Oluşturulma Tarihi: 01.10.2019
|
Revizyon Tarihi: 01.10.2019
|
Revizyon No:00
|
DF Karar No: -
|
Ders Adı: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I
|
Seviye: Lisans
|
Kod
|
Yıl/Dönem
|
Lokal Kredi
|
AKTS Kredisi
|
Dersin Oluşumu
|
Teorik
|
Pratik
|
Laboratuvar
|
ATA 111Y
|
2 / 3
|
2
|
1
|
2
|
0
|
-
|
Bölüm
|
Deniz Ulaştırma ve İşletme Mühendisliği
|
Öğretim Elemanı
|
Anadolu Üniversitesi Uzaktan Erişim Dersleri PRÜ Komisyonu Koordinatörlüğünde Uzaktan Eğitim Şeklinde
|
İletişim Bilgisi
|
|
Görüşme
|
|
İnternet Sitesi
|
https://ekampus.anadolu.edu.tr/
|
Ders Türü (Zorunlu/Seçmeli)
|
Zorunlu
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Ön Koşullar
|
Yok
|
Dersin mesleki bileşene katkısı, %
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
---
|
---
|
---
|
100
|
Dersin İçeriği
|
Osmanlı Devleti'nde Yenileşme Çabaları; Osmanlı Devleti'nin Duraklama Devrine Genel Bir Bakış: Türkiye'de reform arayışları; Tanzimat Fermanı ve Getirdikleri: Türkiye'de Meşrutiyet Dönemleri; I. Meşrutiyet Döneminde Siyaset: Avrupa ve Türkiye 1838-1914, Sömürgecilikten Dünya Savaşına Avrupa, Mondros'tan Lozan'a Türkiye; Şark Meselesinin Uygulamaya Konması: Türkiye Büyük Millet Meclisi ve siyasi yapılanma (1920-1923); Osmanlıdan Cumhuriyet'e Ekonomik Gelişmeler; Yeni Türk Devleti'nin İlanı: Lozan'dan Cumhuriyet'e.
|
Dersin Amaçları
|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihine ilişkin temel kavramların verilmesi
|
Dersin Öğrenim Kazanımları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
- Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihine ilişkin temel kavramları açıklayabilecek.
- Ulusal Kurtuluş Mücadelesi ve Türk devletinin kuruluş sürecindeki önemli noktaları açıklayabilecektir.
|
Öğretim Metot ve Teknikleri
|
Uzaktan Eğitim
|
Pratik Bilgileri
|
---
|
Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer
|
---
|
Ders Kitapları
|
https://ekampus.anadolu.edu.tr/ sayfasında bulunan ders kitabı ve materyalleri
|
Diğer Kaynaklar
|
Öğretim stratejisi bireysel öğrenmedir.
|
Ödev ve Projeler
|
---
|
Laboratuvar Görevleri
|
---
|
Bilgisayar Kullanımı
|
---
|
Diğer Aktiviteler
|
---
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|