Geri Dön

Makine Dairesi Simülatörü-II

 

Oluşturulma Tarihi: 01.10.2019

 

Revizyon Tarihi: 01.10.2019

 

Revizyon No:00

 

DF Karar No: -

 

Ders Adı: Makine Dairesi Simülatörü-II

Seviye:  Lisans

 

Kod

 

 

Yıl/Dönem

Lokal Kredi

AKTS Kredisi

Dersin Oluşumu

Teorik

Pratik

Laboratuvar

SMME424Y

4/8(Bahar)

2,0

3

1

 

2

Bölüm

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği

Öğretim Elemanı

 

 

İletişim Bilgisi

 

 

Görüşme

 

İnternet Sitesi

www.pirireis.edu.tr

Ders Türü (Zorunlu/Seçmeli)

 Zorunlu

Ders Dili

İngilizce

Ön Koşullar

SMME314 (Makine Dairesi Simülatörü-I)

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

10

90

-

-

Dersin İçeriği

Çeşitli ticaret gemileri Elektrik, Ana ve Yardımcı makine ve sistemleri işlem ve işletmesinde normal, acil ve arızalı durumlarda vardiya zabitinin otomasyon sistemi hakkındaki kumanda, kontrol, izleme, analiz, karar ve tedbir alma bilgi, beceri ve tecrübesinin arttırılması.

 

Dersin Amaçları

 

Öğrencileri aşağıdaki bilgi, tecrübe ve becerilerle donatmaktır:

  1. Gemi Elektrik, Ana ve Yardımcı Makine sistemleri işlem/otomasyon ilişkilerinin tanımı
  2. Genel kargo, Tanker ve RO-RO tipi gemilerin Elektrik, Ana ve Yardımcı Makine sistemleri işletme değerlerinin trend analizi
  3. Genel kargo, Tanker ve RO-RO tipi gemilerin Elektrik, Ana ve Yardımcı Makineleri işletme değerleri yorumu, kararı ve alınacak tedbirler
  4. Genel kargo, Tanker ve RO-RO tipi gemilerin seyahatleri süresince olası arıza/acil durumlarda makine vardiya zabitinin davranışı

Dersin Öğrenim Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler Genel Kargo, LCC Tanker ve RO-RO tipi gemilerin otomasyon sistemine bağlı Ana tahrik, Yardımcı ve Elektrik sistem ve makineleri hakkında aşağıdaki konularda bilgi sahibi olurlar:

  1. Sistem ve makinelerin Seyre hazırlamak, işletmek ve hazırlıkları geri almak,
  2. Sistem ve makinelerinin işlem ve otomasyonu arasındaki ilişkileri anlamak
  3. Sistem ve makinelerin çalışan değerlerinin gözlem, kontrol ve analizini yaparak gerekli tedbirleri almak
  4.  Sistem ve makinelerin çalışması sırasında çıkabilecek acil ve arızi durumlara karşı gerekli tedbirleri almak
  5. Sistem ve makinelerini Uluslar arası Denizcilik kanun ve Yönetmelikleri ile Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği prensip ve etiğine göre Ekonomik, Devamlı, Verimli, Güvenli ve Emniyetli bir şekilde işletmek

Öğretim Metot ve Teknikleri

  1. Eğitim %100 Makine Dairesi Simülatörü ortamında yapılacaktır
  2. Eğitim Otomasyona bağlı gemi sistem ve makinelerinin statik, Dinamik, Genel ve Vardiya takım eğitimi şeklinde uygulanacaktır,
  3. Eğitimin başarı değerlendirmesi için Ara sınavı yazılı, Final sınavı ise yazılı ve uygulamalı olarak yapılacaktır,
  4. Öğrencinin çok yönlü başarı değerlendirmesi için STCW-2010 Direktifi ile IMO ilgili paragraflarını ve belirlenmiş diğer kriterlerini kapsayan değerlendirme formatı kullanılacaktır. (Bakınız-EK-1)

Pratik Bilgileri

 

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

Makine Dairesi Simülatörü mahalli

Ders Kitapları

Engine Room Simulator Trainee Manuals, Document Code: ERS 4000, Transas Ltd. June. 2005

