Geri Dön

Anayasa Hukuku II

Dersin Adı

(Course Name)

Anayasa Hukuku II

Derece

(Degree)

Lisans

Constitutional Law II

Bachelor’s Degree

 

Kodu

(Code)

 

 

Yıl/Yarıyılı

(Year/Semester)

 

Kredisi

(Local Credits)

 

AKTS Kredisi

(ECTS Credits)

Ders Uygulaması, Saat/Hafta

(Course Implementation, Hours/Week)

Ders

(Course)

Uygulama

(Tutorial)

Laboratuvar

(Laboratory)

LAW106

Bahar

Spring

 

4

6

4

1

       -

Bölüm

(Department)

Hukuk Fakültesi

Faculty of Law

Dersin Veren Öğretim Üyesi

(Instructor)

Dr. Öğr. Üyesi M. Gözde ATASAYAN

Assistant Prof. Dr. M. Gözde ATASAYAN

İletişim Bilgisi

(Contact Info)

mgatasayan@pirireis.edu.tr

mgatasayan@pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

(Office Hours)

Perşembe 14.00-16.00

Thursday, 14.00-16.00

Ders Notları için Web Adresi

(Webpage for Class Notes)

 

 

Dersin Türü

(Course Type)

Zorunlu

Dersin Dili

(Course Language)

Türkçe

Compulsory

Turkish

Dersin Önkoşulları

(Course Prerequisites)

-

-

Dersin İçeriği

(Course Description)

Bu dersin kapsamında, Osmanlı-Türk anayasal gelişmeleri, Türkiye Cumhuriyetinin anayasal temel ilkeleri, siyasal partileri rejimi, devletin yasama, yürütme ve yargı alanındaki yapılanması, temel hak ve özgürlükler rejimine ilişkin esas ve ölçütler, anayasanın değiştirilmesi gibi konular ele alınmaktadır.

In this course, Ottoman-Turkish constitutional developments, constitutional basic principles of the Republic of Turkey, political parties regime, the state legislature, the structuring of the executive and judicial fields, the principles and criteria relating to fundamental rights and freedoms regime, issues such as constitutional amendment is discussed.

 

Dersin Amacı

(Course Objectives)

Türk Anayasa Hukukuna ilişkin kavram ve kurumları gerek teorik gerekse uygulama düzeyinde ele alarak, Türkiye’nin anayasal işleyişini bilimsel metotlarla incelemek.

 

Concepts and institutions necessary for the Turkish Constitutional Law at the application level by addressing theoretical and examine Turkey's constitutional workings of the scientific method.
 

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

(Course Learning Outcomes)

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci:

  • Türk Anayasa hukukunun temel ilkeleri üzerinde derinlemesine bilgi sahibi olmak
  • Devletin anayasal temelleri ve ilkelerini, Devletin yasama yürütme ve yargı alanındaki fonksiyonlarını kavrar.
  • Temel hak ve özgürlükler rejimini ve özellikle hak ve özgürlüklerin sınırlandırılması sistemini öğrenir.

 

 

Students who successfully complete this course:

    

  • Demonstrate a thorough knowledge and understanding of the legal principles associated with Turkish Constitutional Law
  • Understands the constitutional foundations and principles of the State and the functions of the State in the legislative and judicial functions.
  • Learn the fundamental rights and freedoms regime and      especially the system of restricting rights and freedoms.

 

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

(Instructional Methods and Techniques)

Ders Anlatımı, Tartışma

Lecture and Discussion

Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer

(Tutorial Place, if any)

-

 

 

-

Eş dönemli koşul

(Co-term Condition)

-

-

Ders Kitabı

(Textbook)

Bülent Tanör, Osmanlı Türk Anayasal Gelişmeleri, Yapı Kredi Yayınları, 2022.

Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yay., 2022.

Ergun Özbudun, Türk Anayasa Hukuku, Yetkin Yay., 2022.

Bülent Tanör, Necmi Yüzbaşıoğlu, 1982 Anayasasına Göre Türk Anayasa Hukuku, Beta Yay., 2022.

 

 

Diğer Kaynaklar

(Other References)

1. Süheyl Batum, 99 Soruda Neden ve Nasıl Çağdaş Bir Anayasa, Oniki Levha yay., İstanbul 2009.
2. Mümtaz Soysal, 100 Soruda Anayasanın Anlamı, Gerçek yay., İstanbul 1997.
3. Ahmet Taner Kışlalı, Siyasal Sistemler, İmge Kitabevi, Ankara 2006.
 

 

Ödevler ve Projeler

(Homework and Projects)

-

-

Laboratuar Uygulamaları

(Laboratory Works)

-

 

Bilgisayar Kullanımı

(Computer Use)

-

-

Diğer Uygulamalar

(Other Works)

-

-

               

 

 

 

 

Başarı Değerlendirme Sistemi

(Assessment Criteria)

Yarıyıl içi Çalışmaları

(Activities)

Adedi

(Quantity)

Değerlendirmedeki Katkısı, %

(Effects on Grading, %)

Devam

(Attendance)

-

-

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

40

Kısa Sınavlar

(Quiz)

-

-

Ödevler

(Homework)

-

-

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

-

-

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

-

-

Uygulama

(Practices)

-

-

Derse Özgü Staj (Varsa)

(Tutorial, if any)

-

-

Seminer

(Seminar)

-

-

Sunum

(Presentation)

-

-

Alan Çalışması

(Field Study)

-

-

Final Sınavı

(Final Exam)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

2

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Midterm (and Other Works) on Grading, %)

1

40

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Final on Grading, %)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

2

100

 

 

 

AKTS/İş Yükü Tablosu

 

