Geri Dön

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I

Dersin Adı

(Course Name)

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I

Derece

(Degree)

Lisans

Principles of Atatürk and History of Turkish Revolution I

Bachelor

 

Kodu

(Code)

 

 

Yıl/Yarıyılı

(Year/Semester)

 

Kredisi

(Local Credits)

 

AKTS Kredisi

(ECTS Credits)

Ders Uygulaması, Saat/Hafta

(Course Implementation, Hours/Week)

Ders

(Course)

Uygulama

(Tutorial)

Laboratuvar

(Laboratory)

ATAC01

2022-2023/GÜZ

2022-2023/FALL

2

2

2

-

-

Bölüm

(Department)

Hukuk

Law

Dersin Veren Öğretim Üyesi

(Instructor)

Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Nuri OLUR

Asst. Porf. Dr. Mustafa Nuri OLUR

İletişim Bilgisi

(Contact Info)

nolur@pirireis.edu.tr

nolur@pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

(Office Hours)

Online

Online

Ders Notları için Web Adresi

(Webpage for Class Notes)

https://ois.pirireis.edu.tr

https://ois.pirireis.edu.tr

Dersin Türü

(Course Type)

Zorunlu

Dersin Dili

(Course Language)

Türkçe

Mandatory

Turkish

Dersin Önkoşulları

(Course Prerequisites)

-

-

Dersin İçeriği

(Course Description)

https://ois.pirireis.edu.tr

https://ois.pirireis.edu.tr

Dersin Amacı

(Course Objectives)

Bu ders öğrenciye, Türk Devrimi'ni zorunlu kılan tarihsel koşulları, Anadolu'nun işgaline karşı ortaya çıkan Mustafa Kemal Paşa liderliğindeki Türk Milleti’nin direniş hareketini ve bu hareketin askeri, siyasi ve diplomatik boyutlarına ilişkin temel bilgiler kazandırmayı amaçlar.

This course aims to provide the student with basic knowledge about the historical conditions that made the Turkish Revolution obligatory, the resistance movement of the Turkish Nation under the leadership of Mustafa Kemal Pasha that emerged against the invasion of Anatolia, and the military, political and diplomatic dimensions of this movement.

Dersin Öğrenme Çıktıları

(Course Learning Outcomes)

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;

I.          Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihine ilişkin temel kavramları açıklayabilecek.

II.        Ulusal Kurtuluş Mücadelesi ve Türk Devletinin kuruluş sürecindeki önemli noktaları açıklayabilecektir.

 

Students who successfully complete this course;

I. will be able to explain the basic concepts of the child to Atatürk's Principles and History of Revolution.

II. Will be able to explain the important points in the National Liberation Struggle and the establishment of the Turkish State.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

(Instructional Methods and Techniques)

Uzaktan Eğitim

E-learning

Varsa, Uygulamanın (Staj) Yapıldığı Yer

(Tutorial Place, if any)

-

-

Eş dönemli koşul

(Co-term Condition)

-

-

Ders Kitabı

(Textbook)

https://ois.pirireis.edu.tr sayfasında bulunan ders notları ve materyalleri

Lecture notes and materials available at https://ois.pirireis.edu.tr

Diğer Kaynaklar

(Other References)

•           Atatürk, M.K. 2010. Gençler İçin Fotoğraflarla Nutuk. Türkiye İş Bankası Yayınları. İstanbul. 978-9944-88-834-9.      

•           Modern Türkiye Tarihi, Editör; Ahmet ŞİMŞEK, Pegem Akademi Yayınları  2019 Ankara. ISBN 978-405-241-820-8

•           AKŞİN Sina, "Kısa 20. Yüzyıl Tarihi, T.İş Bankası Kültür Yayınları, 2. Baskı, İstanbul 2014. ISBN 978-605-332-151-4

•           İNALCIK Halil, "Atatürk ve Demokratik Türkiye", Kırmızı  Yayınları, 3. Baskı, İstanbul 2009. ISBN 975-00404-0-6

•           TURAN Şerafettin, "Türk Devrimi Tarihi"  I. Kitap, Bilgi Yayınevi,1. Basım Ankara 1991. ISNB  975-494-278-1

•           KINROSS Lord, " ATATÜRK " Bir Milletin Yeniden Doğuşu, Sander Yayınları 8. Baskı İstanbul 1981.

