Dersin Adı : Sosyal Bilimlerde İleri Araştırma Teknikleri
|
Derece: Doktora
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuar
|
BUS611
|
2017/Güz
|
3
|
6
|
3
|
0
|
0
|
Bölüm
|
İşletme DOKTORA PROGRAMI
|
Dersin veren Öğretim Üyesi
|
Yrd.Doç.Dr. Tutku Eker İşcioğlu
|
İletişim Bilgileri
|
teiscioglu@pirireis.edu.tr
|
Görüşme Saatleri
|
Perşembe 10:00-12:00
|
Ders Notları için web adresi
|
-
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Önkoşulları
|
-
|
Dersin mesleki bileşene katkısı, %
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği
|
Araştırma kavramı, araştırma felsefesi, araştırma etiği; doktora tezi ve akademik makaleler yazımında araştırmanın önemi ve yeri, araştırma yöntemleri ve temel kavramlar; nitel araştırma yöntemlerinden literatür taraması, içerik analizi, odak grup tekniği; nitel araştırma yöntemlerinden projektif teknikler ve derinlemesine mülakat tekniği; nitel araştırma yöntemleri üzerine grup çalışması sunumları; nicel araştırma yöntemlerinden anket ve deney yöntemlerinin; anket formu kullanımı, anket formu hazırlanması; ölçekler ve ölçek güvenilirliklerinin hesaplanması; tanımlayıcı istatistikler ve hipotez oluşturma; parametrik olmayan hipotez testleri, gruplararası fark testleri (t-test çeşitleri -anova); faktör analizi; güvenilirlik ve geçerlilik testi; korelasyon analizi- regresyon analizi
|
Dersin Amacı
|
Sosyal Bilimlerde İleri Araştırma Teknikleri dersi bilimsel araştırmaya Doktora düzeyinde bir giriş sağlar. Dersin amacı, öğrencilerin bilim felsefesi ve araştırma etiği hakkında derin bilgi sahibi olmasını ve bilimsel araştırma tasarlama, hem niteliksel hem niceliksel veri toplama, geçerlik ve güvenilirlik değerlendirmeyi ve parametrik testleri, parametrik olmayan testleri, faktör analizi ve regresyon analizini kullanma alanlarında yetkinlik kazanmalarını sağlamaktır.
|
Dersin Öğrenme
Çıktıları
|
Dersin başarıyla tamamlanması neticesinde öğrenciler;
- Literatür taraması yapabilir ve bir araştırma modeli tasarlayabilir.
- Araştırma sorularını formüle edebilir ve bu sorulara uygun bilimsel araştırmalar dizayn edebilir.
- Hipotezler geliştirebilir.
- Araştırma için uygun olan örnekleme yöntemini ve örneklem sayısını belirler.
- Çeşitli yöntemleri kullanarak veri toplayabilir.
- İstatistiksel programlar kullanarak hem niteliksel hem de niceliksel verileri analiz edebilir.
- Bulguları rapor edebilir ve bilimsel sonuçlar neticesinde önerilerde bulunabilir.
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Ders Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev Temelli Öğrenme
|
Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer
|
-
|
Eş dönemli koşul
|
-
|
Ders Kitabı
|
-
|
Diğer Kaynaklar
|
Her bir konuya ilişkin öğrencilere verilen akademik makaleler.
|
Ödevler ve Projeler
|
Bireysel ödevler
|
Laboratuar Uygulamaları
|
-
|
Bilgisayar Kullanımı
|
-
|
Diğer Aktiviteler
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|