Dersin Adı
(Course Name)
|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
|
Derece
(Degree)
|
Lisans
|
Principles of Atatürk and History of Turkish Revolution II
|
Bachelor
|
Kodu
(Code)
|
Yıl/Yarıyılı
(Year/Semester)
|
Kredisi
(Local Credits)
|
AKTS Kredisi
(ECTS Credits)
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
(Course Implementation, Hours/Week)
|
Ders
(Course)
|
Uygulama
(Tutorial)
|
Laboratuvar
(Laboratory)
|
ATAC02
|
BAHAR
SPRING
|
2
|
2
|
2
|
-
|
-
|
Bölüm
(Department)
|
Hukuk
|
Law
|
Dersin Veren Öğretim Üyesi
(Instructor)
|
Mustafa Nuri OLUR
|
Mustafa Nuri OLUR
|
İletişim Bilgisi
(Contact Info)
|
nolur@pirireis.edu.tr
|
nolur@pirireis.edu.tr
|
Görüşme Saatleri
(Office Hours)
|
Online
|
Online
|
Ders Notları için Web Adresi
(Webpage for Class Notes)
|
https://ois.pirireis.edu.tr
|
https://ois.pirireis.edu.tr
|
Dersin Türü
(Course Type)
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
(Course Language)
|
Türkçe
|
Mandatory
|
Turkish
|
Dersin Önkoşulları
(Course Prerequisites)
|
[•]Yok
|
[•]
|
Dersin İçeriği
(Course Description)
|
Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları Atatürk dönemi Türk Dış Polikası İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiyenin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri
|
The declaration of the Republic The importance of the leader and the staff in the revolution Constitutional solutions to the problems related to the Lausanne Conference The participation of Turkey in pacts and in international organizations Reactions to the new governmental structure Trials in the multi party system The Home and foreign policy of the Republic of Turkey Atatürk s foreign policy to inspire confidence in the future of Turkey Kemalism the Principles of Atatürk
|
Dersin Amacı
(Course Objectives)
|
Dersin amacı öğrencileri Cumhuriyet rejimi ve Cumhuriyet’in ilanı, siyasi alanda yapılan inkılâplar, sosyal alanda yapılan inkılâplar, eğitim ve kültür alanında gerçekleştirilen inkılâplar, hukuk alanında yapılan inkılâplar, Atatürk dönemi çok partili hayata geçiş denemeleri ve gösterilen tepkiler hakkında bilgilendirmektir. Cumhuriyet döneminin ekomomik kaynakları ve ekonomi politikası, Atatürk dönemi Türk dış politikası, Lozan’dan arta kalan sorunlar ve çözümlerini, Türkiye’nin diğer devletlerle olan ikili ilişkilerini ve Milletler Cemiyeti’ne üyelik, Balkan Antantı, Sadabad Paktı gibi önemli bağıtları kavratmaktır. Bunlarla beraber Atatürk’ün düşünce sistemini, Atatürk ilkeleri olan Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık, Devletçilik, İnkılapçılık, Laiklik’i anlatmaktır. Atatürk’ten sonra Türkiye hakkında genel bir bilgilendirme yapmaktır.
|
The aim of the course is to explain the students internal and external reasons that prepared the collapse of the Ottoman Empire as well as the century innovation movements in the Ottoman Empire
in the XIX. century, The last period of ideas in the Ottoman Empire,The political and military situation of the Ottoman Empire at the beginning of the XX. century, World War I, the Armenian Question, the occupation of Anatolia and reactions, Mustafa Kemal Pasha's arrival to Samsun and activities, the period of congresses and organization, the opening of the last Ottoman Parliament and Acceptance of National Pact, Preparation for the National Struggle and the material and moral foundations of this preparation. In addition to these, to enable students to learn the opening and activities of the Turkish Grand National Assembly, the Treaty of Sevres, the struggles in the South and East fronts, the establishment the regular army, the Greek attacks and the wars on the Western Front, the signing of the Mudanya Armistice, the Conference of Lausanne and the process of gathering and signing the peace treaty.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları
(Course Learning Outcomes)
|
Bu dersin sonunda öğrencilerin şu konularda yetkin olmaları beklenmektedir:
- Cumhuriyet rejiminin özellikleri ve Cumhuriyet’in ilan ediliş süreci hakkında bilgi sahibi olur,
Siyasi, sosyal, eğitim, kültür ve hukuk alanlarında yapılan inkılâplar hakkında bilgi sahibi olur,
Atatürk dönemi çok partili hayata geçiş denemeleri ve buna gösterilen tepkileri idrak eder,
Cumhuriyet dönemi ekonomi politikası ve ekonomik kaynakları ve Türk sanayileşmesini özümser,
- Atatürk dönemi Türk dış politikası ilkelerini ve Türkiye’nin diğer devletlerle olan ilişkilerini öğrenir,
Milletler Cemiyetine üye olma, Balkan Antantı, Sadabad Paktı, Hatay’ın anavatana katılması gibi dönemim önemli dış politika olayları hakkında bilgi sahibi olur,
- Atatürkçü düşünce sistemini ve Atatürk İlkelerini kavrar.
