Dersin Adı
(Course Name)
|
Kariyer Planlama
|
Derece
(Degree)
|
Lisans
|
Career Planning
|
Bachelor’s Degree
|
Kodu
(Code)
|
Yıl/Yarıyılı
(Year/Semester)
|
Kredisi
(Local Credits)
|
AKTS Kredisi
(ECTS Credits)
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
(Course Implementation, Hours/Week)
|
Ders
(Course)
|
Uygulama
(Tutorial)
|
Laboratuvar
(Laboratory)
|
CARC01
|
Bahar
Spring
|
1
|
0
|
1
|
-
|
-
|
Bölüm
(Department)
|
Hukuk Fakültesi
|
Faculty of Law
|
Dersin Veren Öğretim Üyesi
(Instructor)
|
Betül Solmaz
|
Betül Solmaz
|
İletişim Bilgisi
(Contact Info)
|
bsolmaz@pirireis.edu.tr
|
bsolmaz@pirireis.edu.tr
|
Görüşme Saatleri
(Office Hours)
|
Pazartesi 10:00 – 16:00 / Salı 10:00 – 16:00
|
Monday 10:00 – 16:00 / Tuesday 10:00 – 16:00
|
Ders Notları için Web Adresi
(Webpage for Class Notes)
|
https://ois.pirireis.edu.tr - https://ytnk.tv/KariyerPlanlamaDersi
|
https://ois.pirireis.edu.tr - https://ytnk.tv/KariyerPlanlamaDersi
|
Dersin Türü
(Course Type)
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
(Course Language)
|
Türkçe
|
Mandatory
|
Turkish
|
Dersin Önkoşulları
(Course Prerequisites)
|
-
|
-
|
Dersin İçeriği
(Course Description)
|
Kariyer Planlama, öğrencilerde kariyer farkındalığı oluşturmak ve onlara kariyer yolculuklarında destek sağlamak için hazırlanan bir derstir.
Öğrencilerin öncelikle kendi değerlerini anlamaları sağlanır. İlgi ve beceri alanları konusunda farkındalık kazandırılan öğrencilere, 21. yüzyıl yetkinlikleri konusunda bilgi verildikten sonra sektörde farklı alanlarda çalışan profesyonellerin mesleği ve bağlantılı alanları tanıtması sağlanır. Bu ders, öğrencileri henüz lisans eğitimlerinin başındayken kariyer planlama yapmaları konusunda teşvik etmeyi; kendi yetkinliklerini tanımalarını ve bu yetkinliklerle iş dünyasının beklentilerini eşleştirmelerini, doğru çalışma alanları seçebilmelerine ve mezun olduktan sonra bu alanlara yerleşmelerine yardımcı olmayı hedefler.
|
Career Planning is a course that is prepared to create career awareness of students and to support them in their career journeys.
First of all, students are provided to understand their own values. Students, who are made aware of their interests and skills, are informed about 21st century competencies. Then, the profession and related fields of professionals working in different fields in the sector are introduced. This course aims to encourage students to make career planning at the beginning of their undergraduate education; It aims to help them get to know their own competencies, match these competencies with the expectations of the business world, choose the right work areas and settle in these areas after graduation.
|
Dersin Amacı
(Course Objectives)
|
I.Öğrencilerde iş hayatının dinamikleri ve beklentileri konusunda farkındalık oluşturulması
II.Öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol gösterilmesi
III.Öğrencilerin kendi yetkinliklerini ve değerlerini tanıması
IV.Öğrencilerin iş dünyasını; değişik sektörleri ve bu sektörlerin ihtiyaçlarını hakkında bilgi edinmesi
V.Öğrencilerin kendilerini başarılı olacakları ve sevecekleri alanları bulmaları, kendilerini geliştirmek için farkındalık geliştirmeleri
VI.Öğrencilerin iş arama yöntemleri, mülakat, cv hazırlama gibi konularda pratik yapması
VII.Stresle başa çıkma, zaman yönetimi, etkili iletişim alanlarında kendilerini geliştirmeleri
|
I. Raising awareness among students about the dynamics and expectations of business life
II. Guiding students to determine their careers in accordance with their own intelligence, personality, knowledge, skills, abilities and competencies
