Geri Dön

Hidrolik ve Pnomatik Kontrol

PîRî REİS ÜNİVERSİTESİ

DENİZCİLİK FAKÜLTESİ

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Programı

 

Ders Katalog Formu

Oluşturulma Tarihi: 01.10.2019

 

Revizyon Tarihi: 01.10.2019

 

Revizyon No:00

 

DF Karar No: -

 

Ders Adı: Hidrolik ve Pnomatik Kontrol 

Seviye:  Lisans

 

Kod

 

 

Yıl/Dönem

Lokal Kredi

AKTS Kredisi

Dersin Oluşumu

Teorik

Pratik

Laboratuvar

SMME423

4/8 (Bahar)

2,5

5

2

1

 

Bölüm

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği

Öğretim Elemanı

 

 

İletişim Bilgisi

 

 

Görüşme

 

İnternet Sitesi

www.pirireis.edu.tr

Ders Türü (Zorunlu/Seçmeli)

 Zorunlu

Ders Dili

İngilizce

Ön Koşullar

SMME316 (Otomatik Kontrol-I)

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

20

60

20

-

Dersin İçeriği

Hidrolik sistemler, Hidrolik sistemler vethe yapısı, Yer, basınç, zaman ve karşı-bağımlı kontrol, Sıralı kontrol bileşenleri, Kurşun-adım diyagramları, devre tasarımı ve personel seçimi, Elektro-Hidrolik Sistemleri, Pnömatik Sistemler, Pnömatik devre Giriş elemanları, Yer, basınç, zaman, yük bağlı kontrol, Sıralı kontrol, Kurşun-adım diyagramları, Sinyal çarpışma, Sinyal çatışma çözümleri, Elektro-Pnömatik Sistemler

 

Dersin Amaçları

 

Mekatroniğin değerli parçası olan pnömatik-hidrolik sistemlerin teorik ve pratik eğitim.

Dersin Öğrenim Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıda listelendiği gibi bilgi kazanacaklardır;

  1. Hidrolik ve pnömatik sistemler hataları bulma yeteneği.
  2. Hidrolik ve pnömatik sistem elemanlarını kavrayabilme
  3. Hidrolik ve elektro-hidrolik sistemlerini tasarlama becerisi
  4. Otomasyon sistemlerini kavrayabilme
  5. Pnömatik ve elektro-pnömatik sistemleri tasarlama becerisi

Öğretim Metot ve Teknikleri

 

Pratik Bilgileri

 

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

 

Ders Kitapları

hydraulics and pneumatics 2nd edition, Butterworth-Heinemann; (March 22, 1999)

Diğer Kaynaklar

Pneumatic Drives: System Design, Modelling and Control, Peter BEATER, Springer.

Ödev ve Projeler

 

Laboratuvar Görevleri

 

Bilgisayar Kullanımı

 

Diğer Aktiviteler

 

                         
 

 

 

 

 

Değerlendirme Kriterleri

Aktiviteler

Adet

Değerlendirmeye Katkısı (%)

Devam

 

 

Yıl İçi Sınavları

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

Laboratuvar Çalışması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Saha Çalışması

 

 

Final Sınavı

 

 

TOPLAM

 

 

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

 

TOPLAM

 

 

 

 

AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler

Adet

Saat

Toplam İş Yükü

Devam

 

 

 

Yıl İçi Sınavları

 

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

 

Ödevler

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

 

Laboratuvar Çalışması

 

 

 

Uygulama

 

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

 

Seminer

 

 

 

Sunum

 

 

 

Saha Çalışması

 

 

 

Final Sınavı

 

 

 

Toplam İş Yükü

 

 

 

Toplam İş Yükü/25

 

 

 

Dersi AKTS Kredisi

 

 

 

 

 

Hafta

Konular

Dersin Çıktıları

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

13

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dersin Program Çıktılarıyla İlişkisi

 

 

Program Çıktıları

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi

 

 

X

b

Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi

 

 

X

c

Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi

 

X

 

d

Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi

X

 

 

e

Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi

 

 

X

f

Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama

X

 

 

g

Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi

 

X

 

h

Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim

X

 

 

i

Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları

X

 

 

j

Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları

 

X

 

k

Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi

 

X

 

l

Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

X

 

 

m

Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

 

X

 

 

 

         1: Az, 2: Kısmi, 3: Tam

 

Ders

Çıktıları

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

Program Çıktıları

 

a

 

 

 

 

 

 

 

 

b

X

X

X

X

X

 

 

 

c

X

X

X

X

X

 

 

 

d

 

 

 

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

 

 

 

 

f

 

 

 

 

 

 

 

 

g

 

 

 

 

 

 

 

 

h

 

 

 

 

 

 

 

 

i

 

 

 

 

 

 

 

 

j

 

 

 

 

 

 

 

 

k

X

X

X

X

X

 

 

 

l

 

 

 

 

 

 

 

 

m