Geri Dön

Liderlik Uygulamaları

 

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ

Dersin Adı : Liderlik Uygulamaları

Derece: Yüksek Lisans

 

 

Kodu

 

 

 

Yıl/Yarıyılı

 

 

Kredisi

 

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuar

MBA507

2017/Bahar

3

6

3

0

0

Bölüm

İşletme yüksek lisans (tezsiz)

Dersin veren Öğretim Üyesi

Doç.Dr. Ufuk Çakmakçı

İletişim Bilgileri

ufuk@prana.com.tr

Görüşme Saatleri

Salı 16:00-18:00

Ders Notları için web adresi

-

Dersin Türü

Seçmeli

Dersin Dili

Türkçe

Dersin Önkoşulları

-

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

 

 

 

 

Dersin İçeriği

Bu yenilikçi ders, lider duruşunu iş ve özel hayatında etki yaratabilmenin kritik unsuru olarak ele alır ve her bir alanda öğrencinin duruşunu test etmesi için fırsat sunar. Bu ders Gestalt perspektifini kullanarak ‘şimdi ve buraya’ odaklanır ve öğrenciler için iki seviyede gelişime odaklı bir yaklaşım sunar: kendi liderliğini öğrenme ve farkındalık bakış açısıyla değerlendirme ve grup ve sistemlerde etki yaratacak duruş geliştirme. Bu dersin ana amacı öğrencilere ihtiyaç duydukları duruşu yaratmalarını desteklemek, istedikleri etkiyi yaratmalarını sağlamak ve liderlik yolculuklarında ihtiyaç duyacakları araçları kendilerine sunmaktır.

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin;

•Lider duruşunun teori ve yaklaşımını Gestalt psikolojisi, Zen öğretisi ve Presence yaklaşımı ile öğrenmelerini

•Birey, ilişki, ekip ve sistem düzeyinde değişimin nasıl gerçekleştiğini anlamalarını

•Duruşu ve yarattığı etki konusunda farkındalık geliştirmeyi

•Koçluk stilini kullanmayı ve kullanabileceği alanları keşfetmeyi ve gerekli yetkinlikleri geliştirerek bunları ihtiyaç duyduğu alanlarda kullandırmayı amaçlar.

 

Dersin Öğrenme

Çıktıları

Bu dersin sonunda, bir öğrenci şu davranışları uygulamaya taşıyabiliyor olacaktır:

  1. Lider duruşunu ve kendini kullanarak yarattığı etki hakkında farkındalık geliştirme
  2. Kişisel değişim ve dönüşümün nasıl gerçekleştiğini anlama ve bunu kendi ve diğerlerine destek olacak şekilde kullanma
  3. İçerisinde bulundukları durumlarda doğru değerlendirme yapar, farkındalık kazanır ve davranışlarını adapte eder
  4. Koçluğu bir organizasyonel gelişim aracı olarak kullanabilir
  5. Bireysel ve grup seviyesinde koçluk yapabilir

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

-

Eş dönemli koşul

-

Ders Kitabı

Heifetz Ronald A. and Marty Linsky (2002), Leadership on the Line, Harvard Business School Publishing.

Diğer Kaynaklar

Daş, C. Gestalt Terapi: Büyümek ve Bütünleşmek, HYB Yayıncılık.

Senge, P. Scharmer, C. and Jaworsky, S. and B. Flowers (2004). Presence: Human Purpose and the Field of the             Future.

Ödevler ve Projeler

Takım Projesi

Laboratuar Uygulamaları

-

Bilgisayar Kullanımı

-

Diğer Aktiviteler

-

                   

 

Başarı Değerlendirme

Sistemi

Yarıyıl içi Çalışmaları

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

 

 

Yıl İçi Sınavları

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

1

20

Dönem Ödevi/Projesi

1

40

Laboratuar Uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Alan Çalışması

 

 

Final Sınavı

1

40

TOPLAM

3

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

60

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

40

TOPLAM

 

100

 

AKTS/

İŞ YÜKÜ TABLOSU

Activities

Count

Hours

Total

Workload

Ders

13

3

39

Yıl İçi Sınavları

 

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

 

Ödevler

4

6

24

Dönem Ödevi/Projesi

1

40

40

Laboratuar Uygulaması

 

 

 

Uygulama

 

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

 

Seminer

 

 

 

Sunum

 

 

 

Alan Çalışması

 

 

 

Final Sınavı

1

40

40

Toplam İş Yükü

 

 

143

Toplam İş Yükü/25

 

 

5,72

Ders AKTS Kredisi

 

 

6

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin

Çıktıları

1

Giriş, format, ve ders ana hatları

-

2

Tartışma: Liderlik, Yönetim ve Koçluk

Öğreti: Zemin ve Şekil İlişkisi

Ne’den Nasıl’a geçmek

I

3

Grup çalışması I

Öğreti: Sistem ve grup seviyesinde kendini kullanarak etki yaratmak

Team: Grup fazları

I, II, III, IV

4

1-1 Koçluk Pratiği

IV, V

5

Öğreti: Deneyim Döngüsü

I, II, III, IV, V

6

Grup çalışması II

Tema: Gruplarda duruş geliştirmek

I, II, III, IV, V

7

1-1 Koçluk Pratiği

IV, V

8

Çalışma Metodolojisi ve Paradoksiyel Değişim Teorisi

I, II, III, IV, V

9

Yaratıcılık ve Dirençler

I, II, III, IV, V

10

1-1 Koçluk Pratiği

IV, V

11

ORSC ve Deep Democracy araçları

I, II, III, IV, V

12

Grup çalışması III

Tema: Gruplarda kapanış

I, II, III, IV, V

13

Kapanış

Raporlar üzerine konuşma

Soru&Cevap

-

 

 Dersin İşletme Yüksek Lisans Programıyla İlişkisi

 

 

Program Çıktıları

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir.

 

 

X

b

İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrar.

 

X

 

c

Alanı ile ilgili konularda öngörü yapabilir ve yenilikçi olabilir.

 

X

 

d

Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir.

 

 

X

e

Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir.

X

 

 

f

İş hayatındaki uygulamaları ve teknolojik yenilikleri izleme ve yönetsel problemlere uyarlama yeteneğine sahiptir.

 

X

 

g

Alanı ile ilgili proje ve çalışmalarda sorumluluk alabilir, liderlik davranışı gösterebilir ve çözüm önerisi getirebilir.

 

 

X

h

Kişilerarası ve takım çalışması yetkinliklerine sahiptir.

 

 

X

i

Müzakere sürecinde etkin olabilecek stratejileri değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.

 

 

X

j

Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır.

 

 

X

k

Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir.

 

X

 

l

Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.

X

 

 

m

Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.

 

 

X

         1: Az,  2. Kısmi,  3. Tam

 

Program Çıktıları & Ders Çıktıları İlişki Matrisi

Ders

Çıktıları

I

II

III

IV

V

Program

Çıktıları

 

a

 

 

 

 

 

b

 

 

 

 

 

c

 

 

 

 

 

d

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

 

f

 

 

 

 

 

g

 

 

 

 

 

h

 

 

 

 

 

i

 

 

 

 

 

j

 

 

 

 

 

k

 

 

 

 

 

l

 

 

 

 

 

m

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Düzenleyen

Doç.Dr. Ufuk Çakmakçı

Tarih

26/09/2017

İmza