Geri Dön

Genel Kamu Hukuku I

Dersin Adı

(Course Name)

Genel Kamu Hukuku I

Derece

(Degree)

Lisans

General Public Law II

Bachelor of Law

 

Kodu

(Code)

 

 

Yıl/Yarıyılı

(Year/Semester)

 

Kredisi

(Local Credits)

 

AKTS Kredisi

(ECTS Credits)

Ders Uygulaması, Saat/Hafta

(Course Implementation, Hours/Week)

Ders

(Course)

Uygulama

(Tutorial)

Laboratuvar

(Laboratory)

LAW209

2022/2023 Güz

2022/2023 Fall

2

4

2

-

-

Bölüm

(Department)

Hukuk

Law

Dersin Veren Öğretim Üyesi

(Instructor)

Dr. Öğr. Üyesi Nagehan GÜRBÜZ ERSOY

Asst. Prof. Dr. Nagehan GÜRBÜZ ERSOY

İletişim Bilgisi

(Contact Info)

ngersoy@pirireis.edu.tr

ngersoy@pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

(Office Hours)

Çarşamba: 16.00-17.00

Wednesday: 16.00-17.00

Ders Notları için Web Adresi

(Webpage for Class Notes)

PRU Öğrenci Bilgi Sistemi

PRU Student Information System

Dersin Türü

(Course Type)

Zorunlu

Dersin Dili

(Course Language)

Türkçe

Compulsory

Turkish

Dersin Önkoşulları

(Course Prerequisites)

Yok

None

Dersin İçeriği

(Course Description)

Siyasi iktidarın ve onun özel bir biçimi olan devletin kaynağı ve niteliği tarihsel süreç içerisinde çeşitli düşünürlerin görüşleri kapsamında ele alınacaktır. Modern devleti hazırlayan koşulları anlayabilmek ve kavramlardaki dönüşümü kavrayabilmek adına kent devleti, feodal devlet deneyimleri de detaylı biçimde incelenecektir.

The source and nature of political power and its special form, the state, will be discussed in the context of the views of various thinkers in the historical process. In order to understand the conditions that prepared the modern state and to comprehend the transformation in concepts, the experiences of the city-state and feudal state will be examined in detail.

Dersin Amacı

(Course Objectives)

Modern devlet ile modern hukuk arasındaki bağı ortaya koyarak modern hukukun ilkelerini ve kavramlarını incelemek

Devlet gücünün kaynağını, meşruiyetini ve sınırlarını irdelemek

To examine the principles and concepts of modern law by revealing the link between the modern state and modern law

Examining the source, legitimacy and limits of the power of the state

Dersin Öğrenme Çıktıları

(Course Learning Outcomes)

Bu dersi başaran öğrenciler,

I. İktidar, siyasi iktidar ve devlet kavramlarını birbirinden ayırt edebilme ve analiz edebilme,

 

II. Kurumsallaşmış siyasi iktidar olan devleti ortaya çıkaran koşulları değerlendirebilme,

 

III. Devlet, demokrasi, egemenlik gibi kavramların anlamlarının zaman içerisindeki dönüşümlerini fark ederek bugünkü kullanımlarını irdeleyebilme yetisini kazanacaklardır.

 

Students who succeed in this lesson will gain the ability:

 

I. To be able to distinguish and analyze the concepts of power, political power and state from each other,

 

II. To be able to evaluate the conditions that created the state, which is the institutionalized political power,

 

III. To be able to understand the transformations of the meanings of concepts such as state, democracy and sovereignty over time and to examine their current usage.

 

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

(Instructional Methods and Techniques)

Teorik anlatım ve tartışma

Theoretical lectures and discussions

Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer

(Tutorial Place, if any)

[•]

 

[•]

 

Eş dönemli koşul

(Co-term Condition)

Yok

None

Ders Kitabı

(Textbook)

Oktay Uygun, Devlet Teorisi, İstanbul, On İki Levha Yayınları

Oktay Uygun, Devlet Teorisi, İstanbul, On İki Levha Yayınları

Diğer Kaynaklar

(Other References)

Cemal Bali Akal, İktidarın Üç Yüzü, Dost Kitabevi

Devlet Kuramı, Der. Cemal Bali Akal, Dost Kitabevi

Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, Beta Yayınları

Mehmet Akad, Bihterin Vural Dinçkol, Nihat Bulut, Genel Kamu Hukuku, Der Yayınları

Karl Doehring, Genel Devlet Kuramı, İnkılap Kitabevi

Mehmet Ali Ağaoğulları, Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler, İletişim Yayınları

Rona Aybay, Genel Kamu Hukuku, Der yayınları

 

Cemal Bali Akal, İktidarın Üç Yüzü, Dost Kitabevi

Devlet Kuramı, Der. Cemal Bali Akal, Dost Kitabevi

Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, Beta Yayınları

Mehmet Akad, Bihterin Vural Dinçkol, Nihat Bulut, Genel Kamu Hukuku, Der Yayınları

Karl Doehring, Genel Devlet Kuramı, İnkılap Kitabevi

Mehmet Ali Ağaoğulları, Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler, İletişim Yayınları

Rona Aybay, Genel Kamu Hukuku, Der yayınları

 

 

Ödevler ve Projeler

(Homework and Projects)

Yok

None

Laboratuar Uygulamaları

(Laboratory Works)

Yok

None

Bilgisayar Kullanımı

(Computer Use)

Yok

None

Diğer Uygulamalar

(Other Works)

Yok

None

               

 

 

 

 

Başarı Değerlendirme Sistemi

(Assessment Criteria)

Yarıyıl içi Çalışmaları

(Activities)

Adedi

(Quantity)

Değerlendirmedeki Katkısı, %

(Effects on Grading, %)

