Dersin Adı : Atölye
|
Derece: Lisans
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuar
|
ENG 123
|
1/2
|
2,5
|
4
|
1
|
|
3
|
Bölüm
|
|
Dersin veren Öğretim Üyesi
|
Öğr.Gör. Emre ATA
|
İletişim Bilgileri
|
eata@pirireis.edu.tr
|
Görüşme Saatleri
|
|
Ders Notları için web adresi
|
PRU Online
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Önkoşulları
|
-
|
Dersin mesleki bileşene katkısı
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
|
20
|
80
|
|
Dersin İçeriği
|
İş güvenliği, Makine ve aletlerin kullanımı, Eğeleme, Yuvarlatma ve Pah kırma, Markalama, Yapıştırıcı ve birleştiriciler, Kesiciler, Mengeneler, Darbeli matkaplar, Yağlama, Contalar, El aletleri, Ölçüm aletleri, Kumpaslar ve mikrometreler, Perçinleme, Frezeleme, Elektrik ark kaynağı, Gaz altı kaynağı
|
Dersin Amacı
|
- Öğrencilere atölyede bulunan el aletleri ve makinelerin kullanımını öğretmek,
- İş güvenliği konusunda bir farkındalık oluşturmak
- Öğrencilere iş disiplinini aşılamak
|
Dersin Öğrenme
Çıktıları
|
I.İş güvenliği kurallarını bilmek
II.El aletleri kullanma becerisi
III.Ölçüm aletlerini kullanabilme becerisi
IV.Markalama yapabilme becerisi
V.Hidrolik testere kullanma becerisi
VI.Elektrik ark kaynağı yapabilme becerisi
VII.Gaz altı kaynağı yapabilme becerisi
VIII.Perçinleme yapabilme becerisi
IX.Freze makinesi kullanabilme becerisi
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Projeksiyon, PDF/PowerPoint, tahta üzerinde çizim ve anlatım.
|
Uygulamanın yapıldığı yer
|
Atölye
|
Ders Kitabı
|
Machinery’s Handbook, F.D. Jones, Henry H. Ryffe, Apr. 2000
|
Diğer Kaynaklar
|
- Manufacturing Processes for Engineering Materials, S. Kalpakjian, Addison Wesley, 1999, 6th Ed.
- Workshop processes, practices & materials, Bruce J. Black
|
Ödevler ve Projeler
|
Öğrencilere, derse ilgilerinin sürekli olmasını ve bu derse ayrılan toplam çalışma süresinin yıl içine yayılmasını sağlamak amacıyla uygulamalar yaptırılmaktadır.
|
Bilgisayar Kullanımı
|
|
Diğer Aktiviteler
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|