Dersin Adı : Liderlik Uygulamaları
|
Derece: Yüksek Lisans
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuar
|
MBA507
|
2017/Bahar
|
3
|
6
|
3
|
0
|
0
|
Bölüm
|
İşletme yüksek lisans (tezsiz)
|
Dersin veren Öğretim Üyesi
|
Doç.Dr. Ufuk Çakmakçı
|
İletişim Bilgileri
|
ufuk@prana.com.tr
|
Görüşme Saatleri
|
Salı 16:00-18:00
|
Ders Notları için web adresi
|
-
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Önkoşulları
|
-
|
Dersin mesleki bileşene katkısı, %
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği
|
Bu yenilikçi ders, lider duruşunu iş ve özel hayatında etki yaratabilmenin kritik unsuru olarak ele alır ve her bir alanda öğrencinin duruşunu test etmesi için fırsat sunar. Bu ders Gestalt perspektifini kullanarak ‘şimdi ve buraya’ odaklanır ve öğrenciler için iki seviyede gelişime odaklı bir yaklaşım sunar: kendi liderliğini öğrenme ve farkındalık bakış açısıyla değerlendirme ve grup ve sistemlerde etki yaratacak duruş geliştirme. Bu dersin ana amacı öğrencilere ihtiyaç duydukları duruşu yaratmalarını desteklemek, istedikleri etkiyi yaratmalarını sağlamak ve liderlik yolculuklarında ihtiyaç duyacakları araçları kendilerine sunmaktır.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilerin;
•Lider duruşunun teori ve yaklaşımını Gestalt psikolojisi, Zen öğretisi ve Presence yaklaşımı ile öğrenmelerini
•Birey, ilişki, ekip ve sistem düzeyinde değişimin nasıl gerçekleştiğini anlamalarını
•Duruşu ve yarattığı etki konusunda farkındalık geliştirmeyi
•Koçluk stilini kullanmayı ve kullanabileceği alanları keşfetmeyi ve gerekli yetkinlikleri geliştirerek bunları ihtiyaç duyduğu alanlarda kullandırmayı amaçlar.
|
Dersin Öğrenme
Çıktıları
|
Bu dersin sonunda, bir öğrenci şu davranışları uygulamaya taşıyabiliyor olacaktır:
- Lider duruşunu ve kendini kullanarak yarattığı etki hakkında farkındalık geliştirme
- Kişisel değişim ve dönüşümün nasıl gerçekleştiğini anlama ve bunu kendi ve diğerlerine destek olacak şekilde kullanma
- İçerisinde bulundukları durumlarda doğru değerlendirme yapar, farkındalık kazanır ve davranışlarını adapte eder
- Koçluğu bir organizasyonel gelişim aracı olarak kullanabilir
- Bireysel ve grup seviyesinde koçluk yapabilir
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Ders Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
|
Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer
|
-
|
Eş dönemli koşul
|
-
|
Ders Kitabı
|
Heifetz Ronald A. and Marty Linsky (2002), Leadership on the Line, Harvard Business School Publishing.
|
Diğer Kaynaklar
|
Daş, C. Gestalt Terapi: Büyümek ve Bütünleşmek, HYB Yayıncılık.
Senge, P. Scharmer, C. and Jaworsky, S. and B. Flowers (2004). Presence: Human Purpose and the Field of the Future.
|
Ödevler ve Projeler
|
Takım Projesi
|
Laboratuar Uygulamaları
|
-
|
Bilgisayar Kullanımı
|
-
|
Diğer Aktiviteler
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|