Geri Dön

Karşılaştırmalı Hukuku

Dersin Adı

(Course Name)

Karşılaştırmalı Hukuk

Derece

(Degree)

Lisans

Comparative Law

LLB

 

Kodu

(Code)

 

 

Yıl/Yarıyılı

(Year/Semester)

 

Kredisi

(Local Credits)

 

AKTS Kredisi

(ECTS Credits)

Ders Uygulaması, Saat/Hafta

(Course Implementation, Hours/Week)

Ders

(Course)

Uygulama

(Tutorial)

Laboratuvar

(Laboratory)

LAW375

2022/2023 Bahar

2022/2023 Spring

2

2

2

0

0

Bölüm

(Department)

Hukuk

Law

Dersin Veren Öğretim Üyesi

(Instructor)

Dr. Öğr. Üyesi Melisa KONFİDAN

Asst. Prof. Melisa KONFİDAN

İletişim Bilgisi

(Contact Info)

mkonfidan@pirireis.edu.tr

mkonfidan @pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

(Office Hours)

 

 

Ders Notları için Web Adresi

(Webpage for Class Notes)

PRU Öğrenci Bilgi Sistemi

PRU Student Information System

Dersin Türü

(Course Type)

Seçmeli

Dersin Dili

(Course Language)

Türkçe

Selective

Turkish

Dersin Önkoşulları

(Course Prerequisites)

Yok

None

Dersin İçeriği

(Course Description)

Dersin içeriğini Karşılaştırmalı hukukun diğer hukuk dallarıyla ilişkisi, karşılaştırmalı hukukun amaçları, karşılaştırmalı hukukun metodu, karşılaştırmalı hukukun tarihçesi ve ülkemizdeki gelişimi, diğer hukuk sistemleri ve Anglo-Amerikan Hukuk Çevresi oluşturmaktadır.

Comparative Law’s Relation with the Other Departments of Law, Aims of Comparative Law, Method of Comparative Law, History of Comparative Law and its evolution in our country, other law systems and Anglo American Law/Common Law are the subjects included in the course.

Dersin Amacı

(Course Objectives)

Öğrencilerin karşılaştırmalı hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, hukukun birleştirilmesi çalışmaları ve başka hukuk sistemleri konusunda farkındalığı arttırmak

To gain knowledge of the main principles of comparative law, raising awarenes in terms of the unification of law and other systems of law.

Dersin Öğrenme Çıktıları

(Course Learning Outcomes)

Bu dersi başaran öğrenciler,

I. Hukuk sistemlerini birbirinden ayırt edebilme ve analiz edebilme,

II. Karşılaştırmalı Hukukun temel prensiplerini değerlendirebilme,

III. Karşılaştırmalı Hukukun dünyada ve Türkiye’de zaman içerisindeki dönüşümlerini fark ederek bugünkü kullanımlarını irdeleyebilme yetisini kazanacaklardır.

 

Students who succeed in this lesson will gain the ability:

I. To be able to distinguish and analyze the concepts of systems of law

II. To be able to evaluate the main principles of Comparative Law

III. To be able to understand the transformations of Comparative Law both in Turkey and in the world over time and to examine their current usage.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

(Instructional Methods and Techniques)

Teorik anlatım ve tartışma

Theoretical lectures and discussions

Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer

(Tutorial Place, if any)

[•]

 

[•]

 

Eş dönemli koşul

(Co-term Condition)

Yok

None

Ders Kitabı

(Textbook)

Arzu Oğuz, Karşılaştırmalı Hukuk, 2. Baskı, Ankara, Yetkin Yayınları, 2020.

Ergun Özsunay, Karşılaştırmalı Hukuka Giriş, İstanbul, 1976.

 

Diğer Kaynaklar

(Other References)

Konrad Zweigert/Hein Kötz, Introduction to Comparative Law, (Translator: Tony Weir), 3rd edition, 2011.

 

 

Ödevler ve Projeler

(Homework and Projects)

Yok

None

Laboratuar Uygulamaları

(Laboratory Works)

Yok

None

Bilgisayar Kullanımı

(Computer Use)

Yok

None

Diğer Uygulamalar

(Other Works)

Yok

None

               

 

 

 

 

Başarı Değerlendirme Sistemi

(Assessment Criteria)

Yarıyıl içi Çalışmaları

(Activities)

Adedi

(Quantity)

Değerlendirmedeki Katkısı, %

(Effects on Grading, %)

Devam

(Attendance)

 

 

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

40

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

Derse Özgü Staj (Varsa)

(Tutorial, if any)

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

2

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Midterm (and Other Works) on Grading, %)

1

40

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Final on Grading, %)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

2

100

 

 

 

