Geri Dön

Genel Kamu Hukuku II

Dersin Adı

(Course Name)

Genel Kamu Hukuku II

Derece

(Degree)

Lisans

General Public Law II

Bachelor of Law

 

Kodu

(Code)

 

 

Yıl/Yarıyılı

(Year/Semester)

 

Kredisi

(Local Credits)

 

AKTS Kredisi

(ECTS Credits)

Ders Uygulaması, Saat/Hafta

(Course Implementation, Hours/Week)

Ders

(Course)

Uygulama

(Tutorial)

Laboratuvar

(Laboratory)

LAW210

2022-2023 Bahar

2022-2023 Spring

2

4

2

0

0

Bölüm

(Department)

Hukuk

Law

Dersin Veren Öğretim Üyesi

(Instructor)

Dr. Öğr. Üyesi Nagehan GÜRBÜZ ERSOY

Asst. Prof. Dr. Nagehan GÜRBÜZ ERSOY

İletişim Bilgisi

(Contact Info)

ngersoy@pirireis.edu.tr

ngersoy@pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

(Office Hours)

 

 

Ders Notları için Web Adresi

(Webpage for Class Notes)

PRU Öğrenci Bilgi Sistemi/ MS Teams

PRU Student Information System/ MS Teams

Dersin Türü

(Course Type)

Zorunlu

Dersin Dili

(Course Language)

Türkçe

Compulsory

Turkish

Dersin Önkoşulları

(Course Prerequisites)

Yok

None

Dersin İçeriği

(Course Description)

Sosyal sözleşme düşüncesi, Amerikan ve Fransız Devrimleri, sınırlı devlet fikrinin doğuşu ve gelişimi ile modern devletin dayandığı ideolojiler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

The idea of social contract, the American and French Revolutions, the birth and development of the idea of the limited state and the ideologies on which the modern state is based constitute the content of this course.

Dersin Amacı

(Course Objectives)

Devlet gücünün kaynağını, meşruiyetini ve sınırlarını irdelemek bu dersin temel amacıdır. Modern hukukun oluşum sürecinin modern devletin ortaya çıkışından ayrılamaz nitelikte olduğuna dikkat çekmek de bu dersin bir diğer amacını oluşturmaktadır.

Examining the source, legitimacy and limits of the power of the state is the main aim of this course.

Another aim of this course is to draw attention to the fact that the formation process of modern law is inseparable from the emergence of the modern state.

Dersin Öğrenme Çıktıları

(Course Learning Outcomes)

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:

 

I. Modern devleti ortaya çıkaran koşullar ve modern devletin doğuşuna ilişkin teoriler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

 

II. Devlet, demokrasi, egemenlik gibi kavramların anlamlarının zaman içerisindeki dönüşümlerini fark ederek bugünkü kullanımlarını irdeleyebilme yetisini kazanacaklardır.

 

III. Modern devletin dayandığı ve etkilendiği siyasal ideolojileri öğreneceklerdir.

 

 

 

I. Students who successfully complete this course will have information about the conditions that created the modern state and the theories about the emergence of the modern state.

 

II. They will be able to understand the transformations of the meanings of concepts such as state, democracy and sovereignty over time and to examine their current usage.

 

III. Students will learn the political ideologies on which the modern state is based and influenced.

 

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

(Instructional Methods and Techniques)

Teorik anlatım ve tartışma

Theoretical lectures and discussions

Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer

(Tutorial Place, if any)

 

Yok

None

 

Eş dönemli koşul

(Co-term Condition)

Yok

None

Ders Kitabı

(Textbook)

Oktay Uygun, Devlet Teorisi, İstanbul, On İki Levha Yayınları.

Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, Beta Yayınları

Oktay Uygun, Devlet Teorisi, İstanbul, On İki Levha Yayınları.

Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, Beta Yayınları

Diğer Kaynaklar

(Other References)

Cemal Bali Akal, İktidarın Üç Yüzü, Dost Kitabevi

Cemal Bali Akal, Modern Düşüncenin Doğuşu: İspanyol Altın Çağı, Ankara, Dost Kitabevi

Mehmet Akad, Bihterin Vural Dinçkol, Nihat Bulut, Genel Kamu Hukuku, Der Yayınları

Mehmet Ali Ağaoğulları, Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler, İletişim Yayınları

 

Cemal Bali Akal, İktidarın Üç Yüzü, Dost Kitabevi

Cemal Bali Akal, Modern Düşüncenin Doğuşu: İspanyol Altın Çağı, Ankara, Dost Kitabevi

Mehmet Akad, Bihterin Vural Dinçkol, Nihat Bulut, Genel Kamu Hukuku, Der Yayınları

Mehmet Ali Ağaoğulları, Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler, İletişim Yayınları

 

Ödevler ve Projeler

(Homework and Projects)

Yok

None

Laboratuar Uygulamaları

(Laboratory Works)

Yok

None

Bilgisayar Kullanımı

(Computer Use)

Yok

None

Diğer Uygulamalar

(Other Works)

Yok

None

               

 

 

 

 

Başarı Değerlendirme Sistemi

(Assessment Criteria)

Yarıyıl içi Çalışmaları

(Activities)

Adedi

(Quantity)

Değerlendirmedeki Katkısı, %

(Effects on Grading, %)

Devam

(Attendance)

 

 

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

40

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

Derse Özgü Staj (Varsa)