Diğer Kaynaklar

Engine Room Simulator Instructor Manuals, Document Code: ERS 4000, Transas Ltd. June 2005

Ödev ve Projeler

-

Laboratuvar Görevleri

 ERS-5000 Makine Dairesi Simülatörü

Bilgisayar Kullanımı

 ERS-5000 Makine Dairesi Simülatörü

Diğer Aktiviteler

 

                         
 

 

 

 

 

Değerlendirme Kriterleri

Aktiviteler

Adet

Değerlendirmeye Katkısı (%)

Devam

-

-

Yıl İçi Sınavları

1

20

Kısa Sınavlar

-

-

Ödevler

-

 -

Dönem Ödevi/Projesi

2

20

Laboratuvar Çalışması

-

-

Uygulama

14

40

Derse Özgü Staj(Varsa)

-

-

Seminer

-

-

Sunum

-

-

Saha Çalışması

-

-

Final Sınavı

1

20

TOPLAM

 

%100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

%40

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

%60

TOPLAM

 

%100
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler

Adet

Saat

Toplam İş Yükü

Devam

14

1

14

Yıl İçi Sınavları

1

8

8

Kısa Sınavlar

 

 

 

Ödevler

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

2

10

20

Laboratuvar Çalışması

14

2

28

Uygulama

 

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

 

Seminer

 

 

 

Sunum

 

 

 

Saha Çalışması

 

 

 

Final Sınavı

1

12

12

Toplam İş Yükü

 

 

82

Toplam İş Yükü/25

 

 

82/25

Dersi AKTS Kredisi

 

 

3

 

 

Hafta

Konular

Dersin Çıktıları

1-4

1. Introduction to relations between the ships Electric, Main Propulsion and Auxiliary systems and their Automatic Control principles and gear

1

1

1.1 Definition of “Process”

1.1.1

1

1.1 Definition of “Automation”

1.1.2

1

1.1 Correlation of Process and Automation

1.1.3

1

1.1 Analysis of  Automated Processes

1.1.4

2

1.2 Electrical systems’ processes

1.2.1

2

1.2 Electrical Systems’ Automation

1.2.2

2

1.2 Correlation of the ships Electrical system processes and their Automations 

1.2.3

2

1.2 Analysis of the ships Electrical system processes and their Automations 

1.2.4

3

1.3 Main Propulsion and its Support Systems’ processes

1.3.1

3

1.3 Main Propulsion and its Support Systems’ automation

1.3.2

3

1.3 Correlation of the ships Main Propulsion, its support systems processes and their automation

1.3.3

3

1.3 Analysis of the ships Main Propulsion, its support systems processes and their automation

1.3.4

4

1.4 Auxiliary Systems processes

1.4.1

4

1.4 Auxiliary Systems’ Automation

1.4.2

4

1.4 Correlation of the ships’ Auxiliary system processes and their Automation

1.4.3

4

1.4 Analysis of the ships’ Auxiliary system processes and their Automation

1.4.4

5-7

2. Trend Analysis of the operating parameters  relevant to the Electric, Main Propulsion and Auxiliary Systems  provided on board General Cargo, Tanker and RO-RO type ships

2

5

2.1 Definition of “Operating Parameter”

2.1.1

5

2.1 Definition of “Operating Parameters”

2.1.2

5

2.1 Importance of Operating Parameters

2.1.3

5

2.1 Definition of “Set”, “Observed” and “running” parameters

2.1.4

6

2.2 Trend Analysis of the operating parameters and decision making on the existing conditions to take the  counter measures necessary

2.2.1

6

2.2 Operating the ships’ Electric Plant Automated

2.2.2

6

2.2 Introduction to the main components of the ships’ Electric Power Generators

2.2.3

6

2.2 Introduction to the main components of the ships’ Main Switch Board

2.2.4

7

2.3 Introduction to the main components of the ships’ Electric Power Distribution boards

2.3.1

7

2.3 Synchronization and Parallel Operation of the ships’ Generators with  manual and automatic modes

2.3.2

7

2.3 Operating the ships’ Automated Auxiliary Systems

2.3.3

7

2.3 Introduction to the main components of the ships’ Auxiliary Systems

2.3.4

7

MIDTERM EXAM   ( Date: ………………………….. )

