Geri Dön

Denizcilik Tarihi

Dersin Adı

(Course Name)

Denizcilik Tarihi

Derece

(Degree)

Lisans

Maritime History

Bachelor’s degree

 

Kodu

(Code)

 

 

Yıl/Yarıyılı

(Year/Semester)

 

Kredisi

(Local Credits)

 

AKTS Kredisi

(ECTS Credits)

Ders Uygulaması, Saat/Hafta

(Course Implementation, Hours/Week)

Ders

(Course)

Uygulama

(Tutorial)

Laboratuvar

(Laboratory)

LAW124

2023-2024 Bahar

2023-2024 Spring

2

4

2

0

0

Bölüm

(Department)

Hukuk Fakültesi, Temel Bölüm Dersi

Faculty of Law, Main Course

Dersin Veren Öğretim Üyesi

(Instructor)

Dr. Öğr. Üyesi Funda SONGUR

Asst. Prof. Funda SONGUR

İletişim Bilgisi

(Contact Info)

E-mail: fsongur@pirireis.edu.tr

Tel No: 02165810050 - 1764

Ofis: B-130

E-mail: fsongur@pirireis.edu.tr

Tel No: 02165810050 - 1764

Ofis: B-130

Görüşme Saatleri

(Office Hours)

Çarşamba 09.30-11.30

Cuma 09.00-11.00

Wednesday 09.30-11.30

Friday 09.00-11.00

Ders Notları için Web Adresi

(Webpage for Class Notes)

www.pirireis.edu.tr – ÖİS - LMS

 

Dersin Türü

(Course Type)

Zorunlu

Dersin Dili

(Course Language)

Türkçe

Compulsory

Turkish

Dersin Önkoşulları

(Course Prerequisites)

Yok

None

Dersin İçeriği

(Course Description)

Bu derste, hukuk öğrencileri için denizciliğin dünya tarihi ve kültürü içinde ekonomik, siyasi, askeri ve kültürel açılardan etkileşimi ve yansımaları ile dünya denizcilik faaliyetlerinin gelişim süreci, Osmanlılardan önce Türk denizcilik faaliyetleri, Osmanlı Dönemi Türk denizciliği, Türkiye Cumhuriyeti Türk denizciliği gelişim süreci ele alınacaktır.

The focus of this course will be on interactions and reflections of maritime in the world history and culture in terms of economic, political, military and cultural aspects, the development process of world maritime activities, Turkish maritime activities and its development before the Ottomans, during the Ottomans, and in Turkish Republic, for the students of law.

Dersin Amacı

(Course Objectives)

Hukuk öğrencilerinin coğrafi keşiflerle ilgili gelişmeler ve bunların denizcilik ile arasında bağlantı kurmasını sağlamak.

Osmanlı Devleti ve Avrupalı devletlerin dünyaya yayılmasını denizcilikle ilgili gelişmeler çerçevesinde incelemek amaçlanmaktadır.

To provide law students with developments regarding geographical discoveries and their connection with maritime.

It is aimed to examine the spread of the Ottoman Empire and European states to the world within the framework of maritime developments.

Dersin Öğrenme Çıktıları

(Course Learning Outcomes)

Denizcilik Tarihi dersini başarı ile tamamlayan bir öğrenci,

 

  1. Türklerin ve diğer devletlerin denizcilik tarihini analiz eder.
  2. Denizcilik tarihindeki önemli olayları değerlendirir.
  3. Kültürel gelişmelerin denizcilik sektörüne etkilerinin farkında olur.
  4. Denizcilikteki siyasi, ekonomik ve askeri gelişmeleri değerlendirir.

 

A student who successfully completed the Maritime History course,

 

  1. Analyze maritime history of Turks and other states.
  2. Evaluate important events in maritime history.
  3. Becomes aware of the effects of cultural developments on the maritime industry.
  4. Evaluates the political, economic and military developments in maritime.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

(Instructional Methods and Techniques)

Yüz yüze ders anlatımı, multimedya gösterimi, belgesel takibi, makale yorumlama

Face to face lectures, multimedia display, documentaries, reading materials such as articles

Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer

(Tutorial Place, if any)

-

 

-

Eş dönemli koşul

(Co-term Condition)

-

-

Ders Kitabı

(Textbook)

Öğretim Elemanı tarafından derslerde paylaşılacak makale ve tezler (LMS’ye yüklenecektir); görsel yayınlar (belgesel, konferans kayıtları)

 

Türk Denizcilik Tarihi I-II, Ed. İdris Bostan ve Salih Özbaran / Zeki Arıkan ve Lütfü Sancar, Deniz Basımevi Müdürlüğü, İstanbul, 2009.

