Geri Dön

Kariyer Planlama

Dersin Adı

(Course Name)

Kariyer Planlama

Derece

(Degree)

Lisans

Career Planning

Bachelor’s Degree

 

Kodu

(Code)

 

 

Yıl/Yarıyılı

(Year/Semester)

 

Kredisi

(Local Credits)

 

AKTS Kredisi

(ECTS Credits)

Ders Uygulaması, Saat/Hafta

(Course Implementation, Hours/Week)

Ders

(Course)

Uygulama

(Tutorial)

Laboratuvar

(Laboratory)

CARC01

2022-23 Bahar

2022-23 Spring

1

0

1

-

-

Bölüm

(Department)

Hukuk Fakültesi

Faculty of Law

Dersin Veren Öğretim Üyesi

(Instructor)

Betül Solmaz

Betül Solmaz

İletişim Bilgisi

(Contact Info)

bsolmaz@pirireis.edu.tr

bsolmaz@pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

(Office Hours)

Pazartesi 10:00 – 16:00 / Salı 10:00 – 16:00

Monday 10:00 – 16:00 / Tuesday 10:00 – 16:00

Ders Notları için Web Adresi

(Webpage for Class Notes)

https://ois.pirireis.edu.tr  - https://ytnk.tv/KariyerPlanlamaDersi

https://ois.pirireis.edu.tr  - https://ytnk.tv/KariyerPlanlamaDersi

Dersin Türü

(Course Type)

Zorunlu

Dersin Dili

(Course Language)

Türkçe

Mandatory

Turkish

Dersin Önkoşulları

(Course Prerequisites)

-

-

Dersin İçeriği

(Course Description)

Kariyer Planlama, öğrencilerde kariyer farkındalığı oluşturmak ve onlara kariyer yolculuklarında destek sağlamak için hazırlanan bir derstir.

Öğrencilerin öncelikle kendi değerlerini anlamaları sağlanır. İlgi ve beceri alanları konusunda farkındalık kazandırılan öğrencilere, 21. yüzyıl yetkinlikleri konusunda bilgi verildikten sonra sektörde farklı alanlarda çalışan profesyonellerin mesleği ve bağlantılı alanları tanıtması sağlanır. Bu ders, öğrencileri henüz lisans eğitimlerinin başındayken kariyer planlama yapmaları konusunda teşvik etmeyi; kendi yetkinliklerini tanımalarını ve bu yetkinliklerle iş dünyasının beklentilerini eşleştirmelerini, doğru çalışma alanları seçebilmelerine ve mezun olduktan sonra bu alanlara yerleşmelerine yardımcı olmayı hedefler.

Career Planning is a course that is prepared to create career awareness of students and to support them in their career journeys.

First of all, students are provided to understand their own values. Students, who are made aware of their interests and skills, are informed about 21st century competencies. Then, the profession and related fields of professionals working in different fields in the sector are introduced. This course aims to encourage students to make career planning at the beginning of their undergraduate education; It aims to help them get to know their own competencies, match these competencies with the expectations of the business world, choose the right work areas and settle in these areas after graduation.

Dersin Amacı

(Course Objectives)

I.Öğrencilerde iş hayatının dinamikleri ve beklentileri konusunda farkındalık oluşturulması

II.Öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol gösterilmesi

III.Öğrencilerin kendi yetkinliklerini ve değerlerini tanıması

IV.Öğrencilerin iş dünyasını; değişik sektörleri ve bu sektörlerin ihtiyaçlarını hakkında bilgi edinmesi

V.Öğrencilerin kendilerini başarılı olacakları ve sevecekleri alanları bulmaları, kendilerini geliştirmek için farkındalık geliştirmeleri

VI.Öğrencilerin iş arama yöntemleri, mülakat, cv hazırlama gibi konularda pratik yapması

VII.Stresle başa çıkma, zaman yönetimi, etkili iletişim alanlarında kendilerini geliştirmeleri

 

I. Raising awareness among students about the dynamics and expectations of business life

II. Guiding students to determine their careers in accordance with their own intelligence, personality, knowledge, skills, abilities and competencies

III. Students recognize their own competencies and values

IV. students' business world; Gaining information about different sectors and the needs of these sectors

V. Students find areas where they will be successful and love themselves, and raise awareness to improve themselves

VI. Students practice on job search methods, interviews, and CV preparation.

VII. Developing themselves in coping with stress, time management, effective communication

Dersin Öğrenme Çıktıları

(Course Learning Outcomes)

Kariyer Planlaması dersini başarıyla tamamlayan öğrenciler:

I.Kariyer planlamasının önemini anlar kariyer ve kariyer planlama kavramlarını içselleştirir; kariyer merkezlerinden nasıl faydalanacağını öğrenir.

