Geri Dön

Adli Tıp

Dersin Adı

(Course Name)

Adli Tıp

Derece

(Degree)

Lisans

Forensic Medicine

Bachelor of Law

 

Kodu

(Code)

 

 

Yıl/Yarıyılı

(Year/Semester)

 

Kredisi

(Local Credits)

 

AKTS Kredisi

(ECTS Credits)

Ders Uygulaması, Saat/Hafta

(Course Implementation, Hours/Week)

Ders

(Course)

Uygulama

(Tutorial)

Laboratuvar

(Laboratory)

LAW448

2023-2024Bahar

2023-2024 Spring

2

2

2

0

0

Bölüm

(Department)

Hukuk

Law

Dersin Veren Öğretim Üyesi

(Instructor)

Prof. Dr. Mehmet Oğuz POLAT

Prof. Dr. Mehmet Oğuz POLAT

İletişim Bilgisi

(Contact Info)

mopalat@pirireis.edu.tr

mopalat@pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

(Office Hours)

Perşembe 15:00-17:00

Thursday 15:00-17:00

Ders Notları için Web Adresi

(Webpage for Class Notes)

PRU Öğrenci Bilgi Sistemi

PRU Student Information System

Dersin Türü

(Course Type)

Seçmeli

Dersin Dili

(Course Language)

Türkçe

 

Turkish

Dersin Önkoşulları

(Course Prerequisites)

Yok

None

Dersin İçeriği

(Course Description)

Adli tıp ile ilgili temel esaslar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

The basic principles of forensic medicine constitute the content of this course.

 

 

 

Dersin Amacı

(Course Objectives)

Adli tıp ile ilgili temel kavramlar, yasal düzenlemeler, adli tıp uygulamalarında sık karşılaşılan konularda genel bakış açısı, adli tıbbi değerlendirmeler konusundan haberdarlık ve mesleki uygulamalarda bu değerlendirmeleri yorumlayabilecek düzeyde bilgi ve tutum kazandırmak.

Basic concepts of forensic medicine, legal regulations, general point of view on common issues in forensic medicine practices, awareness of forensic medical evaluations, and gaining knowledge and attitude at a level to interpret these evaluations in professional practice.

 

 

 

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

(Course Learning Outcomes)

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler adli tıp kapsamında;

I- Adli bilimler ve adli tıp ilişkisi,

II- Çocuk istismarı, pedofili, kadına yönelik şiddet, cinsel şiddet ve cinsel taciz,

III- İnsan hakları ihlalleri ve işkence, iş yerinde psikolojik taciz – mobbing, ölüm, asfiksi, yaralar, kazalar,

IV- İntihar, cinayet, tıbbi uygulama hataları, madde kullanımı ve maluliyet,

hakkında bilgi sahibi olur.

Students who successfully complete this course, within the scope of forensic medicine;

I- Relationship between forensic sciences and forensic medicine,

II- Child abuse, pedophilia, violence against women, sexual violence and sexual harassment,

III- Human rights violations and torture, psychological harassment in the workplace – mobbing, death, asphyxia, wounds, accidents,

IV- Suicide, murder, medical malpractice, substance use and disability,

gets information about.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

(Instructional Methods and Techniques)

Teorik bilgilerin aktarılması ve tartışılması

Theoretical lectures and discussions

Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer

(Tutorial Place, if any)

Yok

None

Eş dönemli koşul

(Co-term Condition)

Yok

None

Ders Kitabı

(Textbook)

 

Klinik Adli Tıp – Prof. Dr. Mehmet Oğuz Polat

 

Diğer Kaynaklar

(Other References)

 

 

Ödevler ve Projeler

(Homework and Projects)

Yok

None

Laboratuar Uygulamaları

(Laboratory Works)

Yok

None

Bilgisayar Kullanımı

(Computer Use)

Yok

None

Diğer Uygulamalar

(Other Works)

Yok

None

               

 

 

 

Başarı Değerlendirme Sistemi

(Assessment Criteria)

Yarıyıl içi Çalışmaları

(Activities)

Adedi

(Quantity)

Değerlendirmedeki Katkısı, %

(Effects on Grading, %)

Devam

(Attendance)

 

 

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

40

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

Derse Özgü Staj (Varsa)

(Tutorial, if any)

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

2

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Midterm (and Other Works) on Grading, %)

1

40

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Final on Grading, %)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

2

100

 

 

 

 

 

AKTS/İş Yükü Tablosu

 

ECTS/Workload Table

Faaliyetler

(Activities)

Sayı

(Count)

Saat

(Hours)

Toplam İş Yükü

(Total Workload)

Ders

(Lecture)