ECTS/Workload Table

Faaliyetler

(Activities)

Sayı

(Count)

Saat

(Hours)

Toplam İş Yükü

(Total Workload)

Ders

(Lecture)

14

4

56

Sınıf Dışı Ders Çalışması

(Study Hours Out of Class)

14

5

70

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

2

20

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

 

Uygulama

(Practices)

14

1

14

Tutorial

(Tutorial)

 

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

2

20

Toplam İş yükü

(Total Workload)

 

 

144

Toplam İş Yükü / 25

(Total Workload / 25)

 

 

144/25=5,76

Dersin AKTS Kredisi

(Course ECTS Credits)

 

 

6

 

 

 

 

Hafta

(Week)

 

Konular

(Topics)

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

1

Giriş: Türk Anayasa Hukuku Bilgi Kaynakları

Introduction: Turkish Constitutional Law Information Sources

I

2

Osmanlı Türk Anayasal Gelişmeleri: 1876 Kanuni Esasi

Ottoman Turkish Constitutional Developments: Legal Basis of 1876

I-II

3

Osmanlı Türk Anayasal Gelişmeleri: 1908 II. Meşrutiyet

Ottoman Turkish Constitutional Developments: 1908 II. Constitutionalism

I-II

4

1921 Dönemi Anayasal Gelişmeleri

Constitutional Developments in the 1921 Period

I-II

5

1924 Dönemi Anayasal Gelişmeleri

Constitutional Developments in the 1924 Period

I-II

6

1961 Anayasası’nın Yapılışı ve Esasları

The Making and Principles of the 1961 Constitution

I-II-III

7

1982 Anayasası’nın Yapılış Usulü

Construction Procedure of the 1982 Constitution

III

8

Ara Sınav

Mid Term Exam

-

9

Cumhuriyetin Temel İlkeleri I- Cumhuriyetçilik, Laiklik, Milli EgemenlikBasic Principles of the Republic I- Republicanism, Secularism, National Sovereignty

III

10

Cumhuriyetin Temel İlkeleri II- İnsan Hakları, Atatürk Milliyetçiliği, Üniter Devlet, Sosyal - Hukuk Devleti

Fundamental Principles of the Republic II- Human Rights, Atatürk Nationalism, Unitary State, Social - Rule of Law

I-II-III

11

Türkiye’de Siyasal Partiler Rejimi: Partilerin Statüsü, Parti Sistemi; Parti Yasaklama Rejimi

Regime Political Parties in Turkey: Status of the Party, the Party System; Party Ban Regime

I-II-III

12

Yasama: TBMM’nin Yapısı ve Fonksiyonları

Legislature: Structure and Functions of the Turkish Grand National Assembly

I-II-III

13

Yürütme: Hükümet ve Cumhurbaşkanının Yetki ve Sorumlulukları

Execution: Powers and Responsibilities of the Government and the President

I-II-III

14

Anayasa’nın Değiştirilmesi Usulü

Procedure for Amending the Constitution

I-II-III

 

 

 

 Dersin Hukuk Fakültesi Programıyla İlişkisi

(Relationship between the Course and the Programme Curriculum)

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler - programa ait çıktılar

(Program Outcomes)

Katkı Seviyesi

(Level of Contribution)

1

2

3

a

Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak

(Ability to comprehend and solve legal problems, and to attain analytical and critical thought processes)

 

 

X

b

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

(Within the ambit of lifelong learning, to direct continuous renewal and cultivation of knowledge attained in the field of law)

 

 

X

c

Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek

(To master legal resources and legal precedents; to be able to conduct comparative legal analyses in national and international legal areas)

 

 

X

d

Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek

(To improve settlement options; to implement creative and innovative solutions)

 

 

X

e

Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak

(To be equipped with comprehensive and comparative knowledge gained through the study of law, enabling the transfer of this knowledge into the social and economic fields. To attain analytical thinking between cross disciplines)

 

 

X

f

Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to comprehend and solve legal problems pertaining to global economy)

 

 

 

g

İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak

(To obtain knowledge of current legal subjects, through the use of the English language or any other foreign language)

X

 

 

h

Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak

(To attain professional and scientific ethical tenants in the field of law, as well as in society at large)

 

 

X

i

Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to write, speak and listen effectively, in the field of law)

 

 

X

j

Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

(To be open-minded, to be tolerant of different ideas, to be constructive, to have self-confidence, and to be responsible both during individual studies and/or during team studies and to work effectively and efficiently)

 

 

X

k

Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute to the fields of maritime, the law of the sea and maritime law through establishing connection with)

 

 

 

l

Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute the development of law through analyzing issues from the perspective of de lege feranda)

 

 

X

m

Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek

(To learn fundamental terms of law and to obtain the ability of applying them into concrete case)

 

 

X

 

 

 

 

 

1: Az, 2. Kısmi, 3. Tam

(1: Small, 2: Partial, 3: Full)

 

 

Program Çıktıları ve Ders Çıktıları İlişkisi Matrisi

(Matrix for Relationship between the Course Outcomes and the Programme Outcomes)

 

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

I

II

III

Program

Çıktıları

(Programme Outcomes)

a. 

X

X

X

b. 

 

X

X

c. 

X

 

X

d. 

 

 

X

e. 

X

 

X

f. 

 

 

 

g.

 

 

X

h. 

X

 

X

i. 

X

X

X

j.

 

X

X

k.

 

 

 

l. 

X

X

X

m.

X

X

X

 

 

 

Düzenleyen (Prepared by)

Dr. Öğr. Üy. Gözde ATASAYAN

Tarih (Date)

13.02.2024

İmza (Signature)