Dersin Adı: Türk Dili-II
|
Derece: Lisans
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuar
|
TURK 221
|
2/4 (Bahar)
|
-
|
-
|
2
|
|
|
Bölüm
|
Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği
|
Dersin veren Öğretim Üyesi
|
|
İletişim Bilgileri
|
|
Görüşme Saatleri
|
|
Ders Notları için web adresi
|
http://www.pirireis.edu.tr
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Önkoşulları
|
Yok
|
Dersin mesleki bileşene katkısı, %
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
50
|
|
|
50
|
Dersin İçeriği
|
Yazılı ve sözlü anlatım türleri, örnekleri; ilmi araştırma yöntemleri konularını kapsar.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere duygularını, düşüncelerini söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazandırmak. Kitap okuma alışkanlığı kazandırmak. Bilimsel, eleştirel, yorumlayıcı, sorgulayıcı ve yaratıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
|
Dersin Öğrenme
Çıktıları
|
I- Türk dilini doğru ve etkili kullanabilme becerisini artırır.
II- Sözlü anlatımda başarılı olmanın yollarını kavrar.
III- Karşılıklı iletişim kurar ve takım çalışması yapar.
IV- Yazılı anlatımda başarılı olmanın yollarını kavrar.
V- Araştırma, okuma ve bilgilenme kabiliyetlerini geliştirir.
VI- Birincil ve ikincil bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisini artırır.
VII- Bilimsel bir konuyu araştırır ve sunma becerisini artırır.
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Strateji: Sunuş/buluş yoluyla öğretim
Yöntem: Etkileşimli anlatım, tartışma, problem çözme
Teknikler: Soru-cevap, uygulama
|
Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer
|
Yok
|
Eş dönemli koşul
|
Aynı dönemde alınması gereken başka bir ders yoktur.
|
Ders Kitabı
|
Prof. Dr. Gülden Sağol-Yüksekkaya Türk Dili Kitabı
|
Diğer Kaynaklar
|
Prof. Dr. Muharrem Ergin Üniversiteler için Türk Dili
|
Ödevler ve Projeler
|
Öğrencilere, dersin gelişimini takip etmelerini ve sınavlara hazırlanmalarını sağlamak amacıyla ödevler verilecektir.
|
Laboratuar Uygulamaları
|
Yok
|
Bilgisayar Kullanımı
|
Var
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|