Geri Dön

Pazarlama Yönetimi

 

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ

Dersin Adı : Pazarlama Yönetimi

Derece: Yüksek Lisans

 

 

Kodu

 

 

 

Yıl/Yarıyılı

 

 

Kredisi

 

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuar

MBA521

2017/Bahar

3

6

3

0

0

Bölüm

İşletme yüksek lisans (tezsiz)

Dersin veren Öğretim Üyesi

Dr. Öğr. Üyesi Tutku Eker İşcioğlu

İletişim Bilgileri

teiscioglu@pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

Perşembe 10:00-12:00

Ders Notları için web adresi

-

Dersin Türü

Zorunlu

Dersin Dili

Türkçe

Dersin Önkoşulları

-

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

 

 

 

 

Dersin İçeriği

Pazarlama yönetimi, hedef müşteriler ile arzulanan değişimleri yapmaya yönelen programların çözümlenmesi, planlanması, uygulanması ve denetimidir. Bu tanımla ilgili olarak, ders süresince öğrenciler, stratejik pazarlama planlaması, stratejik analiz ve pazar fırsatları, rekabet ve konumlandırma stratejileri, pazarlama karması stratejileri (ürün, fiyatlandırma, dağıtım, iletişim) gibi konularda bilgi sahibi olacaklar ve takım projesi ile bu bilgileri uygulama imkanı bulacaklardır.

Dersin Amacı

Çeşitli piyasalardaki pazarlama fonksiyonuna ilişkin yönetsel bir perspektif geliştirmek. Yönetsel karar vermeyi kullanabilmek ve piyasa fırsatlarını analiz edebilmek için bir çerçeve sağlamak.

 

Dersin Öğrenme

Çıktıları

  1. Bilimsel metodlar kullanarak, veri ve sonuçları yorumlayarak işletmelerde meydana gelen pazarlama problemlerini çözebilir.
  2. Pazarlamanın temel alanlarında edinilen teorik ve pratik bilgileri kullanarak işletmeler tarafından uygulanan ürün stratejilerini analiz eder.
  3. Pazarlamanın temel alanlarında edinilen teorik ve pratik bilgileri kullanarak işletmeler tarafından uygulanan fiyatlandırma stratejilerini analiz eder.
  4. Pazarlamanın temel alanlarında edinilen teorik ve pratik bilgileri kullanarak işletmeler tarafından uygulanan dağıtım stratejilerini analiz eder.
  5. Pazarlamanın temel alanlarında edinilen teorik ve pratik bilgileri kullanarak işletmeler tarafından uygulanan iletişim stratejilerini analiz eder.
  6. Bir ürün veya hizmet için ürün/marka, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım kararları alır.
  7. İşletmeler için alternatif pazarlama politikaları ve stratejileri önerir.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay Çalışması, Proje Temelli Öğrenme

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

-

Eş dönemli koşul

-

Ders Kitabı

PAZARLAMA YÖNETİMİ, Prof.Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu, 2014, Beta Yayınları

Diğer Kaynaklar

GÜNCEL PAZARLAMA YÖNETİMİ, Prof. Dr. M. Nakip , Prof. Dr. İ. Varinli,  Doç. Dr. M. Gülmez, 2012

Ödevler ve Projeler

Takım Projesi

Laboratuar Uygulamaları

-

Bilgisayar Kullanımı

-

Diğer Aktiviteler

-

                   

 

Başarı Değerlendirme

Sistemi

Yarıyıl içi Çalışmaları

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

 

 

Yıl İçi Sınavları

1

30

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

1

30

Laboratuar Uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Alan Çalışması

 

 

Final Sınavı

1

40

TOPLAM

3

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

60

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

40

TOPLAM

 

100

 

AKTS/

İŞ YÜKÜ TABLOSU

Activities

Count

Hours

Total

Workload

Ders

13

3

39

Yıl İçi Sınavları

1

30

30

Kısa Sınavlar

 

 

 

Ödevler

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

1

30

30

Laboratuar Uygulaması

 

 

 

Uygulama

 

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

 

Seminer

 

 

 

Sunum

1

5

5

Alan Çalışması

 

 

 

Final Sınavı

1

40

40

Toplam İş Yükü

 

 

144

Toplam İş Yükü/25

 

 

5,76

Ders AKTS Kredisi

 

 

6

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin

Çıktıları

1

Pazarlama yönetimine giriş

-

2

Pazar Bölümlemesi, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma, örnek olay çalışmaları

I, VII

3

Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması, örnek olay çalışmaları

I, VII

4

Rekabet, örnek olay çalışmaları

I, VII

5

Pazarlar ve Tüketici Davranışı, örnek olay çalışmaları

I, VII

6

Pazarlama Araştırmaları ve Pazarlama Bilgi Sistemi, örnek olay çalışmaları

I, VII

7

Ara Sınav

 

8

Ürün Politikası, örnek olay çalışmaları

I, II, VI, VII

9

Fiyatlandırma Politikası, örnek olay çalışmaları

I, III, VI, VII

10

Dağıtım Politikası, örnek olay çalışmaları

I, IV, VI, VII

11

Bütünleşik Pazarlama İletişimi (Reklam, Satış Tutundurma) , örnek olay çalışmaları

I, V, VI, VII

12

Bütünleşik Pazarlama İletişimi (Halkla İlişkiler, Doğrudan Pazarlama, Kişisel Satış) , örnek olay çalışmaları

I, V, VI, VII

13

Proje sunumları

I-VII

14

Konu tekrarı

I-VII

 

 Dersin İşletme Yüksek Lisans Programıyla İlişkisi

 

 

Program Çıktıları

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir.

 

 

X

b

İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrar.

 

 

X

c

Alanı ile ilgili konularda öngörü yapabilir ve yenilikçi olabilir.

 

 

X

d

Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir.

 

 

X

e

Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir.

 

 

X

f

İş hayatındaki uygulamaları ve teknolojik yenilikleri izleme ve yönetsel problemlere uyarlama yeteneğine sahiptir.

 

X

 

g

Alanı ile ilgili proje ve çalışmalarda sorumluluk alabilir, liderlik davranışı gösterebilir ve çözüm önerisi getirebilir.

 

 

X

h

Kişilerarası ve takım çalışması yetkinliklerine sahiptir.

 

 

X

i

Müzakere sürecinde etkin olabilecek stratejileri değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.

 

X

 

j

Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır.

 

 

X

k

Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir.

 

X

 

l

Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.

X

 

 

m

Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.

 

 

X

         1: Az,  2. Kısmi,  3. Tam

 

Program Çıktıları & Ders Çıktıları İlişki Matrisi

Ders

Çıktıları

I

II

III

IV

V

VI

VII

Program

Çıktılaır

 

a

 

 

 

 

 

 

 

b

 

 

 

 

 

 

 

c

 

 

 

 

 

 

 

d

 

 

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

 

 

 

f

 

 

 

 

 

 

 

g

 

 

 

 

 

 

 

h

 

 

 

 

 

 

 

i

 

 

 

 

 

 

 

j

 

 

 

 

 

 

 

k

 

 

 

 

 

 

 

l

 

 

 

 

 

 

 

m

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Düzenleyen

Dr. Öğr. Üyesi Tutku Eker işcioğlu

Tarih

25/09//2017

İmza