II.Kendilerini ve yetkinliklerini daha iyi tanır

III.Sektörel ve mesleki dinamikleri anlar, staj yapabileceği, gönüllü veya profesyonel olarak çalışabileceği farklı sektörleri tanır

IV.Dünya ve Türkiye’deki kariyer eğilimlerini bilir

V.21. yüzyılda iş dünyasında aranılan yetkinliklerin farkına varır

VI.Stresle başa çıkma ve zaman yönetimi konusunda bilgilenir

VII.Sözlü ve yazılı etkili iletişim tekniklerini bilir

VIII.İş arama yöntemlerini bilir,  CV’lerini hazırlayabilir, mülakatlarda deneyim sahibi olur

IX.Hem lisans öğrencisi hem de bir mezun olarak faydalanabileceği Yetenek Kapısını kullanır.

 

Students who successfully complete the Career Planning course:

I. Understands the importance of career planning, internalizes the concepts of career and career planning; learn how to benefit from career centers.

II. Get to know themselves and their competencies better

III. Understands sectoral and professional dynamics, recognizes different sectors where he can do internship, work as a volunteer or professionally.

IV. Knows career trends in the world and Turkey

V. Realizes the competencies sought in the business world in the 21st century

VI. Knowledge of coping with stress and time management

VII. Knows verbal and written effective communication techniques

VIII. Knows job search methods, can prepare their CVs, has experience in interviews

IX. She/He uses the “Yetenek Kapısı”, which he can benefit from both as an undergraduate student and as a graduate.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

(Instructional Methods and Techniques)

Teorik sunum, seminer (konuk konuşmacı) ve videolar.

Theoretical presentation, seminar (guest speaker) and videos.

Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer

(Tutorial Place, if any)

-

-

Eş dönemli koşul

(Co-term Condition)

-

-

Ders Kitabı

(Textbook)

Komisyon, Kariyer Planlama, TOGÜ KARMER, 2021.

 

Kemal Öztemel, Kariyer Planlama ve Geliştirme, Pegem Akademi, 2019.

 

https://ytnk.tv/KariyerPlanlamaDersi adresinde yer alan ders videoları.

-

Diğer Kaynaklar

(Other References)

Daniel Goleman, Duygusal Zeka - Neden IQ'Dan Daha Önemlidir?, Varlık Yayınları, 2000.

Turgay Keskin, Beden Dili ve Hitabet, AZ Kitap, 2015.

Joe Navarro ve Marvin Karlins, Beden Dili, Alfa Yayınları, 2018.

Serpil Aytaç, Çalışma Yaşamında Kariyer Yönetimi Planlaması, Geliştirilmesi Sorunları, Epsilon Yayınları, 1997.

 

Güçlü, N. (2001). Zaman Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi.

 

Dave Ellis, Doug Toft, Ed Stupka ,Dave Ellis Doug Toft , Ed Stupka, Stan Lankowitz (2003). Career Planning. (Third Edition)

 

Landy, F. & Conte, J. (2010). Work in the 21st Century: An Introduction to Industrial and Organizational Psychology. (4th ed.)

 

-

Ödevler ve Projeler

(Homework and Projects)

-

-

Laboratuar Uygulamaları

(Laboratory Works)

-

-

Bilgisayar Kullanımı

(Computer Use)

-

-

Diğer Uygulamalar

(Other Works)

-

-

               

 

 

 

 

Başarı Değerlendirme Sistemi

(Assessment Criteria)

Yarıyıl içi Çalışmaları

(Activities)

Adedi

(Quantity)

Değerlendirmedeki Katkısı, %

(Effects on Grading, %)

Devam

(Attendance)

 

 

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

%40

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

Derse Özgü Staj (Varsa)

(Tutorial, if any)

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

%60

TOPLAM

(TOTAL)

2

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Midterm (and Other Works) on Grading, %)

1

40

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Final on Grading, %)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

2

100

 

 

 

AKTS/İş Yükü Tablosu

 

ECTS/Workload Table

Faaliyetler

(Activities)

Sayı

(Count)

Saat

(Hours)

Toplam İş Yükü

(Total Workload)

Ders

(Lecture)

14

1

14

Sınıf Dışı Ders Çalışması

(Study Hours Out of Class)

 

 

 

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

1

1

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

 

Tutorial

(Tutorial)

 

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

1

1

Toplam İş yükü

(Total Workload)

14

1

16

Toplam İş Yükü / 25

(Total Workload / 25)

 

 

14/25=0,64

Dersin AKTS Kredisi

(Course ECTS Credits)

 

 

0

 

 

 

 

Hafta

(Week)

 

Konular

(Topics)

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

1

Derse Giriş ve Kariyer Merkezi

Course Introduction and Career Center

I, III, V, VIII, IX.