 

•           KUTAY Cemal, "Malta Esirleri" Abm Yayınevi,İstanbul 2014. ISBN 978-605-5171-27-8        

•           Gencer, A-Özel, S. 2006. Türk İnkılap Tarihi. Der Yayınları. İstanbul. 975-353-001-3.

•           Toktamış, A. 2010. Türk Devrim Tarihi.  Bilgi Üniversitesi Yayınları. İstanbul.

•           Göze, A. 2010. Türk Devrim Tarihi. Beta Yayınları. İstanbul.

•           Kili, S. 2001. Türk Devrim Tarihi. İş Bankası Kültür Yayınları. İstanbul.

 

 

 

Ödevler ve Projeler

(Homework and Projects)

-

-

Laboratuar Uygulamaları

(Laboratory Works)

-

-

Bilgisayar Kullanımı

(Computer Use)

-

-

Diğer Uygulamalar

(Other Works)

-

-

               

 

 

 

 

Başarı Değerlendirme Sistemi

(Assessment Criteria)

Yarıyıl içi Çalışmaları

(Activities)

Adedi

(Quantity)

Değerlendirmedeki Katkısı, %

(Effects on Grading, %)

Devam

(Attendance)

 

 

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

40

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

Derse Özgü Staj (Varsa)

(Tutorial, if any)

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

60

TOPLAM

(TOTAL)

 

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Midterm (and Other Works) on Grading, %)

 

40

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

(Effects of Final on Grading, %)

 

60

TOPLAM

(TOTAL)

 

100

 

 

 

AKTS/İş Yükü Tablosu

 

ECTS/Workload Table

Faaliyetler

(Activities)

Sayı

(Count)

Saat

(Hours)

Toplam İş Yükü

(Total Workload)

Ders

(Lecture)

14

2

28

Sınıf Dışı Ders Çalışması

(Study Hours Out of Class)

9

2

18

Yıl İçi Sınavları

(Midterm)

1

2

2

Kısa Sınavlar

(Quiz)

 

 

 

Ödevler

(Homework)

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

(Term Paper/Project)

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

(Laboratory Work)

 

 

 

Uygulama

(Practices)

 

 

 

Tutorial

(Tutorial)

 

 

 

Seminer

(Seminar)

 

 

 

Sunum

(Presentation)

 

 

 

Alan Çalışması

(Field Study)

 

 

 

Final Sınavı

(Final Exam)

1

2

2

Toplam İş yükü

(Total Workload)

 

 

50

Toplam İş Yükü / 25

(Total Workload / 25)

 

 

50/25=2

Dersin AKTS Kredisi

(Course ECTS Credits)

 

 

2

 

 

 

 

Hafta

(Week)

 

Konular

(Topics)

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

1

Osmanlı Devleti’nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış nedenler.

(Domestic and external reasons that prepare the dissolution of Ottoman Empire)

I

2

XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti’nde yenilik hareketleri ve son dönem fikir akımları

(Movements of thought of Ottoman Empire during the 19'th century and in the last terms)

I

3

XX. Yüzyılın başında Osmanlı Devleti’nin siyasi ve askeri durumu ve I. Dünya Savaşı

(Movements of thought of Ottoman Empire at the beginning of the 20'th century and World War)

I-II

4

Ermeni Meselesi

(Armenian Question)

I-II

5

Anadolu’nun işgali, tepkiler, Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a çıkışı, kongreler ve teşkilatlanma

(Occupation of Anatolia and reactions to it, Mustafa Kemal Pasha's reach to Samsun)

