Geri Dön

Medeni Usul Hukuku I

Dersin Adı

(Course Name)

Medeni Usul Hukuku I

Derece

(Degree)

Lisans

Civil Procedure Law I

Bachelor of Law

 

Kodu

(Code)

 

 

Yıl/Yarıyılı

(Year/Semester)

 

Kredisi

(Local Credits)

 

AKTS Kredisi

(ECTS Credits)

Ders Uygulaması, Saat/Hafta

(Course Implementation, Hours/Week)

Ders

(Course)

Uygulama

(Tutorial)

Laboratuvar

(Laboratory)

LAW307

2022-2023 Güz

2022-2023 Fall

3

5

3

1

-

Bölüm

(Department)

Hukuk

Law

Dersin Veren Öğretim Üyesi

(Instructor)

 

Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Okan YAĞCI

İletişim Bilgisi

(Contact Info)

 

moyagci@pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

(Office Hours)

Çarşamba 15.00-17.00; Cuma 10.00-13.00

Wednesday 15.00-17.00; Friday 10.00-13.00

Ders Notları için Web Adresi

(Webpage for Class Notes)

PRU Öğrenci Bilgi Sistemi

PRU Student Information System

Dersin Türü

(Course Type)

Zorunlu

Dersin Dili

(Course Language)

Türkçe

Compulsory

Turkish

Dersin Önkoşulları

(Course Prerequisites)

Yok

None

Dersin İçeriği

(Course Description)

Bu derste medeni usul hukukunun konusu, amacı, kısa tarihçesi, pozitif kaynakları, yargılama hukuku güvenceleri, usul hükümlerinin zaman itibari ile uygulama alanı ve yorumu, usul hukuku işlemleri, mahkeme teşkilatı ve yargı görevlileri, görev ve yetki, yargılama hukukuna hakim olan ilkeler, dava arkadaşlığı ve davaya müdahale, tebligat, süreler, eski hale getirme ve adli tatil, dava türleri, dava şartları, ilk itirazlar, davanın açılması ve dilekçeler aşaması konuları anlatılacaktır.

In this course, the following topics will be covered: Subject and aim of the law of civil procedure, the history of Code of Civil Procedure, legal sources, importance of guarantees of civil procedure law, application of the rules in terms of their enforcement date, interpretation of provisions of civil procedure, procedural transactions, judicial organization, members of the judiciary, competence, venue, guarantees of civil procedure law, principles of civil procedure law, parties in civil action, joinder of parties, intervention to case, notification, periods, reinstatement, judicial recess, types of lawsuits, causes of action, preliminary objection, bringing lawsuit, the phase of pleadings.

Dersin Amacı

(Course Objectives)

1. Sübjektif hakların gerçekleştirilmesini sağlayacak yargı teşkilatını öğrenmek.

2. Dava teorisi ve davanın hangi mahkeme ve hangi yer mahkemesinde açılacağını ayırt etmek.

3. Yargı görevlilerini ve onların rol, hak ve sorumluluklarını anlamak.

1. Learning the judicial organization enabling realization of subjective rights.

2. Distinguishing the theory of action and in which court and where a lawsuit is brought.

3. Understanding members of the judiciary and their rights and responsibilities.

Dersin Öğrenme Çıktıları

(Course Learning Outcomes)

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci

I. Medeni Usul Hukuku ile ilgili temel kavram ve kurumları örneklendirir.

II. Medeni Usul alanında yargı kararlarını ve yasal düzenlemeleri karşılaştırır.

III. Bir davanın taraflarının ve bütün ilgililerinin hak ve yetkilerini analiz eder.

IV. Bir davanın her aşamasında ortaya çıkabilecek uyuşmazlıkları tespit eder.

V. Medeni Usul Hukuku alanındaki yenilikleri ve değişimleri gerektiğinde mukayeseli hukuk çerçevesinde tahlil eder.

VI. Medeni Usul Hukuku alanında teorik görüşleri ve bu görüşlerin pratik sonuçlarını araştırır.

 

