Geri Dön

Sağlık Hukuku

Dersin Adı

(Course Name)

Sağlık Hukuku

Derece

(Degree)

Lisans

Health Law

Bachelor of Law

 

Kodu

(Code)

 

 

Yıl/Yarıyılı

(Year/Semester)

 

Kredisi

(Local Credits)

 

AKTS Kredisi

(ECTS Credits)

Ders Uygulaması, Saat/Hafta

(Course Implementation, Hours/Week)

Ders

(Course)

Uygulama

(Tutorial)

Laboratuvar

(Laboratory)

LAW316

2021-2022 Güz

2021-2022 Fall

2

2

2

0

 

0

Bölüm

(Department)

Hukuk

Law

Dersin Veren Öğretim Üyesi

(Instructor)

Doç. Dr. Sinan BAYINDIR

Assoc. Prof. Dr. Sinan BAYINDIR

İletişim Bilgisi

(Contact Info)

sbayindir@pirireis.edu.tr

sbayindir@pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

(Office Hours)

Perşembe 15:00-17:00

Thursday 15:00-17:00

Ders Notları için Web Adresi

(Webpage for Class Notes)

PRU Öğrenci Bilgi Sistemi

PRU Student Information System

Dersin Türü

(Course Type)

Zorunlu

Dersin Dili

(Course Language)

Türkçe

Compulsory

Turkish

Dersin Önkoşulları

(Course Prerequisites)

Yok

None

Dersin İçeriği

(Course Description)

Bu derste öğrencinin sağlık mesleği mensuplarının tıbbi müdahalelerinin hukuka uygunluk şartlarının neler olduğu, hasta-sağlık personeli ilişkisinde tarafların karşılıklı hak ve yükümlülüklerinin neler olduğu, sağlık hukukuna ilişkin temel kavramlar, sağlık hukuku-tıp hukuku ilişkisi, sağlık hukukuna ilişkin mevzuattaki düzenlemelerin neler olduğu tıbbi müdahale ilişkisi ve bu ilişkiden kaynaklanan taraf borçları ile sorumlulukların belirlenmesi, bu kapsamda tıp mesleğini icraya yetkili kimselerin tıbbi müdahalelerinin hukuka uygunluk koşulları incelendikten sonra Ceza Hukuku bağlamında tıbbi faaliyetlerle ilgili suç tipleri ile Ceza Muhakemesi Hukukunda yer alan sağlık mesleği mensuplarına ilişkin düzenlemeler öğretilecektir. Buna ilaveten tıbbi müdahale sözleşmesinin kuruluşu, ifası ve ifa edilmemesi halindeki sorumluluk da derste ele alınan konulardır. Ayrıca vaka çalışmalarıyla öğrencilerin edindikleri teorik bilgileri uygulama yetilerinin geliştirilmesi amacıyla vaka çalışmalarına yer verilecektir.

In this course, what are the legality conditions of medical interventions of healthcare professionals, what are the mutual rights and obligations of the parties in the patient-health personnel relationship, the basic concepts of health law, the relationship between health law and medical law, what are the regulations in the legislation regarding health law, the relationship of medical intervention. and the determination of party debts and responsibilities arising from this relationship, and in this context, the legality conditions of medical interventions of persons authorized to practice the medical profession will be examined, and the types of crimes related to medical activities in the context of Criminal Law and the regulations regarding healthcare professionals in Criminal Procedure Law will be taught. In addition to this, the establishment, performance and liability in case of non-performance of the medical intervention contract are also the subjects covered in the course. In addition, case studies will be included in order to improve students' ability to apply the theoretical knowledge they have acquired through case studies.

Dersin Amacı

(Course Objectives)

Bu derste öğrencinin sağlık çalışanlarının hak ve yetkileri konusunda bilgi sahibi olması, sağlık hukukundan doğabilecek ihtilafların değerlendirilebilmesi, sağlık hukukuna ilişkin mevzuatı yorumlayabilmesinin sağlanması hedeflenmektedir.

In this course, it is aimed to enable the student to have information about the rights and authorities of health workers, to evaluate the conflicts that may arise from the health law, and to interpret the legislation related to the health law.

Dersin Öğrenme Çıktıları

(Course Learning Outcomes)

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler

I. Tıbbi Müdahale ilişkisinin hukuki nitelendirmesini yapar.

II- Tıbbi müdahale nedeniyle tarafların borçları ve sorumluluklarının neler olduğunu, bunlara hangi kuralların uygulanacağını bilir.

 

 

Students who successfully complete this course, will:

I. Makes the legal characterization of the medical intervention relationship.

II- Knows what the debts and responsibilities of the parties are due to medical intervention, and which rules will be applied to them.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

(Instructional Methods and Techniques)

Teorik bilgilerin aktarılması ve tartışılması, uygulama çalışmaları

Theoretical lectures and discussions, in-class practice

Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer

(Tutorial Place, if any)

 

 

Eş dönemli koşul

(Co-term Condition)

Yok

None

Ders Kitabı

(Textbook)

Hakan Hakeri;; Tıp Hukuku, Seçkin Yay. Ankara, 2020.