III. Students recognize their own competencies and values
IV. students' business world; Gaining information about different sectors and the needs of these sectors
V. Students find areas where they will be successful and love themselves, and raise awareness to improve themselves
VI. Students practice on job search methods, interviews, and CV preparation.
VII. Developing themselves in coping with stress, time management, effective communication
|
Dersin Öğrenme Çıktıları
(Course Learning Outcomes)
|
Kariyer Planlaması dersini başarıyla tamamlayan öğrenciler:
I.Kariyer planlamasının önemini anlar kariyer ve kariyer planlama kavramlarını içselleştirir; kariyer merkezlerinden nasıl faydalanacağını öğrenir.
II.Kendilerini ve yetkinliklerini daha iyi tanır
III.Sektörel ve mesleki dinamikleri anlar, staj yapabileceği, gönüllü veya profesyonel olarak çalışabileceği farklı sektörleri tanır
IV.Dünya ve Türkiye’deki kariyer eğilimlerini bilir
V.21. yüzyılda iş dünyasında aranılan yetkinliklerin farkına varır
VI.Stresle başa çıkma ve zaman yönetimi konusunda bilgilenir
VII.Sözlü ve yazılı etkili iletişim tekniklerini bilir
VIII.İş arama yöntemlerini bilir, CV’lerini hazırlayabilir, mülakatlarda deneyim sahibi olur
IX.Hem lisans öğrencisi hem de bir mezun olarak faydalanabileceği Yetenek Kapısını kullanır.
|
|
Students who successfully complete the Career Planning course:
I. Understands the importance of career planning, internalizes the concepts of career and career planning; learn how to benefit from career centers.
II. Get to know themselves and their competencies better
III. Understands sectoral and professional dynamics, recognizes different sectors where he can do internship, work as a volunteer or professionally.
IV. Knows career trends in the world and Turkey
V. Realizes the competencies sought in the business world in the 21st century
VI. Knowledge of coping with stress and time management
VII. Knows verbal and written effective communication techniques
VIII. Knows job search methods, can prepare their CVs, has experience in interviews
IX. She/He uses the “Yetenek Kapısı”, which he can benefit from both as an undergraduate student and as a graduate.
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
(Instructional Methods and Techniques)
|
Teorik sunum, seminer (konuk konuşmacı) ve videolar.
|
Theoretical presentation, seminar (guest speaker) and videos.
|
Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer
(Tutorial Place, if any)
|
-
|
-
|
Eş dönemli koşul
(Co-term Condition)
|
-
|
-
|
Ders Kitabı
(Textbook)
|
Komisyon, Kariyer Planlama, TOGÜ KARMER, 2021.
Kemal Öztemel, Kariyer Planlama ve Geliştirme, Pegem Akademi, 2019.
https://ytnk.tv/KariyerPlanlamaDersi adresinde yer alan ders videoları.
|
-
|
Diğer Kaynaklar
(Other References)
|
Daniel Goleman, Duygusal Zeka - Neden IQ'Dan Daha Önemlidir?, Varlık Yayınları, 2000.
Turgay Keskin, Beden Dili ve Hitabet, AZ Kitap, 2015.
Joe Navarro ve Marvin Karlins, Beden Dili, Alfa Yayınları, 2018.
Serpil Aytaç, Çalışma Yaşamında Kariyer Yönetimi Planlaması, Geliştirilmesi Sorunları, Epsilon Yayınları, 1997.
Güçlü, N. (2001). Zaman Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi.
Dave Ellis, Doug Toft, Ed Stupka ,Dave Ellis Doug Toft , Ed Stupka, Stan Lankowitz (2003). Career Planning. (Third Edition)
Landy, F. & Conte, J. (2010). Work in the 21st Century: An Introduction to Industrial and Organizational Psychology. (4th ed.)
|
-
|
Ödevler ve Projeler
(Homework and Projects)
|
-
|
-
|
Laboratuar Uygulamaları
(Laboratory Works)
|
-
|
-
|
Bilgisayar Kullanımı
(Computer Use)
|
-
|
-
|
Diğer Uygulamalar
(Other Works)
|
-
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|