Atatürk’ten sonra Türkiye hakkında fikir sahibi olur.
|
|
At the end of the semester the students will be able to:
1. Will be understand the reactions aganist the occupation of Anatolia, Mustafa Kemal Pasha's reach to Samsun and thepreparations for the War of İndependence.
2. Will have knowledge about the War of Independence, founding of Turkish Great national Assembly, Treaty of Sevresand Mudanya Armistice,
3. Will realize the benefits of treaty of Lausanne by revising ıts background
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
(Instructional Methods and Techniques)
|
Okuma- araştırma.
|
[•]
|
Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer
(Tutorial Place, if any)
|
Yok
|
[•]
|
Eş dönemli koşul
(Co-term Condition)
|
Yok
|
[•]
|
Ders Kitabı
(Textbook)
|
Diğer Kaynaklardakilerden yararlanılacak.
|
[•]
|
Diğer Kaynaklar
(Other References)
|
1-Atatürk, M.K. 2010. Gençler İçin Fotoğraflarla Nutuk. Türkiye İş Bankası Yayınları. İstanbul. 978-9944-88-834-9.
2-Modern Türkiye Tarihi, Editör; Ahmet ŞİMŞEK, Pegem Akademi Yayınları 2019 Ankara. ISBN 978-405-241-820-8
3-AKŞİN Sina, "Kısa 20. Yüzyıl Tarihi, T.İş Bankası Kültür Yayınları, 2. Baskı, İstanbul 2014. ISBN 978-605-332-151-4
4-İNALCIK Halil, "Atatürk ve Demokratik Türkiye", Kırmızı Yayınları, 3. Baskı, İstanbul 2009. ISBN 975-00404-0-6
5-TURAN Şerafettin, "Türk Devrimi Tarihi" I. Kitap, Bilgi Yayınevi,1. Basım Ankara 1991. ISNB 975-494-278-1
6-KINROSS Lord, " ATATÜRK " Bir Milletin Yeniden Doğuşu, Sander Yayınları 8. Baskı İstanbul 1981. Yüz Soruda İslam Tarihi, Prof.Dr. Neşet Çağatay Gerçek Yayınevi, 1972
7-KUTAY Cemal, "Malta Esirleri" Abm Yayınevi,İstanbul 2014. ISBN 978-605-5171-27-8
8-Gencer, A-Özel, S. 2006. Türk İnkılap Tarihi. Der Yayınları. İstanbul. 975-353-001-3.
9-Toktamış, A. 2010. Türk Devrim Tarihi. Bilgi Üniversitesi Yayınları. İstanbul.
10-Göze, A. 2010. Türk Devrim Tarihi. Beta Yayınları. İstanbul.
11-Kili, S. 2001. Türk Devrim Tarihi. İş Bankası Kültür Yayınları. İstanbul.
12-Modern Türkiye Tarihi, Editör: Ahmet ŞİMŞEK, Pegem Akademi.
|
[•]
|
Ödevler ve Projeler
(Homework and Projects)
|
[•]
|
[•]
|
Laboratuar Uygulamaları
(Laboratory Works)
|
Yok
|
[•]
|
Bilgisayar Kullanımı
(Computer Use)
|
Var
|
[•]
|
Diğer Uygulamalar
(Other Works)
|
[•]
|
[•]
|
|
|
|
|
|
|
|
|