(Tutorial, if any)

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

 

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Midterm (and Other Works) on Grading, %)

 

40

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Final on Grading, %)

 

60

TOPLAM

(TOTAL)

 

100

 

 

 

AKTS/İş Yükü Tablosu

 

ECTS/Workload Table

Faaliyetler

(Activities)

Sayı

(Count)

Saat

(Hours)

Toplam İş Yükü

(Total Workload)

Ders

(Lecture)

14

2

28

Sınıf Dışı Ders Çalışması

(Study Hours Out of Class)

14

4

56

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

3

3

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

 

Tutorial

(Tutorial)

 

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

3

3

Toplam İş yükü

(Total Workload)

 

 

90

Toplam İş Yükü / 25

(Total Workload / 25)

 

 

90/25=3,6

Dersin AKTS Kredisi

(Course ECTS Credits)

 

 

4

 

 

 

 

Hafta

(Week)

 

Konular

(Topics)

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

1

 Giriş, İzlencenin Tanıtılması, Ders Gereklilikleri ve Öğrencilerin Beklentileri

Introduction, Syllabus, Course Requirements, Expectations of the Students

I, II, III

2

İspanyol Altın Çağı Siyasal Düşüncesi

(Political Thought in Spanish Golden Age)

I, II, III

3

 Thomas Hobbes ve Toplumsal Sözleşme Kavramı

(Thomas Hobbes and the Concept of the Social Contract)

I, II, III

4

John Locke ve Sınırlı Devlet

(John Locke and Limited State)

I, II, III

5

Montesquieu ve Kuvvetler Ayrılığı

(Montesquieu and Seperation of Powers)

I, II, III

6

Rousseau ve Genel İrade Kavramı

(Rousseau and the Concept of General Will)

I, II, III

7

Amerikan Devrimi ve Amerikan Bağımsızlık Bildirisi

(The American Revolution and the American Declaration of Independence)

I, II, III

8

Arasınav

(Midterm)

I, II, III

9

Fransız Devrimi ve Fransız İnsan ve Yurttaş Hakları Bildirisi

(The French Revolution and the French Declaration of the Rights of Man and of the Citizen)

I, II, III

10

Alexis de Tocqueville ve Liberal Demokrasi

(Alexis de Tocqueville and Liberal Democracy)

I, II, III

11

Marksizm ve Marksist Devlet Kuramı

(Marxism and Marxist State Theory)

I, II, III

12

Anarşizm

(Anarchism)

I, II, III

13

Faşizm ve Nasyonal Sosyalizm

(Fascism and National Socialism)

I, II, III

14

Demokrasi Teorisine Giriş

(Introduction to Democracy Theory)

I, II, III

 

 

 

 Dersin Hukuk Fakültesi Programıyla İlişkisi

(Relationship between the Course and the Programme Curriculum)

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler - programa ait çıktılar

(Program Outcomes)

Katkı Seviyesi

(Level of Contribution)

1

2

3

a

Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak

(Ability to comprehend and solve legal problems, and to attain analytical and critical thought processes)

 

 

X

b

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

(Within the ambit of lifelong learning, to direct continuous renewal and cultivation of knowledge attained in the field of law)

 

 

X

c

Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek

(To master legal resources and legal precedents; to be able to conduct comparative legal analyses in national and international legal areas)

 

 

X

d

Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek

(To improve settlement options; to implement creative and innovative solutions)

 X

 

 

e

Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak

(To be equipped with comprehensive and comparative knowledge gained through the study of law, enabling the transfer of this knowledge into the social and economic fields. To attain analytical thinking between cross disciplines)

 

 

X

f

Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to comprehend and solve legal problems pertaining to global economy)

X

 

 

 

g

İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak

(To obtain knowledge of current legal subjects, through the use of the English language or any other foreign language)

 

 

 

h

Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak

(To attain professional and scientific ethical tenants in the field of law, as well as in society at large)

 

X

 

i

Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to write, speak and listen effectively, in the field of law)

 

X

 

j

Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

(To be open-minded, to be tolerant of different ideas, to be constructive, to have self-confidence, and to be responsible both during individual studies and/or during team studies and to work effectively and efficiently)

 

X

 

k

Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute to the fields of maritime, the law of the sea and maritime law through establishing connection with)

 

 

 

l

Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute the development of law through analyzing issues from the perspective of de lege feranda)

 

 

X

m

Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek

(To learn fundamental terms of law and to obtain the ability of applying them into concrete case)

 

 

X

 

 

 

 

 

1: Az, 2. Kısmi, 3. Tam

(1: Small, 2: Partial, 3: Full)

 

 

Program Çıktıları ve Ders Çıktıları İlişkisi Matrisi

(Matrix for Relationship between the Course Outcomes and the Programme Outcomes)

 

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

I

II

III

Program

Çıktıları

(Programme Outcomes)

a. 

X

X

X

b. 

X

X

X

c. 

X

X

X

d. 

 

 

X

e. 

X

X

X

f. 

 

 

X

g.

 

 

 

h. 

X

X

 

i. 

X

X

 

j.

 

X

X

k.

 

 

 

l. 

X

X

X

m.

X

X

X

 

 

 

Düzenleyen (Prepared by)

Dr. Öğr. Üyesi Nagehan GÜRBÜZ ERSOY

Tarih (Date)

06.03.2023

İmza (Signature)