 

Diğer Kaynaklar

(Other References)

TCK ve İlgili Mevzuat

TCC & Related Legislation

Ödevler ve Projeler

(Homework and Projects)

Yok

None

Laboratuar Uygulamaları

(Laboratory Works)

Yok

None

Bilgisayar Kullanımı

(Computer Use)

Yok

None

Diğer Uygulamalar

(Other Works)

Yok

None

               

 

 

 

Başarı Değerlendirme Sistemi

(Assessment Criteria)

Yarıyıl içi Çalışmaları

(Activities)

Adedi

(Quantity)

Değerlendirmedeki Katkısı, %

(Effects on Grading, %)

Devam

(Attendance)

 

 

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

40

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

Derse Özgü Staj (Varsa)

(Tutorial, if any)

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

2

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Midterm (and Other Works) on Grading, %)

1

40

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Final on Grading, %)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

2

100

 

 

 

AKTS/İş Yükü Tablosu

 

ECTS/Workload Table

Faaliyetler

(Activities)

Sayı

(Count)

Saat

(Hours)

Toplam İş Yükü

(Total Workload)

Ders

(Lecture)

14

2

28

Sınıf Dışı Ders Çalışması

(Study Hours Out of Class)

9

2

18

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

2

2

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

 

Tutorial

(Tutorial)

 

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

2

2

Toplam İş yükü

(Total Worklad)

 

 

50

Toplam İş Yükü / 25

(Total Worklad / 25)

 

 

50/25=2

Dersin AKTS Kredisi

(Course ECTS Credits)

 

 

2

 

 

 

 

Hafta

(Week)

 

Konular

(Topics)

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

1

Toplumsal Kurallar

Social Rules

I, II, III

2

Hukuk Kurallarının Özellikleri, Hukukun Dalları

Characteristics of Legal Rules, Branches of Law

I, II, III

3

Sağlık Hukukunda Temel Kavramlar

Basic Concepts in Health Law

I, II, III

4

Sağlık Hakkı

Right to Health

I, II, III

5

Yaşam Hakkı, Sosyal Devlet İlkesi

Right to Life, Social State Principle

I, II, III

6

Taksirle Öldürme Suçu

Crime of Negligent Killing

I, II, III

7

Yardım ve Bildirim Yükümlülüğünün Yerine Getirilmemesi Suçu

Crime of Failure to Fulfill the Obligation of Assistance and Notification

I, II, III

8

Arasınav

Midterms

 

I, II, III

9

Hemşirelerin Tıbbi Müdahalesi

Medical Intervention of Nurses

I, II, III

10

Cinsel Taciz Suçu, Tehdit Suçu

Sexual Harassment Offense, Threatening Crime

I, II, III

11

Tıbbi Müdahale İlişkisinden Kaynaklanan Sorumluluk

Liability from the Medical Intervention Relationship

 

I, II, III

12

Hekimin Sorumluluğu,

Responsibility of the Physician

 

I, II, III

13

Hastanın Sorumluluğu

Patient Responsibility

 

I, II, III

14

Tazminat Sorumluluğunun Şartları

Conditions of Indemnity Liability

I, II, III

 

 

 

 Dersin Hukuk Fakültesi Programıyla İlişkisi

(Relationship between the Course and the Programme Curriculum)

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler - programa ait çıktılar

(Program Outcomes)

Katkı Seviyesi

(Level of Contribution)

1

2

3

a

Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak

(Ability to comprehend and solve legal problems, and to attain analytical and critical thought processes)

 

 

X

b

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

(Within the ambit of lifelong learning, to direct continuous renewal and cultivation of knowledge attained in the field of law)

 

 

 

 

X

c

Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek

(To master legal resources and legal precedents; to be able to conduct comparative legal analyses in national and international legal areas)

 

 

X

d

Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek

(To improve settlement options; to implement creative and innovative solutions)

 

 

X

e

Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak

(To be equipped with comprehensive and comparative knowledge gained through the study of law, enabling the transfer of this knowledge into the social and economic fields. To attain analytical thinking between cross disciplines)

 

 

X

f

Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to comprehend and solve legal problems pertaining to global economy)

 

 

 

g

İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak

(To obtain knowledge of current legal subjects, through the use of the English language or any other foreign language)

 

 

 

h

Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak

(To attain professional and scientific ethical tenants in the field of law, as well as in society at large)

 

 

X

i

Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to write, speak and listen effectively, in the field of law)

 

 

X

j

Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

(To be open-minded, to be tolerant of different ideas, to be constructive, to have self-confidence, and to be responsible both during individual studies and/or during team studies and to work effectively and efficiently)

 

 

 

k

Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute to the fields of maritime, the law of the sea and maritime law through establishing connection with)

 

 

 

l

Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute the development of law through analyzing issues from the perspective of de lege feranda)

 

 

X

m

Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek

(To learn fundamental terms of law and to obtain the ability of applying them into concrete case)

 

 

X

 

 

 

 

 

1: Az, 2. Kısmi, 3. Tam

(1: Small, 2: Partial, 3: Full)

 

 

Program Çıktıları ve Ders Çıktıları İlişkisi Matrisi

(Matrix for Relationship between the Course Outcomes and the Programme Outcomes)

 

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

I

II

Program

Çıktıları

(Programme Outcomes)

a. 

X

X

b. 

X

X

c. 

X

X

d. 

X

X

e. 

X

X

f. 

 

 

g.

 

 

h. 

X

X

i. 

X

X

j.

 

 

k.

 

 

l. 

X

X

m.

X

X

 

 

 

Düzenleyen (Prepared by)

Doç. Dr. Sinan BAYINDIR

Tarih (Date)

07.01.2022

İmza (Signature)