Dersin İçeriği
|
Bu ders; öğrencilerin gemi kullanma esasları ile kısıtlı veya acil koşullarda yanaşma, bağlama ve demirleme manevra usullerini, Köprüüstü Takım Yönetimini (BRM) anlamalarını ve etkili şekilde uygulamalarını hedeflemektedir. Bu ders geçmiş dönemlerde verilen veya halen verilmekte olan tüm seyir, gemicilik, gemi kullanma, vardiya, meteoroloji/oşinografi, haberleşme, Liderlik, Emniyet ve Güvenlik, GMDSS dersleri ile yakından ilişkilidir ve uygulama alanlarında söz konusu derslerde kapsanan konularda yer almaktadır.
|
Dersin Amaçları
|
I. Bir seyir planı hazırlanması ve icra edilmesi
II.Her koşulda gemi kullanmak ve manevra yapmak
III. Kısıtlı/Acil Durum usullerini bilmek ve ani reaksiyon göstererek uygulamak
IV. Gemi Yönetimi, Köprüüstü Kaynak Yönetimi ve Köprüüstü Takımı Yönetimi esaslarını anlamak ve uygulamak.
V. DÇÖT, Personel, Gemi ve Çevre Güvenliğine katkıda bulunmak
|
Dersin Öğrenim Kazanımları
|
- Limandan limana detaylı bir sefer planının hazırlanması için gerekli bilgilerin öğrenilmesi
- Gemi sistemlerinden ve dış kaynaklardan elde edilen bilgilerin emniyetli seyir ve komuta kararına yardımcı olmak üzere kullanılması ve hava ve deniz koşullarının tahmini
- Rapor Verme Sistemleri, Gemi Trafik Hizmetlerine Uygun Raporlama Kılavuz alma/indirme, Kılavuz Kartı, Çarmıh Standartları ve Kullanım esasları, Kılavuz-Süvari Bilgi Değişimi
- Değişik Durumlarda Vardiya Düzenleri, Vardiya Zabitinin Görevleri, Kısıtlı ve acil durumlarda alınması gereken tedbirler
- Kısıtlı ve acil hallerde gemi kullanma ve gemi manevraları; Farklı kısıtlı Koşullarda alternatif Aborda Olma; bağlama, Avara etme ve Demirleme Manevraları, Denize Adam Düşmesi, Dar /sığ sularda seyir, Olumsuz Etkiler, Gemilerin etkileşimi, Rüzgar, Akıntı ve Med-Cezir etkileri, ARPA/GPS /ECDIS arızalı durumda seyir; Karaya Oturma/Oturtma, Çatma, Acil Durumdaki gemiye yardım, Yaralı gemiyi oturtma ve/veya havuzlama,
- Gemi Yönetimi, Köprüüstü Kaynak Yönetimi Prensipleri ve Köprüüstü Takımı Yönetimi, Kaza nedenleri, İnsan Faktörü, Gemiyi tehlikeye götürebilecek “Hata Zinciri” ve Zincirin Kırılması, Durumsal Farkındalığın Oluşturulması ve sürdürülmesi, Kaynakların tahsis edilmesi, görevlendirilmesi ve önceliklendirilmesi, Etkin iletişimin sağlanması, Teyit edicilik ve liderlik , ekip deneyiminin göz önünde bulundurulması, Her türlü duruma karşı hazırlıklı olma
|
Ders Kitapları
|
1. SWIFT, A.J., Bridge Team Management (Second Edition), London 1993, The Nautical Institute.
2. Bridge Procedures Guide (Fourth Edition 2007), Marisec Publication, London 1998, International Chamber of Shipping.
3. STCW (STCW Convention and STCW Code) including 2010 Manila Amendments, IMO, London 2011, ISBN: 978-92-801-1528-4.
4. MARPOL 73/78 (Birleştirilmiş 2002 Baskısı), Çeviri:Prof.Dr.Mükerrem Fatma İLKIŞIK, İstanbul 2005, Deniz Ticaret Odası Yayın No:68.
5. Brown, 1980, Practical Ship-handling
6. Cornell Mar. Press, Ship handling for the Mariner, 1988
7. DODDS, Don Modern Seamanship. Lyons Press, London, 2002.
8. HENDERSON, R., Essential Seamanship, Cornell Maritime Press, London, 1994
9. HOUSE, D.J. Seamanship techniques, Butterworth-Heinemann, London, 2001
10. STCW 2010 Amendments; IMO Model course 7.03, 7.01, 1.22
11. IAMSAR Manuel
12. COLREG
13. SOLAS
14. MARPOL
15. TONNAGE-69
16. ILO-2006
17. LOADLINE-74
18. SMCP
19. ISM
20. ISPS
21.INTERCO
22. Nautical Charts and Chart Catalogues
23. NAUTICAL PUBLICATIONS
24.Bowditch, N. The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency. (2012)
|