Dersin Adı : Pazarlama Yönetimi
|
Derece: Yüksek Lisans
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuar
|
MBA521
|
2017/Bahar
|
3
|
6
|
3
|
0
|
0
|
Bölüm
|
İşletme yüksek lisans (tezsiz)
|
Dersin veren Öğretim Üyesi
|
Dr. Öğr. Üyesi Tutku Eker İşcioğlu
|
İletişim Bilgileri
|
teiscioglu@pirireis.edu.tr
|
Görüşme Saatleri
|
Perşembe 10:00-12:00
|
Ders Notları için web adresi
|
-
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Önkoşulları
|
-
|
Dersin mesleki bileşene katkısı, %
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği
|
Pazarlama yönetimi, hedef müşteriler ile arzulanan değişimleri yapmaya yönelen programların çözümlenmesi, planlanması, uygulanması ve denetimidir. Bu tanımla ilgili olarak, ders süresince öğrenciler, stratejik pazarlama planlaması, stratejik analiz ve pazar fırsatları, rekabet ve konumlandırma stratejileri, pazarlama karması stratejileri (ürün, fiyatlandırma, dağıtım, iletişim) gibi konularda bilgi sahibi olacaklar ve takım projesi ile bu bilgileri uygulama imkanı bulacaklardır.
|
Dersin Amacı
|
Çeşitli piyasalardaki pazarlama fonksiyonuna ilişkin yönetsel bir perspektif geliştirmek. Yönetsel karar vermeyi kullanabilmek ve piyasa fırsatlarını analiz edebilmek için bir çerçeve sağlamak.
|
Dersin Öğrenme
Çıktıları
|
- Bilimsel metodlar kullanarak, veri ve sonuçları yorumlayarak işletmelerde meydana gelen pazarlama problemlerini çözebilir.
- Pazarlamanın temel alanlarında edinilen teorik ve pratik bilgileri kullanarak işletmeler tarafından uygulanan ürün stratejilerini analiz eder.
- Pazarlamanın temel alanlarında edinilen teorik ve pratik bilgileri kullanarak işletmeler tarafından uygulanan fiyatlandırma stratejilerini analiz eder.
- Pazarlamanın temel alanlarında edinilen teorik ve pratik bilgileri kullanarak işletmeler tarafından uygulanan dağıtım stratejilerini analiz eder.
- Pazarlamanın temel alanlarında edinilen teorik ve pratik bilgileri kullanarak işletmeler tarafından uygulanan iletişim stratejilerini analiz eder.
- Bir ürün veya hizmet için ürün/marka, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım kararları alır.
- İşletmeler için alternatif pazarlama politikaları ve stratejileri önerir.
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Ders Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
|
Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer
|
-
|
Eş dönemli koşul
|
-
|
Ders Kitabı
|
PAZARLAMA YÖNETİMİ, Prof.Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu, 2014, Beta Yayınları
|
Diğer Kaynaklar
|
GÜNCEL PAZARLAMA YÖNETİMİ, Prof. Dr. M. Nakip , Prof. Dr. İ. Varinli, Doç. Dr. M. Gülmez, 2012
|
Ödevler ve Projeler
|
Takım Projesi
|
Laboratuar Uygulamaları
|
-
|
Bilgisayar Kullanımı
|
-
|
Diğer Aktiviteler
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|