Geri Dön

İngiliz ve Amerikan Hukuk Sistemlerinin Genel Esasları

Dersin Adı

(Course Name)

İngiliz ve Amerikan Hukuk Sistemlerinin Genel Esasları

Derece

(Degree)

Lisans

Principles of English and American Legal Systems

Bachelor’s Degree

 

Kodu

(Code)

 

 

Yıl/Yarıyılı

(Year/Semester)

 

Kredisi

(Local Credits)

 

AKTS Kredisi

(ECTS Credits)

Ders Uygulaması, Saat/Hafta

(Course Implementation, Hours/Week)

Ders

(Course)

Uygulama

(Tutorial)

Laboratuvar

(Laboratory)

LAW289

2022-2023 Bahar

2022-2023 Spring

2

2

2

0

0

Bölüm

(Department)

Hukuk

Law

Dersin Veren Öğretim Üyesi

(Instructor)

Prof. h.c. Dr. Bülent SÖZER

Prof. h.c. Dr. Bülent SÖZER

İletişim Bilgisi

(Contact Info)

nbsozer@pirireis.edu.tr

nbsozer@pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

(Office Hours)

 

 

Ders Notları için Web Adresi

(Webpage for Class Notes)

ois.pirireis.edu.tr - LMS

ois.pirireis.edu.tr - LMS

Dersin Türü

(Course Type)

Seçmeli

Dersin Dili

(Course Language)

Türkçe

Selective

Turkish

Dersin Önkoşulları

(Course Prerequisites)

Yok

None

Dersin İçeriği

(Course Description)

  • Anglo-Amerikan Hukuk Sistemine Giriş
  • Müşterek Hukukun Kaynakları & İçtihat Hukuku
  • Sözleşmeler Hukuku
  • Haksız Fiiller Hukuku
  • İngiliz Yargı Sistemi

-           Introduction to the Common Law

-           Sources of common law & Judicial Precedent

-           Common Law of Contract

-           Common Law of Tort

-           The Judiciary and the Court  Structure

Dersin Amacı

(Course Objectives)

Bu dersin amacı, öğrencilere Anglo-Amerikan hukuuna uygulanabilir ilkeleri ve teorileri hakkında kapsamlı bir genel bakış sağlamaktır.

The aim of this course is to provide students with a comprehensive overview of legal principles and theories applicable to common law.

Dersin Öğrenme Çıktıları

(Course Learning Outcomes)

 

Bu dersin sonunda öğrenciler;

 

I- Anglo-Amerikan Hukukunun temel özellikleri ve ilkelerine ilişkin bilgi sahibi olur.

II—İçtihat hukuku doktrininin temel kavramlarını öğrenir.

IV- İngiltere ve Galler'de mahkeme sisteminin işleyişi hakkında fikir sahibi olur.

III- Müşterek Hukukun birincil ve ikincil kaynaklarını öğrenir, analiz eder ve değerlendirir.

 

 

By the end of this course , students will be able to;

 

I- Apply their knowledge of the central features of, and principles underpinning the Common Law.

II-– Know basic concepts of the doctrine of judicial precedent

IV- Have an idea about the functioing of the court system in England & Wales.

III- Find, analyse and evaluate a range of primary and secondary sources.

 

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

(Instructional Methods and Techniques)

Teorik bilgilerin aktarılması ve tartışılması.

Theoretical lectures and discussions.

Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer

(Tutorial Place, if any)

 

Yok

None

Eş dönemli koşul

(Co-term Condition)

Yok

None

Ders Kitabı

(Textbook)

Milsom, S.F.C., Historical Foundations of the Common Law, Butterwotrh-Heinemann, 1981.

 

Diğer Kaynaklar

(Other References)

Elliott, Catherine; Frances, Quinn, English Legal System, 18th Ed., Pearson Education Limited, 2017.

 

Ödevler ve Projeler

(Homework and Projects)

Yok

None

Laboratuar Uygulamaları

(Laboratory Works)

yok

None

Bilgisayar Kullanımı

(Computer Use)

Yok

None

 

Diğer Uygulamalar

(Other Works)

Yok

None

               

 

 

 

 

Başarı Değerlendirme Sistemi

(Assessment Criteria)

Yarıyıl içi Çalışmaları

(Activities)

Adedi

(Quantity)

Değerlendirmedeki Katkısı, %

(Effects on Grading, %)

Devam

(Attendance)

 

 

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

40

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

Derse Özgü Staj (Varsa)

(Tutorial, if any)

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

2

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Midterm (and Other Works) on Grading, %)

1

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Final on Grading, %)

1

60%

TOPLAM

(TOTAL)

2

100%

 

 

 

AKTS/İş Yükü Tablosu

 

ECTS/Workload Table

Faaliyetler

(Activities)

Sayı

(Count)

Saat

(Hours)

Toplam İş Yükü

(Total Workload)

