Geri Dön

İdare Hukuku II – İdari Yargılama Hukuku

Dersin Adı

(Course Name)

İdare Hukuku II – İdari Yargılama Hukuku

Derece

(Degree)

Lisans

Administrative Law II - Administrative Jurisdiction Law

Bachelor’s degree

 

Kodu

(Code)

 

 

Yıl/Yarıyılı

(Year/Semester)

 

Kredisi

(Local Credits)

 

AKTS Kredisi

(ECTS Credits)

Ders Uygulaması, Saat/Hafta

(Course Implementation, Hours/Week)

Ders

(Course)

Uygulama

(Tutorial)

Laboratuvar

(Laboratory)

LAW204

2022-2023 Bahar

2022-2023 Spring

3

4

3

1

0

Bölüm

(Department)

Hukuk Fakültesi, Temel Bölüm Dersi

Faculty of Law, Main Course

Dersin Veren Öğretim Üyesi

(Instructor)

Prof. Dr. Gürsel ÖNGÖREN

Dr. Öğr. Üyesi Onur GÜRER

Prof. Dr. Gürsel ÖNGÖREN

Asst. Prof. Dr. Onur GÜRER

İletişim Bilgisi

(Contact Info)

ogurer@pirireis.edu.tr

ogurer@pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

(Office Hours)

Çarşamba- 15.00-16.00

Wednesday 15.00-16.00

Ders Notları için Web Adresi

(Webpage for Class Notes)

www.pirireis.edu.tr

 

Dersin Türü

(Course Type)

Zorunlu

Dersin Dili

(Course Language)

Türkçe

Compulsory

Turkish

Dersin Önkoşulları

(Course Prerequisites)

Yok

None

Dersin İçeriği

(Course Description)

Genel olarak Türkiye’nin idari yapısı, merkezi idare, yerel yerinden yönetimler (mahalli idareler), hizmet yerinden yönetimler (kamu kurumları), İdari Faaliyetin Anayasa Dışındaki Kaynakları, İdari İşlem Kuramı, İdarenin Sözleşmeleri, İdarenin Eylemleri (İdarenin Mali Sorumluluğu), İdarenin Özel Yetkileri, Kolluk Faaliyetleri, Kamu Hizmeti, İdarenin Malları,  Kamu Görevlileri (Devlet Memurları).

 

Administrative structure of Turkey in general, central administration, local self-governments (local administrations), Administrative ProcedureTheory, Contracts of  the Administration, Administration Actions (Financial Responsibility of Administration), Special Powers of the Administration, Administrative Police Activities, Public Service, Properties of the Administration,

Public Officers (Goverrment  Officials).

 

Dersin Amacı

(Course Objectives)

Devlet idaresinin işleyişine uygulanan ve taraflar arasında kamu yararı nedeniyle bir eşitsizliğin bulunduğu idare hukukuna ilişkin temel konuların anlatılması amaçlanmaktadır. Teorik olarak ortaya konulan bilgiler uygulama örnekleri ile somutlaştırılmaya çalışılmaktadır.

It is aimed to explain the basic issues of administrative law that apply to the functioning of the state administration and where there is inequality between the parties due to the public interest. The theoretically revealed information is tried to be embodied by application examples.

 

 

 

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

(Course Learning Outcomes)

İdare Hukuku II  dersini başarı ile tamamlayan bir öğrenci,

       I.  Türkiye’nin idari yapısını öğrenir.

      II.   İdare hukukundaki özel konular ve özel yasalar hakkında bilgi sahibi olur.

      III.  İdari yargı hakkında bilgi sahibi olur.

 

A student who has successfully completed the Administrative  Law II course,

 

       I . Learns the administrative structure of Turkey.

 

       II. Obtains information about the special issues and special laws in administrative law.

 

       III. Obtains information about the administrative jurisdiction.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

(Instructional Methods and Techniques)

-

-

Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer

(Tutorial Place, if any)

-

-

Eş dönemli koşul

(Co-term Condition)

-

-

Ders Kitabı

(Textbook)

Kemal Gözler / Gürsel Kaplan, İdare Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 24. Baskı, Ağustos 2022.

Ali Ulusoy, Yeni Türk İdare Hukuku, Yetkin Yayınları, 5.Baskı, 2022.

Bahtiyar Akyılmaz, Murat Sezginer, Cemil Kaya, Türk İdare Hukuku, Savaş Yayınevi, 15.Baskı, 2022.

Metin Günday, İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi, 2022.

Gürsel Kaplan, İdari Yargılama Hukuku, Ekin Yayınları, 8. Baskı, Ekim 2022.

-

Diğer Kaynaklar

(Other References)

 

 

Ödevler ve Projeler

(Homework and Projects)

-

-

Laboratuar Uygulamaları

(Laboratory Works)

-

-

Bilgisayar Kullanımı

(Computer Use)

-

-

Diğer Uygulamalar

(Other Works)

-

-

               

 

 

 

Başarı Değerlendirme Sistemi

(Assessment Criteria)

Yarıyıl içi Çalışmaları

(Activities)

Adedi

(Quantity)

Değerlendirmedeki Katkısı, %

(Effects on Grading, %)

Devam

(Attendance)

 

 

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

40

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

Derse Özgü Staj (Varsa)

(Tutorial, if any)

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

2

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Midterm (and Other Works) on Grading, %)

 

%40

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Final on Grading, %)

 

