Hafta
|
Konular
|
Dersin
Çıktıları
|
1
|
Dersin tanıtımı
|
|
2
|
İşletmeciliğe Genel Bir Bakış ve İlgili Kavramlar: İşletmeciliğin tanımı, işlevleri, amacı, gerekliliği, rekabet kavramı, işletme türleri, işletmelerde çevre kavramı.
|
I
|
3
|
İşletme ve Ekonomi İlişkisi: Ekonomi ile ilgili kavramlar, işletmelerin ülke ekonomisindeki yeri, ekonomik sistemler
|
II
|
4
|
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon: Yönetim teorileri, yönetim işlevleri, yönetici ve lider arasındaki farklar, yöneticinin sahip olması gereken özellikler, yiyecek içecek işletmelerindeki organizasyon yapısı
|
III
|
5
|
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Stratejik Yönetim İlkeleri I: Yiyecek İçecek İşletmelerinde Stratejik Yönetim Süreci, misyon, vizyon, hedef, strateji, taktik, güçlü yan, zayıf yan, tehdit, fırsat vb. kavramlar, SWOT, PEST, Durum Analizi, Çevre Analizi vb. analiz çeşitleri.
|
IV
|
6
|
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Stratejik Yönetim İlkeleri II: Portföy Analizleri (McKinsey Matrisi, Pazar Rekabet Matrisi, Boston Consultancy Group (BCG) Matrisi, Ürün Yaşam Analizi (Hofer Analizi), Ansoff Büyüme Matrisi, Porter Rekabet Analizi), Q Sort Analizi, Senaryo Analizi, Arama Konferansı, Delphi, Nominal Grup, Açık Grup, Kalite Çemberleri, Fayda Maliyet Analizi, Risk Analizi, Benchmarking.
|
IV
|
7
|
Yiyecek içecek işletmelerinde Üretim Yönetimi: Üretim yönetimi modeli, üretim ve hizmet işletmeleri arasındaki sınıflandırma, operasyon tasarımı, operasyon planlaması ve kontrolü, operasyon geliştirme.
|
V
|
8
|
Vize Sınavı
|
I-V
|
9
|
Yiyecek İçecek İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi: Yiyecek içecek işletmelerinde işgücü planlaması, iş analizi, personel bulma, işe alma, işe alıştırma, eğitim, motivasyon, personel değerleme, iş değerleme, ücretleme, disiplin, verimlilik, endüstriyel ilişkiler.
|
VI
|
10
|
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi I: Pazarlama kavramı, pazarlamanın evreleri, pazar bölümleme, pazarlama karması elemanları ve yönetimi.
|
VII
|
11
|
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi II: Yiyecek içecek işletmelerinde yeni ürün geliştirme, güncel pazarlama yaklaşımları (deneyim pazarlaması, yaratıcı temalandırma, dijital pazarlama, sosyal medya yönetimi)
|
VII
|
12
|
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Muhasebe Ve Finansman: Muhasebe ve Finans Yönetimi ile ilgili kavramlar, Yiyecek içecek işletmelerinde Muhasebe ve Finans işlevi, amacı, uygulanışı, finansal tablolar, finansal analiz, paranın zaman değeri, maliyet-kazanç ilişkisi, sermaye maliyeti, varlık yönetimi.
|
VIII
|
13
|
Uluslararası Yiyecek İçecek İşletmeciliği: Uluslararası işletmeciliğin tanımı, uluslararası yiyecek içecek işletmeleri, uluslararası işletmecilik tarihi ve nedenleri, uluslararası büyüme şekilleri, uluslararası ticaret örgütleri ve işlevleri.
|
IX
|
14
|
İşletmecilikle İlgili Güncel Konular: İnovasyon Yönetimi, Proje Yönetimi, Postmodern Yönetim Yaklaşımları.
|
X
|
15
|
Final Sınavı
|
I-X
|