Geri Dön

Türk Dili ve Edebiyatı II

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEOKULU

Ders Katalog Formu

Yayın Tarihi: 

Revize Tarihi:

Revize Numarası:

DMYO Kurulu Karar No:

Dersin Adı: Türk Dili ve Edebiyatı II

Derece: Ön Lisans

 

 

Kodu

 

 

 

Yıl/Yarıyılı

 

 

Kredisi

 

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuar

TUR2002

2/4

2.0

0

2

0

0

Bölüm/Program

 

Dersin veren Öğretim Üyesi

 

İletişim Bilgileri

 

Görüşme Saatleri

 

Ders Notları için web adresi

www.pirireis.edu.tr

Dersin Türü

 Zorunlu

Dersin Dili

Türkçe

Dersin Önkoşulları

  -

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

40

 

 

60

Dersin İçeriği

Yazılı ve sözlü anlatım

Yaratıcı yazma (Öykü-Roman),

Öğretici yazma (Makale, Deneme, Köşe Yazısı, Biyografi, Araştırma, Özgeçmiş, Dilekçe Rapor yazma)

Sözlü anlatım,

Hazırlıklı konuşma (Seminer, Konferans, Münazara) türlerini açıklamak, 

Noktalama ve yazım kurallarının kullanımını kavrayabilme,

Anlatım bozukluklarını tanıyarak dilimize özen gösterilmesinin gerekliliği

Dersin Amacı

Yazılı ve sözlü anlatımı geliştirmek.

Türkçenin sözlü ve yazılı biçimlerinin incelikleri konusunda duyarlılık kazandırmak.

Bilimsel anlatımı geliştirmek ve bilimsel metin üretebilme becerisi kazandırmak.

Edebi türler hakkında bilgi edinebilmek ve bu türleri irdeleme becerisi kazanmak.

Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstererek öğrencilerin okuduğu, dinlediği bir metni doğru olarak anlayabilmelerini sağlamak; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı ve yaratıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak ve akademik/mesleki ortamlarda kendilerini yetkin şekilde ifade edebilmelerine yardımcı olmak.

 

Dersin Öğrenme

Çıktıları

Düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak bir plan dahilinde aktarır.

Bilimsel ve resmi metinler oluşturabilir.

Edebi türleri değerlendirebilir, iyi bir metnin analizini yapabilir.

Hazırlıklı ya da hazırlıksız konuşma yapabilir.

Yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru, güzel etkili ve akıcı kullanabilme yeteneği kazanmış olur.

Düşüncelerini Türkçenin yazım ve dilbilgisi kurallarına uygun biçimde sözlü ve yazılı olarak ifade edebilir.

Öğretim Yöntem ve Teknikler

 

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

 

Eş dönemli koşul

 

Ders Kitabı

 

Diğer Kaynaklar

 

Ödevler ve Projeler

 

Laboratuar Uygulamaları

-

Bilgisayar Kullanımı

-

                         

 

Başarı Değerlendirme

Sistemi

Yarıyıl içi Çalışmaları

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

 

 

Yıl İçi Sınavları

1

30

Kısa Sınavlar

1

10

Ödevler

1

10

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

Laboratuar Uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Alan Çalışması

 

 

Final Sınavı

 

50

TOPLAM

 

%100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

%50

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

%50

TOPLAM

 

%100

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin

Çıktıları

1

Yazılı anlatımla ilgili genel bilgiler

I

2

Yazılı anlatımda yöntem ve plan

I

3

Yazılı anlatım uygulaması, Kompozisyon çalışması

I

4

Bilimsel Araştırma Yazıları (Makale-Rapor-Eleştiri vs.)

QUİZ 1

I, II

5

Resmi Yazılar (Dilekçe-Özgeçmiş vs.)

I, II

6

Edebi Türler (Deneme-Köşe Yazısı)

III

7

Gezi Yazısı, Biyografi, Paragraf çalışması

III

8

ARA SINAV

 

9

Hikaye, Roman türlerini tanıma, anlama ve yorumlama

III

10

Sözlü Anlatım ve Sözlü Edebiyat

III

11

Sözlü iletişimle ilgili genel bilgiler

I-IV

12

Konferans-Panel-Sempozyum türleri

I-IV

13

Noktalama ve yazım kuralları

I, II-IV

14

Anlatım ve anlatım bozuklukları

Konu Tekrarı, Sınava Hazırlık

I,II-IV

Dersin Programla İlişkisi

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler programa ait çıktılar

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Kişiler ve kitleler arasındaki iletişimin temeli olan dil becerisini geliştirme

 

 

x

b

Yazılı ve sözlü iletişim aracı olan Türkçeyi doğru ve etkili kullanabilme becerisi

 

 

x

c

Bilimsel, araştırmacı, sorgulayıcı ve yaratıcı düşünme becerisi

 

 

x

d

Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi

 

x

 

e

Okuduğu, dinlediği bir metni doğru algılama

x

 

 

f

Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama

 

x

 

g

Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi

 

 

x

h

Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim

x

 

 

i

Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları

 

 

x

j

Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları

 

 

x

k

Mühendislik uygulamaları için gerekli olan donanımları kullanabilme becerisi

x

 

 

l

Güncel ve genel konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi

 

 

x

m

Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

 

 

x

         1: Az,  2. Kısmi,  3. Tam