 

Martin Stopford, Denizcilik Ekonomisi, Nobel Yayınları, Ankara, 2016.

 

İdris Bostan, Beylikten İmparatorluğa Osmanlı Denizciliği, Kitap Yayınevi, 7.Baskı, İstanbul, 2015.

 

Lionel Casson, Antik Çağda Denizcilik ve Gemiler, çev. Gürkan Ergin, Homer Kitapevi, İstanbul, 2002.

 

Fernand Braudel, Akdeniz: Tarih, Mekân, İnsanlar ve Miras, Çev. Necati Erkurt, Metis Yayınları, İstanbul, 2015.

-

Diğer Kaynaklar

(Other References)

Uluslararası Piri Reis ve Türk Denizcilik Tarihi Sempozyumu, Türk Tarih Kurumu Yayınları,2014.

 

Palmira Brumett, Osmanlı Deniz Gücü, Timaş Yayınları, İstanbul, 2009.

 

Türk Bahriyesinin İlkleri, Deniz Basımevi Müdürlüğü, İstanbul,2014.

 

Denizcilik Raporları: DTO ve UNCTAD

 

TDV İslam Ansiklopedisi

-

Ödevler ve Projeler

(Homework and Projects)

-

-

Laboratuar Uygulamaları

(Laboratory Works)

-

-

Bilgisayar Kullanımı

(Computer Use)

-

-

Diğer Uygulamalar

(Other Works)

-

-

               

 

 

 

 

Başarı Değerlendirme Sistemi

(Assessment Criteria)

Yarıyıl içi Çalışmaları

(Activities)

Adedi

(Quantity)

Değerlendirmedeki Katkısı, %

(Effects on Grading, %)

Devam

(Attendance)

 

 

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

40

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

Derse Özgü Staj (Varsa)

(Tutorial, if any)

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

2

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Midterm (and Other Works) on Grading, %)

 

%40

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Final on Grading, %)

 

%60

TOPLAM

(TOTAL)

 

%100

 

 

 

AKTS/İş Yükü Tablosu

 

ECTS/Workload Table

Faaliyetler

(Activities)

Sayı

(Count)

Saat

(Hours)

Toplam İş Yükü

(Total Workload)

Ders

(Lecture)

14

2

28

Sınıf Dışı Ders Çalışması

(Study Hours Out of Class)

14

4

56

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

3

3

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

 

Tutorial

(Tutorial)

 

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

3

3

Toplam İş yükü

(Total Workload)

 

 

90

Toplam İş Yükü / 25

(Total Workload / 25)

 

 

90/25=3,6

Dersin AKTS Kredisi

(Course ECTS Credits)

 

 

4

 

 

 

 

Hafta

(Week)

 

Konular

(Topics)

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

1

Dersin tanıtımı

Giriş: denizin tarih üzerindeki etkisi, deniz tarihinde kaynak ve yöntemler, dünya denizlerinde Akdeniz’in yeri, tarihöncesi çağlarda denizcilik

 

Introduction to the course

Effects of sea on history, sources and approaches in maritime history, importance of Mediterranean, Maritime during prehistorical times

I

2

Akdeniz’de Denizcilik: İlkçağlardan Coğrafi Keşiflere kadar

 

Maritime activities in Mediterranean: from ancient period until geographical discoveries

I-II-III

3

Türklerde denizcilik: Osmanlı öncesi Türk denizcilik faaliyetleri, Osmanlı Devleti’nin kuruluşu sırasında Türk denizcilik faaliyetleri

 

Turkish maritime activities: before the Ottomans and in the beginning of Ottoman State

I

4

Türklerde denizcilik: Osmanlı İmparatorluğu’nun yükseliş dönemi

 

Turkish maritime activities: Rising period of the Ottoman Empire

I-II-III

5

15. ve 16. yüzyıllarda Akdeniz hakimiyeti için verilen mücadeleler: Osmanlı, Portekiz, Venedik, İspanya

 

Struggles in Mediterranean during 15 and 16th centuries: Ottomans, Portuguese, Venice, Spain

I-IV

6

Coğrafi keşifler ve Batının yükselişi

Bir kurum olarak korsanlık

 