The student who successfully complete this course, will be able to

  1. Exemplify the basic concepts and institutions related to Civil Procedure Law.
  2. Compare judicial decisions and legal regulations in the field of Civil Procedure
  3. Analyze rights and powers of the parties of a case and all other interested parties.
  4. Identify any conflicts in every stage of a case.
  5. Analyze innovations and changes in the field of Civil Procedure Law within the scope of comparative law, if necessary.
  6. Investigate the theoretical opinions and their results in practice in the field of Civil Procedure Law

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

(Instructional Methods and Techniques)

Ders ve uygulama

Lectures and case studies

Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer

(Tutorial Place, if any)

Yok

 

None

 

Eş dönemli koşul

(Co-term Condition)

Yok

None

Ders Kitabı

(Textbook)

- Prof. Dr. Ali Cem Budak / Prof. Dr. Varol Karaaslan, Medeni Usul Hukuku, 6. Bası, Filiz Kitabevi, İstanbul 2022.

- Prof. Dr. Ali Cem Budak / Prof. Dr. Varol Karaaslan, Medeni Usul Hukuku (Civil Procedure Law), 6th Edition, Filiz Publishing House, İstanbul 2022.

Diğer Kaynaklar

(Other References)

- Prof. Dr. Hakan Pekcanıtez / Prof. Dr. Oğuz Atalay / Prof. Dr. Muhammet Özekes, Medeni Usul Hukuku Ders Kitabı, 10. Bası, On İki Levha, 2022.

- Prof. Dr. Ejder Yılmaz / Prof. Dr. Ramazan Arslan / Prof. Dr. Sema Taşpınar Ayvaz / Doç. Dr. Emel Hanağası, Medeni Usul Hukuku, 7. Baskı, Yetkin, 2021.

- Prof. Dr. Hakan Pekcanıtez / Prof. Dr. Oğuz Atalay / Prof. Dr. Muhammet Özekes, Medeni Usul Hukuku Ders Kitabı (Civil Procedure Law Course Book), 10th Edition, On İki Levha, 2022.

- Prof. Dr. Ejder Yılmaz / Prof. Dr. Ramazan Arslan / Prof. Dr. Sema Taşpınar Ayvaz / Doç. Dr. Emel Hanağası, Medeni Usul Hukuku (Civil Procedure Law), 7th Edition, Yetkin, 2021.

Ödevler ve Projeler

(Homework and Projects)

Yok

None

Laboratuar Uygulamaları

(Laboratory Works)

Yok

None

Bilgisayar Kullanımı

(Computer Use)

Yok

None

Diğer Uygulamalar

(Other Works)

Yok

None

               

 

 

 

 

Başarı Değerlendirme Sistemi

(Assessment Criteria)

Yarıyıl içi Çalışmaları

(Activities)

Adedi

(Quantity)

Değerlendirmedeki Katkısı, %

(Effects on Grading, %)

Devam

(Attendance)

 

 

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

40

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

Derse Özgü Staj (Varsa)

(Tutorial, if any)

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

2

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Midterm (and Other Works) on Grading, %)

1

%40

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Final on Grading, %)

1

%60

TOPLAM

(TOTAL)

2

%100

 

 

 

AKTS/İş Yükü Tablosu

 

ECTS/Workload Table

Faaliyetler

(Activities)

Sayı

(Count)

Saat

(Hours)

Toplam İş Yükü

(Total Workload)

Ders

(Lecture)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışması

(Study Hours Out of Class)

14

5

70

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

3

3

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

 

Uygulama

(Practices)

14

1

14

Tutorial

(Tutorial)

 

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

3

3

Toplam İş yükü

(Total Worklad)

 

 

132

Toplam İş Yükü / 25

(Total Worklad / 25)

 

 

132/25=5,28

Dersin AKTS Kredisi

(Course ECTS Credits)

 

 

5

 

 

 

 

Hafta

(Week)

 

Konular

(Topics)

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

1

Medeni Usul Hukukunun Konusu ve Amacı, HMK Tarihi, Pozitif Kaynaklar, Yargılama Hukuku Güvenceleri ve Önemi

(Subject and aim of the law of civil procedure, the history of Code of Civil Procedure, legal sources, importance of guarantees of civil procedure law)

I

2

Zaman İtibariyle Uygulama; Medeni Usul Hükümlerinin Yorumu; Usul İşlemleri; Mahkeme Teşkilatı

(Application of the rules in terms of their enforcement date, interpretation of provisions of civil procedure, procedural transactions, judicial organization)

