Geri Dön

Optimization Techniques for Maritime Management

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

 

Dersin Adı: Denizcilik Yönetimi için Optimizasyon Teknikleri

Derece: Doktora

 

 

Kodu

 

 

 

Yıl/Yarıyılı

 

 

Kredisi

 

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuar

MTME 622

 

3

6

3

0

0

Bölüm/Program

Deniz Ulaştırma ve İşletme Mühendisliği Doktora Programı

Dersin veren Öğretim Üyesi

 

İletişim Bilgileri

 

Görüşme Saatleri

 

Ders Notları için web adresi

pruonlinenew.pirireis.edu.tr

Dersin Türü

 Seçmeli

Dersin Dili

İngilizce

Dersin Önkoşulları

  -

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

 

 

 

60

Dersin İçeriği

Ders, matematiksel programlama modellerini ve optimizasyon tekniklerini, tamsayılı doğrusal programlama, dinamik programlama, hedef programlama, stokastik programlama modelleri gibi doğrusal programlama modellerinin varyasyonlarını kapsayacaktır. Bu modellerin gemi rotalama, konteyner dağıtımı, limanlardaki operasyon planlama gibi denizcilik endüstrisindeki uygulamaları vurgulanacak ve bu alandaki örnekler çözülecektir. Ayrıca, Yöneylem Araştırması / Optimizasyon yazılımları da model uygulamalarını çözmek için kullanılacaktır.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin matematiksel programlama ve benzer optimizasyon modellerini nasıl formüle edeceklerini anlamalarını sağlamaktır. Derste modelleme tekniklerinin denizcilik endüstrisindeki problemlerin çözümünde nasıl uygulanabileceğinin gösterilmesi amaçlanmaktadır.

 

Dersin Öğrenme

Çıktıları

 

 

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;

  

I. matematiksel programlama modellerini kavrayabilecektir

  

II. Matematiksel model ve tekniklerle ilgili temel problemleri çözebilecek

  

III. Denizcilik endüstrisindeki gerçek hayat problemlerini analiz etmek için model ve teknikleri kullanma becerisine sahip olacak

  

 IV. Sorunları çözmek için Yöneylem Araştırması / Optimizasyon yazılımını kullanabilecek

 

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Anlatım, sunum, uygulama

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

-

Eş dönemli koşul

-

Ders Kitabı

  • Introduction to Operations Research by Hiller and Lieberman, 9e, McGraw Hill, 2010
  • Operations Research: Applications and Algorithms, Wayne L. Winston, 4e, Cengage Learning, 2003
  • Operations Research. An Introduction, Hamdy A. Taha, 6e, PrenticeHall, 1997
  • Handbook of Ocean Container Transport Logistics. Lee, C.Y., Meng, Q. Springer, 2015

Diğer Kaynaklar

Denizcilik endüstrisindeki problemlerin çözümü için yapılmış olan bilimsel makale ve araltırmalar

 

Ödevler ve Projeler

 

Her bir öğrenci bir dönem ödevi hazırlayacak ve bunu sınıfta sunacaktır.

Laboratuar Uygulamaları

 

-

Bilgisayar Kullanımı

Ders anlatımında ,sunumlarda ve optimizasyon modellerinin çözümünde kullanılacaktır.

                   

 

 

Başarı Değerlendirme Kriteri

Yarıyıl İçi Çalışmalar

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

 

 

Yıl İçi Sınavları

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

 

 

Dönem Ödevi Projesi

 

 

Laboratuar Uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Alan Çalışması

 

 

Final Sınavı

 

 

TOPLAM

 

 

Yarıyıl İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı, %

 

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı, %

 

 

TOPLAM

 

 

 

AKTS/

İŞYÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl İçi Çalışmalar

Sayı

Saat

Toplam İşyükü

Ders

 

 

 

Yıl İçi Sınavları

 

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

 

Ödevler

 

 

 

Dönem Ödevi Projesi

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

 

 

 

Uygulama

 

 

 

Derse Özgü Staj

 

 

 

Seminer

 

 

 

Sunum

 

 

 

Alan Çalışması

 

 

 

Final Sınavı

 

 

 

Toplam İşyükü

 

 

 

Toplam İşyükü/25

 

 

 

Ders AKTS Kredisi

 

 

 

 

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin

Çıktıları

1

Dersin tanıtımı, matematiksel programlama ve optimizasyona giriş

I

2

Doğrusal programlamaDP) modelleri

I

3

Grafiksel çözüm yöntemi, simplex algoritması

I, II

4

Denizcilik sektöründe doğrusal programlama uygulamaları

I, II, III

5

Dualite ve duyarlılık analizi

I, II, III

6

Dinamik programlama ve denizcilik sektöründe uygulamaları

I, II, III

7

Hedef programlama ve denizcilik sektöründe uygulamaları

I, II, III, IV

8

Ara sınav

I, II, III, IV

9

Stokastik programlama ve denizcilik sektöründe uygulamaları

I, II, III, IV

10

Çok amaçlı optimizasyon ve denizcilik sektöründe uygulamaları

I, II, III, IV

11

İleri Optimizasyon ve Yöneylem Araştırması Teknikleri, Sütun oluşturma algoritması, sezgisel yöntemler ve uygulamaları

I, II, III, IV

12

Denizcilik endüstrisindeki diğer en popüler optimizasyon problemleri ve uygulamaları

I, II, III, IV

13

Denizcilik endüstrisindeki diğer en popüler optimizasyon problemleri ve uygulamaları

I, II, III, IV

14

Ödevlerin sunumu

I, II, III, IV

 

 

Dersin Deniz Ulaştırma ve İşletme Mühendisliği Doktora Programı Çıktıları ile Katkı Seviyesi Arasındaki İlişki

 

 

Program çıktıları

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, denizcilik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme (yeterli bilgi birikimi) (bilgi).

X

 

 

b

Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme (bilgi).

 

 

X

c

Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme (beceri).

 

X

 

d

Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme (beceri).

 

X

 

e

Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme (beceri).

 

 

X

f

Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).

 

 

X

g

Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).

 

 

X

h

Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).

 

X

 

i

Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme (Öğrenme Yetkinliği).

 

 

X

j

Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).

 

 

X

k

Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).

 

 

X

l

Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).

 

 

X

m

Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme (Alana Özgü Yetkinlik).

 

 

X

n

Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme (Alana Özgü Yetkinlik).

 

X

 

o

Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme (Alana Özgü Yetkinlik).

 

X

 

p

Kendi çalışmalarını, alanındaki uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme (Alana özgü yetkinlik).

 

X

 

 

         1: Az, 2:Kısmi, 3: Tam

 

 

 

 

Program Çıktıları& Ders Çıktıları Matrisi

Course

Outcomes

 

I

 

II

 

 

III

 

 

IV

 

V

Programme Outcomes

 

a

X

X

X

X

X

b

 

 

X

 

 

c

X

X

X

X

X

d

 

 

 

X

 

e

X

X

X

 

 

f

X

X

X

X

X

g

 

X

X

X

 

h

X

 

 

 

 

i

X

 

 

X

X

j

X

 

 

 

 

k

 

 

X

X

 

l

X

 

 

 

X

m

X

 

X

 

X

n

X

 

X

X

X

o

 

X

X

X

X

p

X

X

X

X

X