Geri Dön

Soğutma ve İklimlendirme

PîRî REİS ÜNİVERSİTESİ

DENİZCİLİK FAKÜLTESİ

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Programı

 

Ders Katalog Formu

Oluşturulma Tarihi: 01.10.2019

 

Revizyon Tarihi: 01.10.2019

 

Revizyon No:00

 

DF Karar No: -

 

Ders Adı: Soğutma ve İklimlendirme

Seviye:  Lisans

 

Kod

 

 

Yıl/Dönem

Lokal Kredi

AKTS Kredisi

Dersin Oluşumu

Teorik

Pratik

Laboratuvar

SMME421

4/8(Bahar)

2,0

4

2

 

 

Bölüm

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği

Öğretim Elemanı

 

 

İletişim Bilgisi

 

 

Görüşme

 

İnternet Sitesi

www.pirireis.edu.tr

Ders Türü (Zorunlu/Seçmeli)

 Zorunlu

Ders Dili

İngilizce

Ön Koşullar

SMME211 (Mühendislik Termodinamiği)

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

20

40

40

 

Dersin İçeriği

Giriş, Soğutma çevrimleri, Psikrometrik prosesler, Psikrometrik çevrimler,

İç hava kalitesi, Güneç ışınımı & pencereler, Isıtma yükü hesabı, Soğutma yükü hesabı, Fanlar, Pompalar & boru devresi tasarımı

 

Dersin Amaçları

 

  • Soğutma ve iklimlendirme esaslarını kavramak
  • Soğutma yükü hesabı yapabilmek
  • Soğutma ve iklimlendirme sistemlerinin tasarım ve seçimini yapabilmek

Dersin Öğrenim Kazanımları

I. Yaygın kullanılan Soğutma ve İklimlendirme birim ve boyutlarını bilir

II. Temel fiziksel kavramları açıklayabilir

III. Soğutma ve İklimlendirme sistemi seçimini, yerleşim ve dağıtım sistemlerini bilir

IV. Psikrometri, Yaş termometre ve psikrometrik diyagram kullanımını bilir

V. Konfor-fizyolojik koşullarının ilişkisini ve nem kontrol yöntemlerini bilir

VI. Dış hava ve iç hava tasarım koşullarını bilir

VII. İletim ısı kayıpları ve hava kanallarından olan ısı kayıplarını hesaplar, ısıtma yükü hesabı yapabilir

VIII. Termal ışınım ve Güneş (solar) ışınım konularını bilir

IX. Enerji hesaplamaları yapabilir

X. Isı kazancı, soğutma yükü ve ortamdan ısı çekme miktarını hesaplayabilir

XI. Ortama gönderilen hava kalitesini bilir

XII. Akışkan lar mekaniği esaslarını, santrifüj pompaları, kombine sistem ve pompa karakteristiklerini bilir

XIII. Fanları, fan performansını, kanallarda hava akışı konularını bilir

XIV. Bir arada (combined) ısı ve kütle taşınımı konusunu bilir

XV. Soğutma kulelerini tanımlayabilir

XVI. Isı değiştiricileri bilir

XVII. Teorik tek kademeli sıkıştırma çevrimini ve soğutucu akışkanları bilir

XVIII. Teorik absorpsiyon soğutma sistemini tanımlayabilir

XIX. Yukarıdaki bilgileri deniz uygyulamalarında kullanabilir

Öğretim Metot ve Teknikleri

Anlatım, müzakere, sunum..

Pratik Bilgileri

 

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

 

Ders Kitapları

Heating Ventilating and Air Conditioning – Analysis and Design by F. C. McQuiston, J. D. Parker, and J. D. Spitler; 6th Edition, John Wiley & Sons, 2005, ISBN: 0-471-47015-5

Marine Refrigeration and Air-Conditioning, James A. Harbach, Cornell Maritime Press, 2005

Diğer Kaynaklar

Principles of Heating Ventilating and Air Conditioning by R. H. Howell, H. J. Sauer,

Jr., and W. J. Coad; ASHRAE, Inc, 1998

Ödev ve Projeler

 

Laboratuvar Görevleri

 

Bilgisayar Kullanımı

 

Diğer Aktiviteler

 

                         
 

 

 

 

 

Değerlendirme Kriterleri

Aktiviteler

Adet

Değerlendirmeye Katkısı (%)

Devam

 

 

Yıl İçi Sınavları

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

Laboratuvar Çalışması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Saha Çalışması

 

 

Final Sınavı

 

 

TOPLAM

 

 

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

 

TOPLAM

 

 

 

 

AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler

Adet

Saat

Toplam İş Yükü

Devam

 

 

 

Yıl İçi Sınavları

 

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

 

Ödevler

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

 

Laboratuvar Çalışması

 

 

 

Uygulama

 

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

 

Seminer

 

 

 

Sunum

 

 

 

Saha Çalışması

 

 

 

Final Sınavı

 

 

 

Toplam İş Yükü

 

 

 

Toplam İş Yükü/25

 

 

 

Dersi AKTS Kredisi

 

 

 

 

 

Hafta

Konular

Dersin Çıktıları

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

13

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dersin Program Çıktılarıyla İlişkisi

 

 

Program Çıktıları

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi

X

 

 

b

Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi

X

 

 

c

Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi

 

X

 

d

Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi

 

 

X

e

Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi

X

 

 

f

Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama

 

 

X

g

Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi

 

 

X

h

Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim

 

X

 

i

Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları

 

X

 

j

Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları

X

 

 

k

Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi

X

 

 

l

Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

X

 

 

m

Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

X

 

 

 

 

         1: Az, 2: Kısmi, 3: Tam

 

Ders

Çıktıları

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

Program Çıktıları

 

a

 

 

 

 

 

 

 

 

b

X

X

X

X

X

X

X

 

c

X

X

X

X

X

X

X

 

d

 

 

 

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

 

 

 

 

f

 

 

 

 

 

 

 

 

g

 

 

 

 

 

 

 

 

h

 

 

 

 

 

 

 

 

i

 

 

 

 

 

 

 

 

j

 

 

 

 

 

 

 

 

k

 

 

 

 

 

 

 

 

l

 

 

 

 

 

 

 

 

m

X

X

X

X

X

X

X