam İş Yükü

(Total Workload)

Ders

(Lecture)

14

2

28

Sınıf Dışı Ders Çalışması

(Study Hours Out of Class)

8

2

16

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

2

2

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

 

Tutorial

(Tutorial)

 

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

4

4

Toplam İş yükü

(Total Workload)

 

 

50

Toplam İş Yükü / 25

(Total Workload / 25)

 

 

50/25 = 2

Dersin AKTS Kredisi

(Course ECTS Credits)

 

 

2

 

 

 

 

Hafta

(Week)

 

Konular

(Topics)

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

1

Giriş ve Dersin Tanıtımı

(Introduction of the course)

I, II, III

2

Temel Hak ve Özgürlükler, İfade Özgürlüğü (1984, George Orwell)

(Fundamental rights and freedoms, freedom of expression – 1984, George Orwell)

I, II, III

3

Mutlak Güç-İktidar İlişkisi (Dava, Franz Kafka)

(The relationship between absolute power and government – The Trial, Franz Kafka)

I, II, III

4

Ayrımcılık, Irkçılık Yasağı (Bülbülü Öldürmek, Harper Lee)

(Discrimination, prohibition of racism – To Kill A Mockingbird, Harper Lee)

II, III

5

Özgürlüğe Bakış Açısı (Uçurtmayı Vurmasınlar, Feride Çiçekoğlu)

(The perspective on freedom – Don’t Let Them Shoot the Kite, Feride Çiçekoğlu)

II

6

Yaşam Hakkı, Ötenazi (İçimdeki Deniz, Alejandro Amenabar)

(The right to life, euthanasia – The Sea Inside, Alejandro Amenabar)

I, III

7

Sözleşme Özgürlüğü (Venedik Taciri, William Shakespeare)

(The freedom of contract – The Merchant of Venice, William Shakespeare)

I, III

8

Ara sınav

(Midterm)

-

9

Kadına Şiddet, Kendi Adaletini Sağlama (Mantolu Kadın; Ecel Çiçekleri; Kayıp Yüz, Elçin Poyrazlar)

(Violence against women, vigilantism - Mantolu Kadın; Ecel Çiçekleri; Kayıp Yüz, Elçin Poyrazlar)

I, II, III

10

Çocuk İstismarı, Kendi Adaletini Sağlama (Şahsiyet, Hakan Günday; Kırlangıç Çığlığı, Ahmet Ümit

(Child abuse, vigilantism – Persona, Hakan Günday; Kırlangıç Çığlığı, Ahmet Ümit)

I, II, III

11

Hukuk Sistemine Güvensizlik (Felsefe Cinayetleri, Çağatay Yaşmut)

(Mistrust in legal system – Felsefe Cinayetleri, Çağatay Yaşmut)

I, II, III

12

Özgürlük ve Umut (Esaretin Bedeli, Stephen King)

(Freedom and Hope – The Shawshank Redemption, Stephen King)

I, II

13

Hukukun Siyasallaşması (Temyiz, John Grisham)

(The politisation of law – The Appeal, John Grisham)

I, II

14

Masumiyet Karinesi, Emek Sömürüsü (Karanlıkta Dans, Lars von Trier); İnsan Neden Cinayet İşler? (Collini Davası, Ferdinand von Schirach)

(Presumption of innocence, exploitation – Dancer in the Dark, Lars von Trier; Why people murder? – The Collini Case, Ferdinand von Schirach)

I, II, III

 

 

 

 Dersin Hukuk Fakültesi Programıyla İlişkisi

(Relationship between the Course and the Programme Curriculum)

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler - programa ait çıktılar

(Program Outcomes)

Katkı Seviyesi

(Level of Contribution)

1

2

3

a

Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak

(Ability to comprehend and solve legal problems, and to attain analytical and critical thought processes)

 

 

 

 

X

b

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

(Within the ambit of lifelong learning, to direct continuous renewal and cultivation of knowledge attained in the field of law)

 

 

 

 

X

c

Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek

(To master legal resources and legal precedents; to be able to conduct comparative legal analyses in national and international legal areas)

 

 

X

 

 

d

Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek

(To improve settlement options; to implement creative and innovative solutions)

 

 

 

X

e

Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak

(To be equipped with comprehensive and comparative knowledge gained through the study of law, enabling the transfer of this knowledge into the social and economic fields. To attain analytical thinking between cross disciplines)

 

 

 

 

 

X

f

Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to comprehend and solve legal problems pertaining to global economy)

 

 

 

g

İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak

(To obtain knowledge of current legal subjects, through the use of the English language or any other foreign language)

 

 

 

h

Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak

(To attain professional and scientific ethical tenants in the field of law, as well as in society at large)

 

 

 

 

X

i

Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to write, speak and listen effectively, in the field of law)

 

 

X

j

Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

(To be open-minded, to be tolerant of different ideas, to be constructive, to have self-confidence, and to be responsible both during individual studies and/or during team studies and to work effectively and efficiently)

 

 

 

 

 

 

 

X

 

k

Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute to the fields of maritime, the law of the sea and maritime law through establishing connection with)

 

 

 

l

Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute the development of law through analyzing issues from the perspective of de lege feranda)

 

 

 

 

X

m

Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek

(To learn fundamental terms of law and to obtain the ability of applying them into concrete case)

 

 

 

 

X

 

 

 

 

 

1: Az, 2. Kısmi, 3. Tam

(1: Small, 2: Partial, 3: Full)

 

 

Program Çıktıları ve Ders Çıktıları İlişkisi Matrisi

(Matrix for Relationship between the Course Outcomes and the Programme Outcomes)

 

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

I

II

III

Program

Çıktıları

(Programme Outcomes)

a. 

X

X

 X

b. 

X

X

X

c. 

 

 

X

d. 

 

 

X

e. 

 X

X

X

f. 

 

 

 

g.

 

 

 

h. 

 X

X

X

i. 

X

 

X

j.

 X

X

X

k.

 

 

 

l. 

 

 X

X

m.

X

 

X

 

 

 

Düzenleyen (Prepared by)

Doç. Dr. Ali Hulki Cihan

Tarih (Date)

12.02.2024

İmza (Signature)