Geri Dön

Türk Dili II

Dersin Adı

(Course Name)

Türk Dili ve Edebiyatı II

Derece

(Degree)

Lisans

Turkish Language and Literature II

Bachelor

 

Kodu

(Code)

 

 

Yıl/Yarıyılı

(Year/Semester)

 

Kredisi

(Local Credits)

 

AKTS Kredisi

(ECTS Credits)

Ders Uygulaması, Saat/Hafta

(Course Implementation, Hours/Week)

Ders

(Course)

Uygulama

(Tutorial)

Laboratuvar

(Laboratory)

TURC02

21-22/BAHAR

21-22/SPRING

2

2

2

-

-

Bölüm

(Department)

Hukuk

Law

Dersin Veren Öğretim Üyesi

(Instructor)

Betül Solmaz

Betül Solmaz

İletişim Bilgisi

(Contact Info)

bsolmaz@pirireis.edu.tr

bsolmaz@pirireis.edu.tr 

Görüşme Saatleri

(Office Hours)

Pazartesi 10:00 – 16:00 / Salı 10:00 – 16:00

Monday 10:00 – 16:00 / Tuesday 10:00 – 16:00

Ders Notları için Web Adresi

(Webpage for Class Notes)

https://ois.pirireis.edu.tr

https://ois.pirireis.edu.tr

Dersin Türü

(Course Type)

Zorunlu

Dersin Dili

(Course Language)

Türkçe

Mandatory

Turkish

Dersin Önkoşulları

(Course Prerequisites)

-

-

Dersin İçeriği

(Course Description)

Kompozisyon Bilgileri: Yazılı kompozisyon, paragraf ve paragrafta anlatım biçimleri; Noktalama işaretleri; Yazım kuralları; Yazılı Anlatım Türleri ve Uygulamaları: Düşünce yazıları, sanatsal yazılar; Bilimsel yazılar ve yazışma türleri; Okuduğunu anlama, eleştirel okuma,  dinleme türleri; Sözlü Anlatım: Konuşma ile ilgili temel kavramlar, beden dili, konuşma türleri, sunum ilke ve teknikleri.

Composition Information: Written composition, paragraph and style of expression in paragraphs; Punctuation marks; Writing rules; Written Expression Types and Applications: Thought writing, art writings; Scientific writings and correspondence types; Reading comprehension, critical reading, listening types; Oral Expression: Basic concepts of speaking, body language, speech types, presentation principles and techniques.

Dersin Amacı

(Course Objectives)

Türk diline ilişkin temel kavramların verilmesi, okuma ve yazışma türleri ile sözlü anlatımın temel ilkelerinin kazandırılması.

Giving the basic concepts of Turkish language, the types of reading and correspondence, and the basic principles of oral expression.

Dersin Öğrenme Çıktıları

(Course Learning Outcomes)

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;

I. Türk dilinin yazım kurallarını,  noktalama işaretlerini ve anlatım türlerini öğrenecek.

II. Doğru ve etkili okuma, yazma ve konuşma becerisi kazanacak.

 

Students who successfully complete this course;

I. Learn the spelling rules of Turkish language, punctuation marks and types of expression.

II. Gains the skills of correct and effective reading, writing and speaking.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

(Instructional Methods and Techniques)

Uzaktan Eğitim

E-learning

Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer

(Tutorial Place, if any)

-

-

Eş dönemli koşul

(Co-term Condition)

-

-

Ders Kitabı

(Textbook)

https://ois.pirireis.edu.tr sayfasında bulunan ders notları ve materyalleri

Lecture notes and materials available at https://ois.pirireis.edu.tr

Diğer Kaynaklar

(Other References)

KAPLAN, Mehmet (2001).Şiir Tahlilleri II, Dergah Yayınları, İstanbul.

 

KORKMAZ, Zeynep (2003). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara.

 

AKSAN, Doğan (2009). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.

 

ERGİN, Muharrem (1998). Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Basım Yayım Tanıtım. İstanbul.

 

KARAHAN, Leyla (2010). Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, Ankara.

 

DİLÇİN,Cem (1995).Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.

 

KARAALİOĞLU(1995) Seyit Kemal, Sözlü/Yazılı Kompozisyon Konuşmak ve Yazmak Sanatı, İnkılâp Kitabevi,26. Baskı İstanbul.

 

Ödevler ve Projeler

(Homework and Projects)

-

-

Laboratuar Uygulamaları

(Laboratory Works)

-

-

Bilgisayar Kullanımı

(Computer Use)

-

-

Diğer Uygulamalar

(Other Works)

-

-

               

 

 

 

 

Başarı Değerlendirme Sistemi

(Assessment Criteria)

Yarıyıl içi Çalışmaları

(Activities)

Adedi

(Quantity)

Değerlendirmedeki Katkısı, %

(Effects on Grading, %)

Devam

(Attendance)

 

 

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

40

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

Derse Özgü Staj (Varsa)

(Tutorial, if any)

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

 

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Midterm (and Other Works) on Grading, %)

 

40

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Final on Grading, %)

 

60

TOPLAM

(TOTAL)

 

100

 

 

 

AKTS/İş Yükü Tablosu

 

