Geri Dön

Fransızca

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

DENİZCİLİK FAKÜLTESİ

 FRE 102

Yarıyılı Ders Katalog Formu

Dersin Adı: FRANSIZCA

Derece: Lisans

 

 

Kodu

 

 

 

Yıl/Yarıyılı

 

 

Kredisi

 

AKTS

Kredisi

 

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuar

  FRE 102

1/2 (Güz)

2,5

 

3

0

 

Bölüm

 

Dersin veren Öğretim Üyesi

 

İletişim Bilgileri

 

Görüşme Saatleri

 

 

Ders Notları için web adresi

www.pirireis.edu.tr

Dersin Türü

 

Dersin Dili

Fransızca

Dersin Önkoşulları

  -

 

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

50

 

 

50

Dersin İçeriği

 

The CEF (Common European Framework) diller için bir değerlendirme ve referans sistemidir. Bu ders CEF sistemine uygun olarak hazırlanmıştır. Bu dersin amacı Fransızca dersini öğrencinin basit bir kullanıcı olarak kullanmasını sağlamaktır. Derste öğretilecek olan okuma, anlama, konuşma, dinleme ve yazma yetenekleriyle öğrencinin basit metinleri okuyup anlaması, mesajların ve duyuruların ana fikrini anlaması ve bilgi değişimi ve iletişimdeki en gerekli cümleleri kullanması amaçlanmaktadır. Bu derste öğrencilerin temel okuma, dinleme, konuşma ve yazma yetenekleri kritik düşünme stratejileri ile geliştirilecektir.

Dersin Amacı

 

  • Genel Dil Aralığı; Öğrencilere kişisel özellikleri ve maddeler ile ilgili deyimleri ve terimleri basit bir aralıkta kazandırmak.
  • Kelime Bilgisi Aralığı ve Kontrolü; Öğrenciler sınırlı kelimelerle ve cümlelerle somut durumlara yönelik temel bir kelime bilgisi dağarcığı kazandırmak
  • Sosyolojik Dil Bilimi Uygunluğu: Öğrencilere basit, temel ve kibar günlük; selamlaşma, tanışma, nezaket vb. kalıpları ile sosyalleşme becerisinin kazandırılması

 

Dersin Çıktıları

 Bu dersleri başarıyla tamamlayan öğrenciler, aşağıdaki dil yeteneklerini kazanmış olurlar:

 

I: Yavaş ve dikkatlice verilen yönergeleri anlayabilme.

II: Yavaş ve dikkatlice yapılan bir konuşmayı takip edebilme.

III: Konuşma dilinin temel ses özelliklerini anlayabilme. 

IV: Kendileri ve ya hayali kişiler ile ilgili, nerede yaşadıkları, ne iş yaptıkları gibi basit cümleler yazabilme.

V: Kısa, basit metinleri, ayrı ayrı cümleleri anlayabilme, benzer isimleri, kelimeleri ve cümleleri kavrayabilme.

VI: Basit bilgi veren dökümanları, basit tanımları ve özgün metinleri görsel destek ve okuma öncesi stratejileriyle anlayabilme.

VII: Aynı cümlelerin kullanıldığı, yavaş hızda ve basitliğe bağlı olarak iletişim kurabilme.

VIII: Basit sorular sorabilme ve cevaplayabilme, acil gerekliliği olan konularda ya da benzer konularda, basit ifadeler kurabilme ve ya tepki verebilme.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders, Bireysel/Çift/Grup Çalışmaları, Sesli/Görüntülü Materyeller

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

Derslikler

Ders Kitabı

TAXI – French method Book 1

Diğer Kaynaklar

Fotokopiler, Power Point Sunumları, Eğitimsel Filmler ve Klipler

Ödevler ve Projeler

 

İçeride ve ya Dışarıda Okumalar, Çevrimiçi Materyaller

Laboratuar Uygulamaları

--

Bilgisayar Kullanımı

--

Diğer Aktiviteler

--

                   

 

Başarı Değerlendirme

Sistemi

Yarıyıl içi Çalışmaları

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

 

10

Yıl İçi Sınavları

 

20

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

1

10

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

Laboratuar Uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj (Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

1

 

Alan Çalışması

 

10

Final Sınavı

 

50

TOPLAM

 

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

 

TOPLAM

 

100

 

Hafta

Konular

Dersin

Çıktıları

1

Öğrencilerin birbirlerini tanıması

1-2

2

Takım çalışması ve sohbet konuları

1

3

Etiket

1-8

4

Kişisel eşyalar

1-8

5

Fransızcanın doğası

1-8

6

İş hayatı ve hafta sonu hayatı

1-8

7

Kıyafet ve eşya alış verişi

1-8

8

Alışkanlıklar

1-8

9

Tatil dönemleri

1-8

10

Sosyo-kültürel raporlar

1-8

11

Fransa’nın sembolleri

1-8

12

Gelecek zaman

1-8

13

Projeler

1-8

14

Tekrar dersi

1-8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler programa ait çıktılar

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Yavaş ve iyi anlaşılacak biçimde verilen talimatları anlaması.

                              

 

X

 

b

Yavaş ve iyi anlaşılır konuşmaları anlaması.

 

 

X

 

c

Konuşma dilinin temel ses bilgisini anlaması.

 

 

 

X

d

Hayali ve ya gerçek kişiler hakkında ve kendisi hakkında basit cümleler yazabilmesi.

 

 

 

X

e

Benzer kelimeleri, isimleri ve basit cümleleri kavraması, kısa, basit yazıları, bütünlüğe bakılmaksızın cümle bazında anlaması.

 

 

X

f

Basit materyallerin, tanımların ve özgün yazıların ön okuma stratejileri ve görsel destekler ile ana fikrini anlaması.

 

 

X

g

Tekrara dayalı, yavaş konuşma hızında ve aynı kalıplarla cevaplama ile basit şekilde etkileşim ve iletişim kurabilmesi.

 

 

X

h

 

 Basit soruları sorabilmesi ve cevaplayabilmesi, acil ihtiyaç konularında ve ya benzer konularda

basit ifadelere cevap verebilmesi.

 

 

 

X

       

 1: Az,  2. Kısmi,  3. Tam

 

Düzenleyen

 

 

Tarih

 

 

İmza