14

2

28

Sınıf Dışı Ders Çalışması

(Study Hours Out of Class)

9

2

18

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

2

2

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

 

Tutorial

(Tutorial)

 

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

2

2

Toplam İş yükü

(Total Workload)

 

 

50

Toplam İş Yükü / 25

(Total Workload / 25)

 

 

50/25=2

Dersin AKTS Kredisi

(Course ECTS Credits)

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hafta

(Week)

 

Konular

(Topics)

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

1

Adli Bilimler, Giriş, Kavramlar

Forensic Sciences, Introduction, Concepts

I, II, III, IV

2

Adli Tıp, Giriş, Kavramlar

Forensic Medicine, Introduction, Concepts

I, II, III, IV

3

Çocuk İstismarı, Pedofili

Child Abuse, Pedophilia

I, II, III, IV

4

Kadına Yönelik Şiddet

Violence Against Women

I, II, III, IV

5

Cinsel Şiddet, Cinsel Taciz

Sexual Violence, Sexual Harassment

I, II, III, IV

6

İnsan Hakları İhlalleri ve İşkence

Human Rights Violations and Torture

I, II, III, IV

7

İş Yerinde Psikolojik Taciz – Mobbing

Psychological Harassment in the Workplace – Mobbing

I, II, III, IV

8

Ara Sınav

Midterm

I, II, III, IV

9

Ölüm, Asfiksiler

Death, Asphyxias

I, II, III, IV

10

Yaralar, Ateşli Silah Yaralanmaları, Yaraların Derecelendirilmesi

Wounds, Gunshot Wounds, Grading of Wounds

I, II, III, IV

11

Kazalar

Accidents

I, II, III, IV

12

İntihar, Cinayet

Suicide, Murder

I, II, III, IV

13

Tıbbi Uygulama Hataları

Medical Practice Errors

I, II, III, IV

14

Madde Kullanımı, Maluliyet

Substance Use, Disability

I, II, III, IV

 

 

 

 Dersin Hukuk Fakültesi Programıyla İlişkisi

(Relationship between the Course and the Programme Curriculum)

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler - programa ait çıktılar

(Program Outcomes)

Katkı Seviyesi

(Level of Contribution)

1

2

3

a

Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak

(Ability to comprehend and solve legal problems, and to attain analytical and critical thought processes)

 

 

X

b

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

(Within the ambit of lifelong learning, to direct continuous renewal and cultivation of knowledge attained in the field of law)

 

 

 

X

c

Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek

(To master legal resources and legal precedents; to be able to conduct comparative legal analyses in national and international legal areas)

 

 

 

d

Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek

(To improve settlement options; to implement creative and innovative solutions)

 

 

 

X

e

Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak

(To be equipped with comprehensive and comparative knowledge gained through the study of law, enabling the transfer of this knowledge into the social and economic fields. To attain analytical thinking between cross disciplines)

 

 

X

f

Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to comprehend and solve legal problems pertaining to global economy)

 

 

 

g

İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak

(To obtain knowledge of current legal subjects, through the use of the English language or any other foreign language)

 

 

 

h

Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak

(To attain professional and scientific ethical tenants in the field of law, as well as in society at large)

 

 

 

i

Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to write, speak and listen effectively, in the field of law)

 

 

 

j

Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

(To be open-minded, to be tolerant of different ideas, to be constructive, to have self-confidence, and to be responsible both during individual studies and/or during team studies and to work effectively and efficiently)

 

 

 

X

k

Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute to the fields of maritime, the law of the sea and maritime law through establishing connection with)

 

 

 

l

Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute the development of law through analyzing issues from the perspective of de lege feranda)

 

 

X

m

Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek

(To learn fundamental terms of law and to obtain the ability of applying them into concrete case)

 

 

X

 

 

 

 

 

1: Az, 2. Kısmi, 3. Tam

(1: Small, 2: Partial, 3: Full)

 

 

Program Çıktıları ve Ders Çıktıları İlişkisi Matrisi

(Matrix for Relationship between the Course Outcomes and the Programme Outcomes)

 

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

I

II

III

IV

Program

Çıktıları

(Programme Outcomes)

a. 

X

X

X

X

b. 

X

X

X

X

c. 

     

 

d. 

X

X

X

X

e. 

X

X

X

X

f. 

 

 

 

 

g.

 

 

 

 

h. 

     

 

i. 

     

 

j.

X

X

X

X

k.

 

 

 

 

l. 

X

X

X

X

m.

X

X

X

X

 

 

 

Düzenleyen (Prepared by)

Prof. Dr. Mehmet Oğuz Polat

Tarih (Date)

06.02.2024

İmza (Signature)