Ders

(Lecture)

14

2

28

Sınıf Dışı Ders Çalışması

(Study Hours  Out of Class)

9

2

18

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

2

2

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

 

Tutorial

(Tutorial)

 

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

2

2

Toplam İş yükü

(Total Worklad)

 

 

50

Toplam İş Yükü / 25

(Total Worklad / 25)

 

 

50/25=2

Dersin AKTS Kredisi

(Course ECTS Credits)

 

 

2

 

 

 

 

Hafta

(Week)

 

Konular

(Topics)

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

1

Anglo – Amerikan Hukuk Sistemine Giriş

Introduction to common law

I, II, III, IV

2

Common Law  ile Kıta Avrupası hukuk sistemlerinin karşılaştırılması

Comparison of common law and civil law jurisdictions.

 

I, II, III, IV

3

Common Law – Equity Kavramı

Common law - the concept of equity

I, II, III, IV

4

Doctrine of Binding Precedents – Stare Decisis

Doctrine of Binding Precedents – Stare Decisis

I, II, III, IV

5

Common Law of Contract – Sözleşme Hukukuna Giriş

Introduction to common law of contract

I, II, III, IV

6

Writ Sistemi

Writ System

I, II, III, IV

7

Trespass

Trespass

I, II, III, IV

8

Ara Sınav

Midterm

I, II, III, IV

9

Misfeasance , non-feasance

Misfeasance , non-feasance

I, II, III, IV

10

Common Law of Torts – Haksız Fiiller Hukukuna Giriş

Introduction to Common Law of Torts

I, II, III, IV

11

Haksız Fiil Türleri(Trespass,Nuisance, Conversion, Fraud)

Types of tort (Trespass,Nuisance, Conversion, Fraud)

I, II, III, IV

12

Haksız Fiil Türleri(Deceit, Intimidation, Negligence)

Types of tort (Deceit, Intimidation, Negligence)

I, II, III, IV

13

Yargı Sistemi (Mahkemeler, Meslek Mensupları)

The organisation of trial courts (courts, people working in the legal system)

I, II, III, IV

14

Genel Tekrar

Review

I, II, III, IV

 

 

 

 Dersin Hukuk Fakültesi Programıyla İlişkisi

(Relationship between the Course and the Programme Curriculum)

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler - programa ait çıktılar

(Program Outcomes)

Katkı Seviyesi

(Level of Contribution)

1

2

3

a

Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak

(Ability to comprehend and solve legal problems, and to attain analytical and critical thought processes)

 

 

X

b

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

(Within the ambit of lifelong learning, to direct continuous renewal and cultivation of knowledge attained in the field of law)

 

 

X

c

Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek

(To master legal resources and legal precedents; to be able to conduct comparative legal analyses in national and international legal areas)

 

 

X

d

Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek

(To improve settlement options; to implement creative and innovative solutions)

 

X

 

e

Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak

(To be equipped with comprehensive and comparative knowledge gained through the study of law, enabling the transfer of this knowledge into the social and economic fields. To attain analytical thinking between cross disciplines)

 

X

 

f

Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to comprehend and solve legal problems pertaining to global economy)

 

 

 

g

İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak

(To obtain knowledge of current legal subjects, through the use of the English language or any other foreign language)

 

 

X

h

Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak

(To attain professional and scientific ethical tenants in the field of law, as well as in society at large)

 

X

 

i

Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to write, speak and listen effectively, in the field of law)

 

 

X

j

Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

(To be open-minded, to be tolerant of different ideas, to be constructive, to have self-confidence, and to be responsible both during individual studies and/or during team studies and to work effectively and efficiently)

 

X

 

k

Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute to the fields of maritime, the law of the sea and maritime law through establishing connection with)

 

 

 

l

Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute the development of law through analyzing issues from the perspective of de lege feranda)

 

 

X

m

Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek

(To learn fundamental terms of law and to obtain the ability of applying them into concrete case)

 

 

X

 

 

 

 

 

1: Az, 2. Kısmi, 3. Tam

(1: Small, 2: Partial, 3: Full)

 

 

Program Çıktıları ve Ders Çıktıları İlişkisi Matrisi

(Matrix for Relationship between the Course Outcomes and the Programme Outcomes)

 

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

I

II

III

IV

Program

Çıktıları

(Programme Outcomes)

a. 

X

X

X

X

b. 

X

X

X

X

c. 

 

X

X

d. 

X

X

 

e. 

 

 

 X

X

f. 

 

 

 

 

g.

X

X

h. 

 

 

X

i. 

X

X

j.

 

X

 

k.

 

 

 

 

l. 

 X

X

X

m.

 X

X

X

 

 

 

Düzenleyen (Prepared by)

Dr. Öğr. Üyesi (Prof. h.c.) Bülent SÖZER

Tarih (Date)

18.02.2023

İmza (Signature)