Geri Dön

Temel İktisat

Dersin Adı

(Course Name)

Temel İktisat

Derece

(Degree)

Lisans

Basic Economics

Bachelor’s Degree

 

Kodu

(Code)

 

 

Yıl/Yarıyılı

(Year/Semester)

 

Kredisi

(Local Credits)

 

AKTS Kredisi

(ECTS Credits)

Ders Uygulaması, Saat/Hafta

(Course Implementation, Hours/Week)

Ders

(Course)

Uygulama

(Tutorial)

Laboratuvar

(Laboratory)

LAW122

2022-2023 Bahar

2022-2023 Spring

2

3

3

0

0

Bölüm

(Department)

Hukuk Fakültesi

Faculty of Law

Dersin Veren Öğretim Üyesi

(Instructor)

Prof. Dr. Saip Kaya Ardıç

Prof. Dr. Saip Kaya Ardıç

 

skardic@pirireis.edu.tr

İletişim Bilgisi

(Contact Info)

skardic@pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

(Office Hours)

Salı : 13-15.00

 

Ders Notları için Web Adresi

(Webpage for Class Notes)

OİS  ,MS Teams

 

Dersin Türü

(Course Type)

Zorunlu

Dersin Dili

(Course Language)

 Türköe

Compulsory

 Turkish

Dersin Önkoşulları

(Course Prerequisites)

 Yok

 None

Dersin İçeriği

(Course Description)

İktisadın dayandığı temel ilkelerin ve iktisadi hayatın kavranması, günlük hayatta kullanılan iktisadi kavramların anlaşılması ve bireyler ile toplumun iktisadi davranış şekilleri ile karar verme sürecindeki rasyonelliğin öğretilmesi amaçlanır. İktisadi ve ekonomik terimlerin tanımlanması, güncel iktisadi olaylar ile piyasa mekanizmasının değerlendirilmesi ile ülke ekonomilerinde faaliyet gösteren piyasa türlerinin karşılaştırılmasına dair bilgiler verilir.

It is aimed at comprehending the basic principles of economics and economic life, understanding the economic concepts used in daily life, teaching the economic behaviour patterns of individuals and society and the rationality in the decision-making process. Information on the definition of financial and economic terms, the evaluation of current economic events and the market mechanism, and the comparison of market types operating in the country's economies are given.

Dersin Amacı

(Course Objectives)

Dersin amacı, Mikroiktisadın ve Makroiktisadın temel ilkelerinin; iktisadi problemlerin, arz ve talep kanununun, piyasa dengesinin, tüketici ve üretici davranışlarının, piyasa yapılarının; milli gelir, enflasyon, işsizlik, iktisadi büyüme vb. sorunların öğrencilere öğretilmesidir.

The aim of the course is to teach students the basic principles of Microeconomics and Macroeconomics, economic problems, the law of supply and demand, market equilibrium, consumer and producer behaviors, market structures, national income, inflation, unemployment, and economic growth.

Dersin Öğrenme Çıktıları

(Course Learning Outcomes)

 Temel İktisat dersini başarı ile tamamlayan bir öğrenci,

 

I- Mikro iktisadın temel ilkelerine girişi; iktisadi problem, arz ve talep kanunu, piyasa dengesi, tüketici ve üretici davranışı, piyasa yapılarını öğrenir.

 

II- Makro iktisadın temel ilkelerine girişi, milli gelir muhasebesi, üretim, istihdam, işsizlik, enflasyon, faiz oranı hesaplamaları, para ve maliye politikası, uluslararası ticaret kavramlarını öğrenir.

 

A student who successfully completes the Basic Economics course,

 

I- Learns the basic principles of microeconomics, economic problems, the law of supply and demand, market equilibrium, consumer and producer behaviors and market structures.

 

II- Learns the basic principles of macroeconomics, national income accounting, production, employment, unemployment, inflation and interest rate calculations, monetary and fiscal policy and international trade concepts.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

(Instructional Methods and Techniques)

 Slaytlar eşliğinde konuların kuramsal ve uygulamalı olarak anlatılması ve her dersin sonunda sorular ve yanıtlarla konunun anlaşılmasına katkıda bulunmak

 Explaining the subjects theoretically and practically with slides and contributing to the understanding of the subject with Q&A at the end of each lesson.

Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer

(Tutorial Place, if any)

 -

-

 -

-

Eş dönemli koşul

(Co-term Condition)

 -

 -

Ders Kitabı

(Textbook)

 --        Ders Kitabı

(Textbook)      .

Tümay Ertek, Temel  Ekonomi.  Beta  Yayınları, 2019 

 

Diğer Kaynaklar

(Other References)

Zeynel Dinler, İktisada Giriş,Ekin Basım Yayın, 21.Basım, 2015.

 

K.E. Case, R. C. Fair ve S. M. Oster, Principles of Economics, Prentice-Hll, 10th edition, 2012.