%60

TOPLAM

(TOTAL)

 

%100

 

 

 

 

 

 

AKTS/İş Yükü Tablosu

 

ECTS/Workload Table

Faaliyetler

(Activities)

Sayı

(Count)

Saat

(Hours)

Toplam İş Yükü

(Total Workload)

Ders

(Lecture)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışması

(Study Hours Out of Class)

14

2

28

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

3

3

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

 

Uygulama

(Practices)

14

1

14

Tutorial

(Tutorial)

 

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

3

3

Toplam İş yükü

(Total Workload)

 

 

90

Toplam İş Yükü / 25

(Total Workload / 25)

 

 

90/25=3,6

Dersin AKTS Kredisi

(Course ECTS Credits)

 

 

4

 

 

 

 

Hafta

(Week)

 

Konular

(Topics)

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

1

Genel olarak Türkiye’nin idari yapısı, merkezi idare. 

Administrative structure of Turkey in general, central administration.

I-II

2

Yerel yerinden yönetimler (mahalli idareler). 

Local self-governments (local administrations).

I-II

3

Yerel yerinden yönetimler (mahalli idareler). 

Local self-governments (local administrations)

I-II

4

Hizmet yerinden yönetimler (kamu kurumları) 

Service decentralizations (public institutions)

I-II

5

Özel idari örgütler 

Private administrative organizations

I-II

6

İdare hukukunda özel konular ve özel yasalar 

Special issues and special laws in administrative law

II-III

7

İdarenin denetlenmesi, idari yargı denetiminin kapsamı ve sınırları. 

Supervision of administration, scope and limits of administrative judicial review.

-

8

Ara Sınav 

Mid Term Exam

I-II-III

9

İdari yargı örgütü,  idari yargı görevlileri 

Administrative judicial organization, administrative judicial officers

I-II-III

10

İdari yargının görev alanı,  yargı kolu uyuşmazlıkları (uyuşmazlık yargısı) 

The jurisdiction of the administrative judiciary, the disputes of the judicial branch (dispute jurisdiction)

I-II-III

11

İdari davalar, idari davaların açılması ve yürütülmesi. 

Administrative lawsuits, filing and execution of administrative lawsuits.

I-II-III

12

İdari yargıda iç görev ve yetki, idari yargıda süreler 

Internal duties and powers in administrative judiciary, terms in administrative judiciary

I-II-III

13

İdari yargıda özel durumlar, idari yargıda kanun yolları( kararlara karşı başvuru yolları) 

Special cases in administrative jurisdiction, legal remedies in administrative jurisdiction (recourse against decisions)

I-II-III

14

İdarenin yargı dışı denetimi 

Extrajudicial review of the administration

I-II-III

 

 

 

 Dersin Hukuk Fakültesi Programıyla İlişkisi

(Relationship between the Course and the Programme Curriculum)

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler - programa ait çıktılar

(Program Outcomes)

Katkı Seviyesi

(Level of Contribution)

1

2

3

a

Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak

(Ability to comprehend and solve legal problems, and to attain analytical and critical thought processes)

 

 

X

b

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

(Within the ambit of lifelong learning, to direct continuous renewal and cultivation of knowledge attained in the field of law)

 

 

X

c

Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek

(To master legal resources and legal precedents; to be able to conduct comparative legal analyses in national and international legal areas)

 

 

X

d

Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek

(To improve settlement options; to implement creative and innovative solutions)

 

X

 

e

Hukuk ve alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinlerarası analiz yetisine sahip olmak

(To be equipped with comprehensive and comparative knowledge gained through the study of law and history, enabling the transfer of this knowledge into the social and economic fields. To attain analytical thinking between cross disciplines)

 

 

X

f

Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to comprehend and solve legal problems pertaining to global economy)

X

 

 

g

İngilizce veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak

(To obtain knowledge of current legal subjects, through the use of the English language or any other foreign language)

 

 

 

h

Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak

(To attain professional and scientific ethical tenants in the field of law, as well as in society at large)

 

 

X

i

Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to write, speak and listen effectively, in the field of law)

 

 

X

j

Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

(To be open-minded, to be tolerant of different ideas, to be constructive, to have self-confidence, and to be responsible both during individual studies and/or during team studies and to work effectively and efficiently)

 

X

 

k

Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute to the fields of maritime, the law of the sea and maritime law through establishing connection with)

 

 

 

l

Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute the development of law through analyzing issues from the perspective of de lege feranda)

 

 

X

m

Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek

(To learn fundamental terms of law and to obtain the ability of applying them into concrete case)

 

 

X

 

 

 

 

 

1: Az, 2. Kısmi, 3. Tam

(1: Small, 2: Partial, 3: Full)

 

 

Program Çıktıları ve Ders Çıktıları İlişkisi Matrisi

(Matrix for Relationship between the Course Outcomes and the Programme Outcomes)

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

I

II

III

Program

Çıktıları

(Programme Outcomes)

a. 

X

X

X

b. 

X

X

X

c. 

X

X

X

d. 

 

X

X

e. 

X

X

X

f. 

 

 

X

g.

 

 

 

h. 

 

X

X

i. 

X

X

X

j.

 

X

X

k.

 

 

 

l. 

X

X

X

m.

X

X

X

 

 

 

 

 

Düzenleyen (Prepared by)

               Dr. Öğr. Üyesi Onur GÜRER

 

Tarih (Date)

          13.02.2023

İmza (Signature)