Geri Dön

Makine Bölümü Vardiya Tutma Standartları

PîRî REİS ÜNİVERSİTESİ

DENİZCİLİK FAKÜLTESİ

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Programı

 

Ders Katalog Formu

Oluşturulma Tarihi: 01.10.2019

 

Revizyon Tarihi: 01.10.2019

 

Revizyon No:00

 

DF Karar No: -

 

Ders Adı: Makine Bölümü Vardiya Tutma Standartları

Seviye:  Lisans

 

Kod

 

 

Yıl/Dönem

Lokal Kredi

AKTS Kredisi

Dersin Oluşumu

Teorik

Pratik

Laboratuvar

SMME315

3/5(Güz)

2,0

3

2

 

 

Bölüm

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği

Öğretim Elemanı

 

 

İletişim Bilgisi

 

 

Görüşme

 

İnternet Sitesi

www.pirireis.edu.tr

Ders Türü (Zorunlu/Seçmeli)

 Zorunlu

Ders Dili

İngilizce

Ön Koşullar

SMME111 (Gemi Makineleri İşletme Mühendisliğine Giriş)

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

20

60

20

-

Dersin İçeriği

Bu konu vardiya görevlerini üstlenmeden önce, nöbet sırasında yapılması gereken önlemler, ya da arıza ve diğerleri gibi güvenli bir mühendislik izleyerek sürdürmenin ilgili tüm şartlarını kapsar. Makina Dairesi Kaynak Yönetimi (ERM) güvenli mühendislik izlemek ulaşmak için bir yaklaşımdır ve bu yeni tüm prosedürlerin uygulanması gereken 2010 ERM STCW Kanunu gereklerine sokuldu / personel yönetimi dahil olmak üzere bu önlemler ve görevleri ile ilgili süreçler, ekipman yönetimi ve birçok insan unsurları içeren bilgi yönetimi. Orada STCW Code watchkeeing ve ERM ilkeleri kurallar vardır ve bunlar da bu konuda öğrenilen ve bir mühendislik nöbet sırasında en önemli şey nedir belirlenmelidir. Ilişkili gibi mühendislik saati ile ilgili konuya ek olarak, otomatik sistemleri sevk makinalarında kullanılan, güç dağıtım sistemleri, akaryakıt sistemleri, bir izleme sistemi olarak su sistemleri ve diğerleri, ve yapılandırmayı ve bir veri kaydedicisi soğutma fonksiyonları olarak yedekleme sistemleri Ayrıca izlemek personele güçlü bağlantıları olan yüklemelerin olarak bu konuda yer almaktadır.

 

Dersin Amaçları

 

  • 1.the STCW Sözleşmesi ve Kanunu'nda güvenli bir mühendislik bakımı için gereksinimlerini anlamalarını sağlamak.
  • 2.the Saatinizi girişmeden önce önlem ve hazırlıklarını öğrencilerin etkinleştirmek için
  • 3.the nöbet sırasında yapılması gereken görevler / vergileri dahilthe nöbet korumak için nasıl anlamak için öğrencilerin etkinleştirmek için
  • 4. ERM ve ERM ilkelerithe anlamını kavratmak etkinleştirmek için
  • 5. ERM yönelik insan unsurları anlamak, öğrencilerin etkinleştirmek için
  • 6. tahrik makine sürekli opeartion için kullanılan otomasyon sistemleri anlamak için öğrencilerin etkinleştirmek için
  • 7. öğrencilerin data logger yapılandırma, fonksiyonları ve sistem bileşenlerini anlaması için
  • 8. son izleme sisteminin fonksiyonlarının anlaşılması için

Dersin Öğrenim Kazanımları

Başarılı aşağıda listelendiği gibi bilgi ve beceri kazanacaklardırthe dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler.

Güvenli bir mühendislik izle sürdürmek için gerekli

1. Gerekli bakım ve emniyetli vardiya tutma

2. Önlemler ve hazırlık

3. Görevler / nöbet sırasında yapılması gerekenler ERM ve Kurumsal ilkeleri

4. ERM ve ERM prensipleri

5. İnsan etmeni

6.Tahrik makinelerinin sürekli çalışması için kullanılan  Otomasyon sistemi

 7. Yapılandırma,  data logger fonksiyonları ve sistem bileşenleri

Öğretim Metot ve Teknikleri

 

Pratik Bilgileri

 

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

 

Ders Kitapları

 

Diğer Kaynaklar

 

Ödev ve Projeler

Bir rapor / ödev buna göre atanacaktır

Son sınıfta sunulan ve etkilenen olarak rapor değerlendirilecektir

Laboratuvar Görevleri

Uygulamalı eğitim makina dairesi simülatörde yapılacaktır

Bilgisayar Kullanımı

 

Diğer Aktiviteler

 

                         
 

 

 

 

 

Değerlendirme Kriterleri

Aktiviteler

Adet

Değerlendirmeye Katkısı (%)

Devam

 

 

Yıl İçi Sınavları

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

Laboratuvar Çalışması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Saha Çalışması

 

 

Final Sınavı

 

 

TOPLAM

 

 

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

 

TOPLAM

 

 

 

 

AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler

Adet

Saat

Toplam İş Yükü

Devam

 

 

 

Yıl İçi Sınavları

 

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

 

Ödevler

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

 

Laboratuvar Çalışması

 

 

 

Uygulama

 

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

 

Seminer

 

 

 

Sunum

 

 

 

Saha Çalışması

 

 

 

Final Sınavı

 

 

 

Toplam İş Yükü

 

 

 

Toplam İş Yükü/25

 

 

 

Dersi AKTS Kredisi

 

 

 

 

 

Hafta

Konular

Dersin Çıktıları

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

13

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dersin Program Çıktılarıyla İlişkisi

 

 

Program Çıktıları

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi

X

 

 

b

Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi

 

X

 

c

Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi

 

X

 

d

Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi

X

 

 

e

Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi

 

X

 

f

Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama

X

 

 

g

Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi

X

 

 

h

Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim

 

X

 

i

Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları

 

X

 

j

Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları

X

 

 

k

Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi

X

 

 

l

Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

 

X

 

m

Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

X

 

 

 

 

         1: Az, 2: Kısmi, 3: Tam

 

Ders

Çıktıları

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

Program Çıktıları

 

a

 

 

 

 

 

 

 

 

b

X

 

 

X

X

 

 

 

c

 

 

X

 

 

 

 

 

d

 

X

 

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

X

X

X

X

f

 

 

X

X

X

X

X

X

g

 

 

 

X

 

 

 

 

h

 

 

 

 

 

 

 

 

i

 

X

X

X

X

X

X

X

j

X

X

 

 

 

 

 

 

k

 

 

 

 

X

X

X

X

l

 

 

 

 

X

X

X

X

m

 

 

 

X

X