Ödevler ve Projeler

(Homework and Projects)

 -

 -

Laboratuar Uygulamaları

(Laboratory Works)

 -

 -

Bilgisayar Kullanımı

(Computer Use)

 -

 -

Diğer Uygulamalar

(Other Works)

 -

 -

               

 

 

 

 

Başarı Değerlendirme Sistemi

(Assessment Criteria)

Yarıyıl içi Çalışmaları

(Activities)

Adedi

(Quantity)

Değerlendirmedeki Katkısı, %

(Effects on Grading, %)

Devam

(Attendance)

 

 

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

40

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

Derse Özgü Staj (Varsa)

(Tutorial, if any)

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

2

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Midterm (and Other Works) on Grading, %)

 

 

 

 

 

 

%40

 

 

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Final on Grading, %)

 

%60

TOPLAM

(TOTAL)

 

%100

 

 

 

AKTS/İş Yükü Tablosu

 

ECTS/Workload Table

Faaliyetler

(Activities)

Sayı

(Count)

Saat

(Hours)

Toplam İş Yükü

(Total Workload)

Ders

(Lecture)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışması

(Study Hours Out of Class)

14

2

28

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

2

2

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

 

Tutorial

(Tutorial)

 

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

2

2

Toplam İş yükü

(Total Workload)

 

 

74

Toplam İş Yükü / 25

(Total Workload / 25)

 

 

74/25=2,96

Dersin AKTS Kredisi

(Course ECTS Credits)

 

 

3

 

 

 

 

Hafta

(Week)

 

Konular

(Topics)

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

1

İktisadın Kapsamı ve Metodolojisi;Temel İktisadi Sorun: Kıtlık ve Seçim

 

Economics Scope and Methodology: Basic Economic Question:Scarcity and Choice

 I,II

2

Piyasa Ekonomisine Genel Bir Bakış. •]Talep, Arz ve Piyasa Dengesi

Market Economy . Demand, Supply And Market Equilibrum

 

 I, II

 

Talep ve Arz Uygulamaları, Esneklik

Demand and Supply Applications, Elasticities

 

I

4

Devletin Fiyat Kontrolü . Tavan Fiyat- Taban Fiyat Politikaları

Governement’s Price Controls : Price Floors&Ceiling Prices                                                

 I

5

Üretim Süreci, Maliyet Fonksiyonları ve Üretim Kararları

Production Process, Cost Functionsand Production Decisions

 

 I

6

Tam Rekabet Piyasası ve Piyasa – Firma Dengesi

Perfect Competition : Firm and Market Equilibrium

 

 I

7

Eksik Rekabet Piyasaları ve Monopol( Tekel ) Dengesi

Imperfect Competition Markets:  Monopoly

 I

8

Ara Sınav

Midterm Exam

 

9

Oligopol Piyasaları,Oyun Teorisi ve Nash Dengesi

Oligopolistic Markets, Game Theory & Nash Equilibrium

 I

10

Dışsallık, Kamu Malları ve Sosyal Tercih; , Belirsizlik ve Asimetrik Bilgi

Externality, Public Goods and Social Preference,Uncertainty &, Belirsizlik ve Asimetric Information

  II

11

Makroekonomiye Genel Bir Bakış ve Milli Gelir

Macroeconomic Outlook and National Income

II

12

Temel Makroekonomik Sorunlar : İşsizlik , Enflasyon ve İktisadi Büyüme- Kalkınma Teorisi

Basic Macroeconomic Questions:Unemployment, Inflation& Economic Grqwth and Economic Developement

 II

13

Para Teorisi ve Politikasına Giriş

Introduction to Theory of Money and Money Policies

  II

14

[Temel Makroekonomik Denge ve İki Yaklaşışım: AI-AE (Keynesgil) Yaklaşımı ve AS-AD Yaklaşımı

Basic Macroeconomic Equilibrium. Two Different Approches: AI-AE Keynesian Equilibrium,) AS-AD Approches

  II

 

 

 

 Dersin Hukuk Fakültesi Programıyla İlişkisi

(Relationship between the Course and the Programme Curriculum)

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler - programa ait çıktılar

(Program Outcomes)

Katkı Seviyesi

(Level of Contribution)

1

2

3

a

Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak

(Ability to comprehend and solve legal problems, and to attain analytical and critical thought processes)

 

 

X

b

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

(Within the ambit of lifelong learning, to direct continuous renewal and cultivation of knowledge attained in the field of law)

 

 

X

c

Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek

(To master legal resources and legal precedents; to be able to conduct comparative legal analyses in national and international legal areas)

 

 

 

d

Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek

(To improve settlement options; to implement creative and innovative solutions)

 

 

X

e

Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak

(To be equipped with comprehensive and comparative knowledge gained through the study of law, enabling the transfer of this knowledge into the social and economic fields. To attain analytical thinking between cross disciplines)

 

 

X

f

Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to comprehend and solve legal problems pertaining to global economy)

 

 

X

g

İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak

(To obtain knowledge of current legal subjects, through the use of the English language or any other foreign language)

 

 

 

h

Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak

(To attain professional and scientific ethical tenants in the field of law, as well as in society at large)

 

 

 

i

Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to write, speak and listen effectively, in the field of law)

 

 

 

j

Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

(To be open-minded, to be tolerant of different ideas, to be constructive, to have self-confidence, and to be responsible both during individual studies and/or during team studies and to work effectively and efficiently)

 

 

X

k

Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute to the fields of maritime, the law of the sea and maritime law through establishing connection with)

 

 

 

l

Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute the development of law through analyzing issues from the perspective of de lege feranda)

 

 

 

m

Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek

(To learn fundamental terms of law and to obtain the ability of applying them into concrete case)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1: Az, 2. Kısmi, 3. Tam

(1: Small, 2: Partial, 3: Full)

 

 

Program Çıktıları ve Ders Çıktıları İlişkisi Matrisi

(Matrix for Relationship between the Course Outcomes and the Programme Outcomes)

 

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

I

II

Program

Çıktıları

(Programme Outcomes)

a. 

X

X

b. 

X

X

c. 

   

d. 

X

X

e. 

X

X

f. 

X

X

g.

 

 

h. 

   

i. 

   

j.

X

X

k.

 

 

l. 

 

 

m.

 

 

 

 

 

Düzenleyen (Prepared by)

                    Prof. Dr. Saip Kaya Ardıç

Tarih (Date)

18.02.2023

İmza (Signature)