2

Zekâ, Kişilik ve Kişisel Özellikler

Intelligence, Personality and Personal Characteristics

II, VI, VII

3

Beceriler

Skills

II, VI, VII

4

Kariyer Nedir ve Kariyerime Nasıl Hazırlanırım?

What is a career and how do I prepare for my career?

I, III, IV, V, VI, VII, VIII

5

Erasmus + Öğrenim Hareketliliği

Erasmus +

II, IV, V

6

Değişim Programları

Exchange Programs

II, IV, V

7

TÜBİTAK Burs Programları ve Proje Ofisi, Sivil Toplum Kuruluşları

TÜBİTAK Scholarship Programs and Project Office, Non-Governmental Organizations

 

II, III, IV, V

8

Arasınav

Midterms

 

9

Sektör Günleri (Kamu Sektörü)

Sector Days

III, IV, V

10

Sektör Günleri (Özel Sektör)

Sector Days

III, IV, V

11

Akademi

Academy

II, IV

12

Girişimcilik ve Sosyal Kulüpler

Entrepreneurship and Social Clubs

IV, V

13

Özgeçmiş Hazırlama ve İşe Alım Süreci

CV Preparation and Recruitment Process

VI, VII, VIII

14

Ders Değerlendirme

Course Assessment

Tümü

 

 

 

 Dersin Hukuk Fakültesi Programıyla İlişkisi

(Relationship between the Course and the Programme Curriculum)

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler - programa ait çıktılar

(Program Outcomes)

Katkı Seviyesi

(Level of Contribution)

1

2

3

a

Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak

(Ability to comprehend and solve legal problems, and to attain analytical and critical thought processes)

X

 

 

b

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

(Within the ambit of lifelong learning, to direct continuous renewal and cultivation of knowledge attained in the field of law)

 

X

 

c

Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek

(To master legal resources and legal precedents; to be able to conduct comparative legal analyses in national and international legal areas)

X

 

 

d

Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek

(To improve settlement options; to implement creative and innovative solutions)

 

X

 

e

Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak

(To be equipped with comprehensive and comparative knowledge gained through the study of law, enabling the transfer of this knowledge into the social and economic fields. To attain analytical thinking between cross disciplines)

X

 

 

f

Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to comprehend and solve legal problems pertaining to global economy)

X

 

 

g

İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak

(To obtain knowledge of current legal subjects, through the use of the English language or any other foreign language)

 

X

 

h

Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak

(To attain professional and scientific ethical tenants in the field of law, as well as in society at large)

 

X

 

i

Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to write, speak and listen effectively, in the field of law)

 

X

 

j

Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

(To be open-minded, to be tolerant of different ideas, to be constructive, to have self-confidence, and to be responsible both during individual studies and/or during team studies and to work effectively and efficiently)

 

 

 

 

X

k

Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute to the fields of maritime, the law of the sea and maritime law through establishing connection with)

 

 

X

 

 

 

 

l

Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute the development of law through analyzing issues from the perspective of de lege feranda)

 

 

 

X

 

m

Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek

(To learn fundamental terms of law and to obtain the ability of applying them into concrete case)

 

 

 

X

 

 

 

 

 

 

1: Az, 2. Kısmi, 3. Tam

(1: Small, 2: Partial, 3: Full)

 

 

Program Çıktıları ve Ders Çıktıları İlişkisi Matrisi

(Matrix for Relationship between the Course Outcomes and the Programme Outcomes)

 

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

I

II

III

IV

 

 

 

 

 

Program

Çıktıları

(Programme Outcomes)

V

VI

VII

VIII

IX

a. 

 

 X

 

 

 

 X

 X

 

 

b. 

 X

 

 X

 

 X

 

 

 X

 

c. 

 

 

 X

 

 

 

 

 

 

d. 

 

 X

 

 

 

 X

 X

 

 

e. 

 

 X

 X

 X

 

 

 

 

 

f. 

 

 

 

 X

 

 

 

 

 

g.

 

 X

 X

 X

 

 

 

 

 

h. 

 

 X

 X

 

 

 X

 X

 

 

i. 

 

 X

 

 

 X

 X

 X

 

 

j.

 

 

 X

 

 X

 

 X

 

 X

k.

 

 

 X

 

 X

 

 

 

 

l. 

 

 

 

 X

 X

 

 

 

 

m.

 

 

 X

 

 X

 

 

 

 

 

 

 

Düzenleyen (Prepared by)

Betül Solmaz

Tarih (Date)

17/02/2023

İmza (Signature)