AKTS/İş Yükü Tablosu

 

ECTS/Workload Table

Faaliyetler

(Activities)

Sayı

(Count)

Saat

(Hours)

Toplam İş Yükü

(Total Workload)

Ders

(Lecture)

14

2

28

Sınıf Dışı Ders Çalışması

(Study Hours Out of Class)

9

2

18

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

2

2

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

 

Tutorial

(Tutorial)

 

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

2

2

Toplam İş yükü

(Total Workload)

 

 

50

Toplam İş Yükü / 25

(Total Workload / 25)

 

 

50/25=2

Dersin AKTS Kredisi

(Course ECTS Credits)

 

 

2

 

 

 

 

Hafta

(Week)

 

Konular

(Topics)

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

1

Karşılaştırmalı Hukuka Giriş 1

Introduction to Comparative Law 1

I, II, III

2

Karşılaştırmalı Hukuka Giriş 2

Introduction to Comparative Law 2

I, II, III

3

Karşılaştırmalı Hukukun Diğer Hukuk Dallarıyla İlişkisi

Comparative Law’s Relation with the Other Departments of Law

I, II, III

4

Karşılaştırmalı Hukukun Amaçları

Aims of Comparative Law

I, II, III

5

Hukukun Birleştirilmesindeki Amaç ve İşlevi

Comparative Law for Unification of Law

I, II, III

6

Karşılaştırmalı Hukukun Metodu

Method of Comparative Law

I, II, III

7

Pratik Çalışma

Tutorial

I, II, III

8

Ara sınav

(Midterm Exam)

 

9

Karşılaştırmalı Hukukun Tarihçesi

History of Comparative Law

I, II, III

10

Türkiye’de Karşılaştırmalı Hukuk

Comparative Law in Turkey

I, II, III

11

Hukuk Sistemlerine İlişkin Ayrımlar

Divisions of Law

I, II, III

12

Anglo Amerikan Hukuk Sistemi

Common Law

I, II, III

13

Pratik Çalışma

Tutorial

I, II, III

14

Pratik Çalışma

Tutorial

I, II, III

 

 

 

 Dersin Hukuk Fakültesi Programıyla İlişkisi

(Relationship between the Course and the Programme Curriculum)

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler - programa ait çıktılar

(Program Outcomes)

Katkı Seviyesi

(Level of Contribution)

1

2

3

a

Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak

(Ability to comprehend and solve legal problems, and to attain analytical and critical thought processes)

 

 

X

b

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

(Within the ambit of lifelong learning, to direct continuous renewal and cultivation of knowledge attained in the field of law)

 

 

X

c

Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek

(To master legal resources and legal precedents; to be able to conduct comparative legal analyses in national and international legal areas)

 

 

X

d

Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek

(To improve settlement options; to implement creative and innovative solutions)

X

 

 

e

Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak

(To be equipped with comprehensive and comparative knowledge gained through the study of law, enabling the transfer of this knowledge into the social and economic fields. To attain analytical thinking between cross disciplines)

 

 

X

f

Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to comprehend and solve legal problems pertaining to global economy)

 

 

 

g

İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak

(To obtain knowledge of current legal subjects, through the use of the English language or any other foreign language)

X

 

 

h

Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak

(To attain professional and scientific ethical tenants in the field of law, as well as in society at large)

 

X

 

i

Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to write, speak and listen effectively, in the field of law)

X

 

 

j

Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

(To be open-minded, to be tolerant of different ideas, to be constructive, to have self-confidence, and to be responsible both during individual studies and/or during team studies and to work effectively and efficiently)

 

X

 

k

Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute to the fields of maritime, the law of the sea and maritime law through establishing connection with)

 

 

 

l

Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute the development of law through analyzing issues from the perspective of de lege feranda)

 

 

X

m

Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek

(To learn fundamental terms of law and to obtain the ability of applying them into concrete case)

 

 

X

 

 

 

 

 

1: Az, 2. Kısmi, 3. Tam

(1: Small, 2: Partial, 3: Full)

 

 

Program Çıktıları ve Ders Çıktıları İlişkisi Matrisi

(Matrix for Relationship between the Course Outcomes and the Programme Outcomes)

 

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

I

II

III

Program

Çıktıları

(Programme Outcomes)

a.

X

X

X

b.

X

X

X

c.

X

X

X

d.

X

 

 

e.

X

X

X

f.

 

 

 

g.

X

 

 

h.

 

X

X

i.

X

 

 

j.

X

X

 

k.

 

 

 

l.

X

X

X

m.

X

X

X

 

 

 

Düzenleyen (Prepared by)

Dr. Öğr. Üyesi Melisa KONFİDAN

Tarih (Date)

20.03.2023

İmza (Signature)