Devam

(Attendance)

 

 

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

40

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

Derse Özgü Staj (Varsa)

(Tutorial, if any)

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

2

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Midterm (and Other Works) on Grading, %)

 

40

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Final on Grading, %)

 

60

TOPLAM

(TOTAL)

 

100

 

 

 

AKTS/İş Yükü Tablosu

 

ECTS/Workload Table

Faaliyetler

(Activities)

Sayı

(Count)

Saat

(Hours)

Toplam İş Yükü

(Total Workload)

Ders

(Lecture)

14

2

28

Sınıf Dışı Ders Çalışması

(Study Hours Out of Class)

14

4

56

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

3

3

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

 

Tutorial

(Tutorial)

 

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

3

3

Toplam İş yükü

(Total Workload)

 

 

90

Toplam İş Yükü / 25

(Total Workload / 25)

 

 

90/25=3,6

Dersin AKTS Kredisi

(Course ECTS Credits)

 

 

4

 

 

 

 

Hafta

(Week)

 

Konular

(Topics)

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

1

Giriş, Temel Kavramlar, Genel Kamu Hukuku Dersinin Kökeni, İçeriği

(Introduction, Basic Concepts, Origin and Content of General Public Law Course)

I, II, III

2

İktidar Kavramı ve Farklı İktidar Türleri

(The Concept of Power and Different Types of Power)

I, II, III

3

Devletin Kökenine İlişkin Tartışmalar

(Discussions on the Origin of the State)

I, II, III

4

Yunan Kent Devleti

(Greek City-State)

I, II, III

5

Atina Demokrasisi

(Athenian democracy)

I, II, III

6

Atina’da Muhalif Siyasal Düşünce: Platon ve Aristoteles

(Opposing Political Thought in Athens: Plato and Aristotle)

I, II, III

7

Yunan Kent Devletlerinin Çöküşünden Sonra Siyasal Düşünce: Epikürizm ve Stoacılık

(Political Thought After the Collapse of the Greek City-States: Epicurism and Stoicism)

I, II, III

8

Ara sınav

(MidTerm)

 

9

Roma’da Siyasal Düşünce, Feodal Devlet

(Political Thought in Rome, Feudal State)

 

I, II, III

10

Teokratik İktidar Anlayışı: Aziz Agustinius ve Aquino’lu Thomas

(Theocratic Conception of Power: St Augustinius and Thomas of Aquino)

I, II, III

11

Laik İktidar Anlayışı: Padovalı Marsilius ve İbni Haldun

(The secularization of power:Marsilius of Padova and Ibni Haldun)

I, II, III

12

Yeni Bir Siyasi İktidar Anlayışı: Machiavelli

(A New Conception of Political Power: Machiavelli)

I, II, III

13

Erasmus, Luther ve Thomas More’un Siyasal Düşüncesi

(Political Thought of Erasmus, Luther and Thomas More)

I, II, III

14

Egemen İktidar ve Jean Bodin

(Egemen İktidar ve Jean Bodin Sovereign Power and Jean Bodin)

I, II, III

 

 

 

 Dersin Hukuk Fakültesi Programıyla İlişkisi

(Relationship between the Course and the Programme Curriculum)

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler - programa ait çıktılar

(Program Outcomes)

Katkı Seviyesi

(Level of Contribution)

1

2

3

a

Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak

(Ability to comprehend and solve legal problems, and to attain analytical and critical thought processes)

 

 

X

b

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

(Within the ambit of lifelong learning, to direct continuous renewal and cultivation of knowledge attained in the field of law)

 

 

X

c

Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek

(To master legal resources and legal precedents; to be able to conduct comparative legal analyses in national and international legal areas)

 

 

X

d

Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek

(To improve settlement options; to implement creative and innovative solutions)

X

 

 

e

Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak

(To be equipped with comprehensive and comparative knowledge gained through the study of law, enabling the transfer of this knowledge into the social and economic fields. To attain analytical thinking between cross disciplines)

 

 

X

f

Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to comprehend and solve legal problems pertaining to global economy)

X

 

 

g

İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak

(To obtain knowledge of current legal subjects, through the use of the English language or any other foreign language)

 

 

 

h

Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak

(To attain professional and scientific ethical tenants in the field of law, as well as in society at large)

 

X

 

i

Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to write, speak and listen effectively, in the field of law)

 

 

X

j

Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

(To be open-minded, to be tolerant of different ideas, to be constructive, to have self-confidence, and to be responsible both during individual studies and/or during team studies and to work effectively and efficiently)

 

X

 

k

Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute to the fields of maritime, the law of the sea and maritime law through establishing connection with)

 

 

 

l

Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute the development of law through analyzing issues from the perspective of de lege feranda)

 

 

X

m

Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek

(To learn fundamental terms of law and to obtain the ability of applying them into concrete case)

 

 

X

 

 

 

 

 

1: Az, 2. Kısmi, 3. Tam

(1: Small, 2: Partial, 3: Full)

 

 

Program Çıktıları ve Ders Çıktıları İlişkisi Matrisi

(Matrix for Relationship between the Course Outcomes and the Programme Outcomes)

 

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

I

II

III

Program

Çıktıları

(Programme Outcomes)

a. 

X

X

X

b. 

X

 

X

c. 

 

 

X

d. 

X

X

X

e. 

X

X

X

f. 

 

X

X

g.

 

 

 

h. 

X

X

X

i. 

X

X

X

j.

 

 

X

k.

 

 

 

l. 

X

X

X

m.

X

X

X

 

 

 

Düzenleyen (Prepared by)

Dr. Öğr. Üyesi Nagehan GÜRBÜZ ERSOY

Tarih (Date)

27.09.2022

İmza (Signature)