Geri Dön

Gemi Buhar ve Gaz Türbinli Sevk

PîRî REİS ÜNİVERSİTESİ

DENİZCİLİK FAKÜLTESİ

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Programı

 

Ders Katalog Formu

Oluşturulma Tarihi: 01.10.2019

 

Revizyon Tarihi: 01.10.2019

 

Revizyon No:00

 

DF Karar No: -

 

Ders Adı: Gemi Buhar ve Gaz Türbinli Sevk

Seviye:  Lisans

 

Kod

 

 

Yıl/Dönem

Lokal Kredi

AKTS Kredisi

Dersin Oluşumu

Teorik

Pratik

Laboratuvar

SMME411

4/7 (Güz)

2,5

5

2

1

 

Bölüm

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği

Öğretim Elemanı

 

 

İletişim Bilgisi

 

 

Görüşme

 

İnternet Sitesi

www.pirireis.edu.tr

Ders Türü (Zorunlu/Seçmeli)

 Zorunlu

Ders Dili

İngilizce

Ön Koşullar

SMME211 (Mühendislik Termodinamiği)

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

20

60

20

-

Dersin İçeriği

Bu ders, bir geminin güç makine olarak buhar ve gaz türbini tesisi kapsamaktadır.

Bu iki sevk sistemleri, yakın geçmişte çeşitli yönleri açısından en yaygın tahrik sistemi olan bir dizel motor tahrik sistemi için farklıdır. Yetiştirmek amacıyla öğrencilerin teorik arka plan ilethe bitki öğrenmek için buhar türbini fabrikasıthe tüm sistemin termal verimliliğini artırmak için öğrenilmesi gereken birçok fikir ve aygıtları içerir gibi buhar ve gaz türbini, nadir veya günümüzde ancak özel bir şey olmalı, bu temel mühendislik yönü. Bu dersthe tesisin temel bilgi, çalışma prensipleri ve sistem bileşenlerinin özellikleri ve çalışması gibi teorik konuları içerir. Diğerlerinin arasında, buhar ve gaz türbini yapıları enerji dönüşümthe türbin sisteminde yer almış onların tasarım özellikleri ile önemlidir. Öğrenciler ayrıca enerji tasarrufu önlemlerinin etkili bir operasyonda ana kazan bakımı dahil olmak üzere buhar türbini tesisininthe operasyonda alınır öğrenmek gerekir. Buhar türbinininthe son aşamada, çalışma performansı ve buhar türbin sistemi ısı dengesi diyagramı örnek alarak kabul edilir. Gaz türbin spesifik konularıthe son iki veya üç hafta içinde buhar türbini sonra alınır.

 

Dersin Amaçları

 

  1. Öğrencilerin,

buhar türbini anahat

buhar türbini tahrik sistemlerinin anahat

Rankin çevrimi

Kazan suyu durumu varyasyon

buhar devlet varyasyon

buhar türbini çalışma prensibi

tasarım özelliği ve buhar türbininin yapısı

impuls ve reaksiyon tipi buhar türbini

hız diyagramı ve meme teorisi

buhar türbini verimleri

döngüleri yenileyici ve yeniden ısıtma

sistem bileşenleri ve işlevleri

tasarım özelliği ve ana kazan yapısı

Ana kazan için SPC, Çerçeve Sözleşme ve STC

Kazan suyu bakımı

Buhar türbini tesisinin çalışmasından

çalışma performansı

ısı dengesi diyagramını anlamaları için,

         2.öğrencilerin,

 Gaz türbininin anahat

Brayton çevrimi

oluşturulan yerel gaz varyasyonu

Gaz türbininin yapısı

sistem bileşenleri ve işlevlerini anlamaları için.

 

Dersin Öğrenim Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıda listelendiği gibi bilgi kazanacaklardır;

  1. Buhar ve gaz türbini tahrik sisteminin ana Hatları
  2. Buhar ve gaz türbini  Operasyonel teorileri
  3. Tasarım özelliği ve buhar ve gaz türbini yapısı
  4.  Buhar ve gaz türbin sistemi  operasyonu
  5. Buhar türbin sistemi İşletme performansı ve ısı dengesi
  6. Buhar türbini Operasyonel verimlilik
  7. Ana kazan için Çalışma ve kontrol metodolojileri

Öğretim Metot ve Teknikleri

  1. Eğitim %100 Makine Dairesi Simülatörü ortamında yapılacaktır
  2. Eğitim Otomasyona bağlı gemi sistem ve makinelerinin statik, Dinamik, Genel ve Vardiya takım eğitimi şeklinde uygulanacaktır,
  3. Eğitimin başarı değerlendirmesi için Ara sınavı yazılı, Final sınavı ise yazılı ve uygulamalı olarak yapılacaktır,
  4. Öğrencinin çok yönlü başarı değerlendirmesi için STCW-2010 Direktifi ile IMO ilgili paragraflarını ve belirlenmiş diğer kriterlerini kapsayan değerlendirme formatı kullanılacaktır. (Bakınız-EK-1)

Pratik Bilgileri

 

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

 

Ders Kitapları

 

Diğer Kaynaklar

 

Ödev ve Projeler

Bir rapor / ödev buna göre atanacaktır.

Son sınıfta sunulan ve etkilenen olarak rapor değerlendirilecektir

Laboratuvar Görevleri

 

Bilgisayar Kullanımı

 

Diğer Aktiviteler

 

                         
 

 

 

 

 

Değerlendirme Kriterleri

Aktiviteler

Adet

Değerlendirmeye Katkısı (%)

Devam

 

 

Yıl İçi Sınavları

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

Laboratuvar Çalışması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Saha Çalışması

 

 

Final Sınavı

 

 

TOPLAM

 

 

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

 

TOPLAM

 

 

 

 

AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler

Adet

Saat

Toplam İş Yükü

Devam

 

 

 

Yıl İçi Sınavları

 

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

 

Ödevler

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

 

Laboratuvar Çalışması

 

 

 

Uygulama

 

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

 

Seminer

 

 

 

Sunum

 

 

 

Saha Çalışması

 

 

 

Final Sınavı

 

 

 

Toplam İş Yükü

 

 

 

Toplam İş Yükü/25

 

 

 

Dersi AKTS Kredisi

 

 

 

 

 

Hafta

Konular

Dersin Çıktıları

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

13

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dersin Program Çıktılarıyla İlişkisi

 

 

Program Çıktıları

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi

 

 

X

b

Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi

 

X

 

c

Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi

X

 

 

d

Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi

 

X

 

e

Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi

 

X

 

f

Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama

 

 

X

g

Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi

 

X

 

h

Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim

 

X

 

i

Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları

 

 

X

j

Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları

X

 

 

k

Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi

 

X

 

l

Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

 

X

 

m

Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

 

X

 

 

 

         1: Az, 2: Kısmi, 3: Tam

 

Ders

Çıktıları

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

Program Çıktıları

 

a

 

 

 

 

 

 

 

 

b

X

X

X

X

X

X

 

 

c

X

X

X

X

X

X

 

 

d

 

 

 

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

 

 

 

 

f

 

 

 

 

 

 

 

 

g

 

 

 

 

 

 

 

 

h

 

 

 

 

 

 

 

 

i

 

 

 

 

 

 

 

 

j

 

 

 

 

 

 

 

 

k

 

 

 

 

 

 

 

 

l

 

 

 

 

 

 

 

 

m

X

X

X

X

X

X