ECTS/Workload Table

Faaliyetler

(Activities)

Sayı

(Count)

Saat

(Hours)

Toplam İş Yükü

(Total Workload)

Ders

(Lecture)

14

2

28

Sınıf Dışı Ders Çalışması

(Study Hours Out of Class)

9

2

18

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

2

2

Kısa Sınavlar

(Quiz)

-

-

-

Ödevler

(Homework)

-

-

-

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

-

-

-

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

-

-

-

Uygulama

(Practices)

-

-

-

Tutorial

(Tutorial)

-

-

-

Seminer

(Seminar)

-

-

-

Sunum

(Presentation)

-

-

-

Alan Çalışması

(Field Study)

-

-

-

Final Sınavı

(Final Exam)

1

2

2

Toplam İş yükü

(Total Workload)

 

 

50

Toplam İş Yükü / 25

(Total Workload / 25)

 

 

50/25=2

Dersin AKTS Kredisi

(Course ECTS Credits)

 

 

2

 

 

 

 

Hafta

(Week)

 

Konular

(Topics)

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

1

Kompozisyon Bilgileri 1. Ünite

Composition Information Unit 1

I-II

2

Noktalama İşaretleri 2. Ünite

Punctuation Marks Unit 2

I-II

3

Noktalama İşaretleri 2. Ünite

Punctuation Marks Unit 2

I-II

4

Yazım Kuralları 3. Ünite

Writing Rules Unit 3

I-II

5

Yazım Kuralları 3. Ünite

Writing Rules Unit 3

I-II

6

Yazılı Anlatım Türleri ve Uygulamaları I: Düşünce Yazıları 4. Ünite

Written Expression Types and Applications I  Unit 4

I-II

7

Yazılı Anlatım Türleri ve Uygulamaları II: Sanatsal Yazılar 5. Ünite

Written Expression Types and Applications II  Unit 5

I-II

8

Vize Sınavı

(Midterm)

I-II

9

Bilimsel Yazılar ve Yazışma Türleri 6. Ünite

Scientific Articles and Correspondence Types Unit 6

I-II

10

Bilimsel Yazılar ve Yazışma Türleri 6. Ünite

Scientific Articles and Correspondence Types Unit 6

I-II

11

Okuma ve Dinleme 7. Ünite

Reading and Listening Unit 7

I-II

12

Okuma ve Dinleme 7. Ünite

Reading and Listening Unit 7

I-II

13

Sözlü Anlatım 8. Ünite

Oral Expression Unit 8

I-II

14

Sözlü Anlatım 8. Ünite

Oral Expression Unit 8

I-II

 

 

 

 Dersin Hukuk Fakültesi Programıyla İlişkisi

(Relationship between the Course and the Programme Curriculum)

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler - programa ait çıktılar

(Program Outcomes)

Katkı Seviyesi

(Level of Contribution)

1

2

3

a

Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak

(Ability to comprehend and solve legal problems, and to attain analytical and critical thought processes)

X

 

 

b

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

(Within the ambit of lifelong learning, to direct continuous renewal and cultivation of knowledge attained in the field of law)

X

 

 

c

Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek

(To master legal resources and legal precedents; to be able to conduct comparative legal analyses in national and international legal areas)

 

 

 

d

Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek

(To improve settlement options; to implement creative and innovative solutions)

 

 

 

e

Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak

(To be equipped with comprehensive and comparative knowledge gained through the study of law, enabling the transfer of this knowledge into the social and economic fields. To attain analytical thinking between cross disciplines)

 

 

 

f

Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to comprehend and solve legal problems pertaining to global economy)

 

 

 

g

İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak

(To obtain knowledge of current legal subjects, through the use of the English language or any other foreign language)

 

 

 

h

Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak

(To attain professional and scientific ethical tenants in the field of law, as well as in society at large)

X

 

 

i

Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to write, speak and listen effectively, in the field of law)

 

 

X

j

Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

(To be open-minded, to be tolerant of different ideas, to be constructive, to have self-confidence, and to be responsible both during individual studies and/or during team studies and to work effectively and efficiently)

 

 

 

k

Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute to the fields of maritime, the law of the sea and maritime law through establishing connection with)

 

 

 

l

Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute the development of law through analyzing issues from the perspective of de lege feranda)

 

 

 

m

Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek

(To learn fundamental terms of law and to obtain the ability of applying them into concrete case)

 

 

 

 

 

 

 

 

1: Az, 2. Kısmi, 3. Tam

(1: Small, 2: Partial, 3: Full)

 

 

Program Çıktıları ve Ders Çıktıları İlişkisi Matrisi

(Matrix for Relationship between the Course Outcomes and the Programme Outcomes)

 

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

I

II

Program

Çıktıları

(Programme Outcomes)

a. 

X

 

b. 

 

X

c. 

   

d. 

   

e. 

   

f. 

   

g.

   

h. 

X

 

i. 

X

X

j.

 

 

k.

 

 

l. 

 

 

m.

 

 

 

 

 

Düzenleyen (Prepared by)

Öğr. Gör. Betül Solmaz

Tarih (Date)

17.02.2023

İmza (Signature)