I-II

6

Son Osmanlı Mebusan Meclisinin toplanması ve Misak-ı Milli, Millî Mücadeleye hazırlık, bu hazırlığın maddi ve manevi temelleri

(Opening the last Ottoman Parliament and acceptance of the nationall pact called Misak-ı Milli)

I-II

7

Millî Mücadeleye hazırlık, bu hazırlığın maddi ve manevi temelleri

(Preparation of the War of Independence with material and nonmaterial foundations of it)

I-II

8

Vize Sınavı

(Midterm)

 

 

9

TBMM’nin açılması ve faaliyetleri

(Opening of Turkısh Great National Assembly and it's activites)

II

10

Sevr Antlaşması

(Treaty of Sevres)

II

11

Güney ve Doğu cephelerindeki mücadeleler, düzenli ordunun kuruluşu

(Battles in the easthern and southeastern Anatolia fronts, founding period of the regular army.)

II

12

Yunan Taarruzu ve Batı Cephesindeki savaşlar

(Greek attack and battles in the western front.)

II

13

Mudanya Mütarekesi

(Mudanya Armistice)

II

14

Lozan Konferansı’nın toplanması ve Lozan Barış Antlaşması

(Gathering of Lausanne Conference and negotiations)

II

 

 

 

 Dersin Hukuk Fakültesi Programıyla İlişkisi

(Relationship between the Course and the Programme Curriculum)

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler - programa ait çıktılar

(Program Outcomes)

Katkı Seviyesi

(Level of Contribution)

1

2

3

a

Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak

(Ability to comprehend and solve legal problems, and to attain analytical and critical thought processes)

 

 

X

b

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

(Within the ambit of lifelong learning, to direct continuous renewal and cultivation of knowledge attained in the field of law)

 

 

X

c

Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek

(To master legal resources and legal precedents; to be able to conduct comparative legal analyses in national and international legal areas)

 

 

 

d

Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek

(To improve settlement options; to implement creative and innovative solutions)

 

 

 

e

Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak

(To be equipped with comprehensive and comparative knowledge gained through the study of law, enabling the transfer of this knowledge into the social and economic fields. To attain analytical thinking between cross disciplines)

 

 

 

f

Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to comprehend and solve legal problems pertaining to global economy)

 

 

 

g

İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak

(To obtain knowledge of current legal subjects, through the use of the English language or any other foreign language)

 

 

 

h

Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak

(To attain professional and scientific ethical tenants in the field of law, as well as in society at large)

 

 

X

i

Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak

(To attain the ability to write, speak and listen effectively, in the field of law)

 

 

 

j

Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

(To be open-minded, to be tolerant of different ideas, to be constructive, to have self-confidence, and to be responsible both during individual studies and/or during team studies and to work effectively and efficiently)

 

 

X

k

Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute to the fields of maritime, the law of the sea and maritime law through establishing connection with)

 

 

 

l

Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak

(To contribute the development of law through analyzing issues from the perspective of de lege feranda)

 

 

 

m

Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek

(To learn fundamental terms of law and to obtain the ability of applying them into concrete case)

 

 

 

 

 

 

 

 

1: Az, 2. Kısmi, 3. Tam

(1: Small, 2: Partial, 3: Full)

 

 

Program Çıktıları ve Ders Çıktıları İlişkisi Matrisi

(Matrix for Relationship between the Course Outcomes and the Programme Outcomes)

 

Dersin Çıktıları

(Course Outcomes)

I

II

Program

Çıktıları

(Programme Outcomes)

a. 

X

b. 

X

c. 

 

 

d. 

 

 

e. 

 

 

f. 

 

 

g.

 

 

h. 

X

i. 

 

 

j.

X

k.

 

 

l. 

 

 

m.

 

 

 

 

 

Düzenleyen (Prepared by)

Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Nuri OLUR

Tarih (Date)

09.09.2022

 

İmza (Signature)