I, II

3

Yargı Görevlileri; Davanın Hangi Mahkemede Açılacağı (Görev)

(Members of the judiciary, competence)

I, II

4

Davanın Hangi Mahkemede Açılacağı (Yetki)

(Venue)

I, II

5

Davanın Hangi Mahkemede Açılacağı (Yetki)-2; Yargılama Hukuku Güvenceleri

(Venue-2, Guarantees of civil procedure law)

III, IV

6

Yargılamaya Hâkim Olan İlkeler

(Principles in civil procedure law)

V, VI

7

Pratik Çalışma

(Case Study)

II, VI

8

Vize Sınavı

(Mid-Term Exam)

 

9

Davada Taraflar; Dava Arkadaşlığı ve Davaya Müdahale

(Parties in civil action, joinder of parties, intervention to case)

III, IV

10

Tebligat, Süreler, Eski Hale Getirme ve Adli Tatil

(Notification, periods, reinstatement, judicial recess)

II, IV

11

Dava Türleri

(Types of lawsuits)

IV, V

12

Dava Şartları ve İlk İtirazlar; Davanın Açılması

(Causes of action, preliminary objection, bringing lawsuit)

IV, V

13

Dilekçeler Aşaması

(The phase of pleadings)

IV, V

14

Pratik Çalışma

(Case Study)

V, VI

 

 

 

 Dersin Hukuk Fakültesi Programıyla İlişkisi

(Relationship between the Course and the Programme Curriculum)

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler - programa ait çıktılar

(Program Outcomes)

Katkı Seviyesi

(Level of Contribution)

1

2

3

a

Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak

(Ability to comprehend and solve legal problems, and to attain analytical and critical thought processes)

 

 

X

b

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

(Within the ambit of lifelong learning, to direct continuous renewal and cultivation of knowledge attained in the field of law)

 

 

X

 

 

c

Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek

(To master legal resources and legal precedents; to be able to conduct comparative legal analyses in national and international legal areas)

 

 

X

d

Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek

(To improve settlement options; to implement creative and innovative solutions)

 

 

 

X

e

Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak

(To be equipped with comprehensive and comparative knowledge gained through the study of law, enabling the transfer of this knowledge into the social and economic fields. To attain analytical thinking between cross disciplines)

 

 

X

f

Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to comprehend and solve legal problems pertaining to global economy)

 

 

X

 

g

İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak

(To obtain knowledge of current legal subjects, through the use of the English language or any other foreign language)

 

 

 

h

Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak

(To attain professional and scientific ethical tenants in the field of law, as well as in society at large)

 

 

X

 

 

i

Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to write, speak and listen effectively, in the field of law)

 

 

X

j

Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

(To be open-minded, to be tolerant of different ideas, to be constructive, to have self-confidence, and to be responsible both during individual studies and/or during team studies and to work effectively and efficiently)

 

 

 

X

 

k

Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute to the fields of maritime, the law of the sea and maritime law through establishing connection with)

 

 

X

 

 

l

Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute the development of law through analyzing issues from the perspective of de lege feranda)

 

 

X

m

Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek

(To learn fundamental terms of law and to obtain the ability of applying them into concrete case)

 

 

X

 

 

 

 

 

1: Az, 2. Kısmi, 3. Tam

(1: Small, 2: Partial, 3: Full)

 

 

Program Çıktıları ve Ders Çıktıları İlişkisi Matrisi

(Matrix for Relationship between the Course Outcomes and the Programme Outcomes)

 

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

I

II

III

IV

V

VI

Program

Çıktıları

(Programme Outcomes)

a. 

X

X

X

X

X

X

b. 

     

 

X

 

c. 

X

X

 

 

X

X

d. 

   

X

X

 

 

e. 

X

X

 

 

X

X

f. 

     

 

X

X

g.

     

 

 

 

h. 

   

X

 

 

 

i. 

X

   

 

 

 

j.

   

X

X

 

 

k.

     

 

X

X

l. 

X

X

 

 

X

X

m.

X

X

X

X

X

X

 

 

 

Düzenleyen (Prepared by)

Dr. Öğr. Üyesi

Mustafa Okan YAĞCI

Tarih (Date)

01.09.2022

İmza (Signature)