 

8-10

3. Interpretation, decision and counter measures  on the operating parameters of the Automated Electric, Main Propulsion and Auxiliary systems provided on board General Cargo, Tanker ve RO-RO  type ships

3

8

3.1 Interpretation on the trend analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Electrical systems

3.1.1

8

3.1 Decision making according to the trend analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Electrical systems

3.1.2

8

3.1 Counter measures to the trend analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Electrical systems

3.1.3

8

3.1 Checking the Counter measures taken according to the trend analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Electrical systems

3.1.4

9

3.2 Interpretation on the trend analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Main Propulsion Power and its sub- systems

3.2.1

9

3.2 Decision making according to the trend analysis results of the running processes relevant to the ships automated Main Propulsion Power and its sub- systems

3.2.2

9

3.2 Counter measures to the trend analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Main Propulsion Power and its sub- systems

3.2.3

9

3.2 Checking the Counter measures taken according to the trend analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Main Propulsion Power and its sub- systems

3.2.4

10

3.3 Interpretation on the trend analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Auxiliary systems

3.3.1

10

3.3 Decision making according to the trend analysis results of the running processes relevant to the ships automated Auxiliary systems

3.3.2

10

3.3 Counter measures to the trend analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Auxiliary systems

3.3.3

10

3.3 Checking the Counter measures taken according to the trend analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Auxiliary systems

3.3.4

11-14

4. Watchstanding, behaviour and attitudes in the Engine Control Room in case of malfunctions may occur during a voyage

4

11

4.1 Interpretation on the analysis results of the running processes relevant to the ships’ automated Electrical systems

4.1.1

11

4.1 Decision making on the analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Electrical systems

4.1.2

11

4.1 Counter measures for the analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Electrical systems

4.1.3

11

4.1 Checking the Counter measures taken according to the analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Electrical systems

4.1.4

12

4.2 Interpretation on the analysis results of the running processes relevant to the ships’ automated Main Propulsion and its sub-systems

4.2.1

12

4.2 Decision making on the analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Main Propulsion and its sub-systems

4.2.2

12

4.2 Counter measures for the analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Main Propulsion and its sub-systems

4.2.3

12

4.2 Checking the Counter measures taken according to the analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Main Propulsion and its sub-systems

4.2.4

13

4.3 Interpretation on the analysis results of the running processes relevant to the ships’ automated Auxiliary systems

4.3.1

13

4.3 Decision making on the analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Auxiliary systems

4.3.2

13

4.3 Counter measures for the analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Auxiliary systems

4.3.3

13

4.3 Checking the Counter measures taken according to the analysis results of the running processes relevant to the  ships automated Auxiliary systems

4.3.4

14

4.4 Accepting the failure and/or emergency alarms 

4.4.1

14

4.4 Analysis of the alarms in view of “process” and/or  “automation”

4.4.2

14

4.4 Defining the source of alarm or malfunctions due to the failure  either occurred on”process” or “automation”

4.4.3

14

4.4 Corrective actions on the alarms or malfunctions, testing and resetting the alarms

4.4.4

15

FINAL EXAM   ( Date………………………….. )

 

 

 

Dersin Program Çıktılarıyla İlişkisi

 

 

Program Çıktıları

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi

 

X

 

b

Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi

 

 

X

c

Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi

 

 

X

d

Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi

 

 

X

e

Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi

 

 

X

f

Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama

 

 

X

g

Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi

 

 

X

h

Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim

 

 

X

i

Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları

X

 

 

j

Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları

 

 

X

k

Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi

 

 

X

l

Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

 

 

X

m

Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

 

 

X

 

 

         1: Az, 2: Kısmi, 3: Tam

Ders

Çıktıları

I

II

III

IV

V

Program Çıktıları

 

a

 

 

 

 

 

b

X

X

X

X

X

c

X

X

X

X

X

d

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

 

f

 

 

 

 

 

g

 

 

 

 

 

h

 

 

 

 

 

i

 

 

 

 

 

j

 

 

 

 

 

k

X

X

X

X

X

l

 

 

 

 

 

m