Geographical discoveries and the rise of the west

Piracy as an institution

II-III

7

Sultan Süleyman Dönemi Osmanlı denizciliği ve Osmanlı denizcileri

 

Ottoman maritime and mariners during the reign of the Magnificent Süleyman

II-IV

8

Ara Sınav

 

Mid Term exam

 

9

Osmanlı deniz savaşları ve baskınları üzerine: Malta Kuşatması, Cerbe, Kıbrıs, Preveze, İnebahtı, Çeşme, Navarin ve Sinop Baskınları

 

Ottoman naval warfare and sieges: Malta, Cerbe, Kıbrıs, Preveze, İnebahtı, Çeşme, Navarin, Sinop

II-IV

10

Sanayi Devrimi: Devrim öncesinde deniz teknolojisi ve gemiler, Sanayi Devrimi’nin denizcilik ve denizci devletler üzerindeki etkileri

 

Industrial revolution: maritime technology and ships before the revolution, effects of industrial revolution on maritime and navigation

IV

11

19. yüzyılda Akdeniz’de ticari ve askeri denizcilik

 

Maritime trade and naval issues during the 19th century in the Mediterranean

II-IV

12

Osmanlı Devleti sınırlarında deniz ticareti üzerine

 

Maritime trade in Ottoman borders

IV

13

Erken dönem Türkiye Cumhuriyeti denizciliğinde yaşanan dönüşüm

 

The transformation of maritime issues in the early period of Turkish Republic

I-II-III-IV

14

Bugünün Türk Denizciliği değerlendirmelerinde geçmişin izleri

Akdeniz’in bugünü üzerine tarihsel değerlendirmeler

 

Traces of the past in today's Turkish Maritime evaluations

Historical evaluations on the present of the Mediterranean

I-II-III-IV

 

 

 

 Dersin Hukuk Fakültesi Programıyla İlişkisi

(Relationship between the Course and the Programme Curriculum)

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler - programa ait çıktılar

(Program Outcomes)

Katkı Seviyesi

(Level of Contribution)

1

2

3

a

Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak

(Ability to comprehend and solve legal problems, and to attain analytical and critical thought processes)

X

 

 

b

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

(Within the ambit of lifelong learning, to direct continuous renewal and cultivation of knowledge attained in the field of law)

 

X

 

c

Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek

(To master legal resources and legal precedents; to be able to conduct comparative legal analyses in national and international legal areas)

 

 

 

d

Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek

(To improve settlement options; to implement creative and innovative solutions)

 

 

X

e

Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak

(To be equipped with comprehensive and comparative knowledge gained through the study of law, enabling the transfer of this knowledge into the social and economic fields. To attain analytical thinking between cross disciplines)

 

 

X

f

Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to comprehend and solve legal problems pertaining to global economy)

 

X

 

g

İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak

(To obtain knowledge of current legal subjects, through the use of the English language or any other foreign language)

 

 

 

h

Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak

(To attain professional and scientific ethical tenants in the field of law, as well as in society at large)

 

X

 

i

Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to write, speak and listen effectively, in the field of law)

 

 

 

j

Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

(To be open-minded, to be tolerant of different ideas, to be constructive, to have self-confidence, and to be responsible both during individual studies and/or during team studies and to work effectively and efficiently)

 

 

X

k

Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute to the fields of maritime, the law of the sea and maritime law through establishing connection with)

 

 

X

l

Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute the development of law through analyzing issues from the perspective of de lege feranda)

 

X

 

m

Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek

(To learn fundamental terms of law and to obtain the ability of applying them into concrete case)

 

 

 

 

 

 

 

 

1: Az, 2. Kısmi, 3. Tam

(1: Small, 2: Partial, 3: Full)

 

 

Program Çıktıları ve Ders Çıktıları İlişkisi Matrisi

(Matrix for Relationship between the Course Outcomes and the Programme Outcomes)

 

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

I

II

III

IV

Program Çıktıları

(Programme Outcomes)

a. 

X

 

 

 

b. 

 

X

X

X

c. 

 

 

 

 

d. 

X

X

X

X

e. 

X

X

X

X

f. 

X

X

X

X

g.

 

 

 

 

h. 

 

X

X

X

i. 

 

 

 

 

j.

X

X

X

X

k.

X

X

X

X

l. 

X

X

 

X

m.

 

 

 

 

 

 

 

Düzenleyen (Prepared by)

Dr. Öğr. Üyesi Funda Songur

Tarih (Date)

19.02.2024

İmza (Signature)