Yayın Tarihi:
|
Revize Tarihi:
|
Revize Numarası:
|
DMYO Kurulu Karar No:
|
Dersin Adı : Denizde Emniyet
|
Derece: Ön Lisans
|
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuar
|
|
SAS2002
|
2/4 (Bahar)
|
1,5
|
2
|
1 saat
|
1 saat
|
-
|
|
Bölüm/Program
|
|
|
Dersin veren Öğretim Üyesi
|
|
|
İletişim Bilgileri
|
|
|
Görüşme Saatleri
|
|
|
Ders Notları için web adresi
|
www.pirireis.edu.tr
|
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
|
Dersin Önkoşulları
|
-
|
|
Dersin mesleki bileşene katkısı, %
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
|
20
|
20
|
|
60
|
|
Dersin İçeriği
|
Bu eğitimi alan öğrenci; gemide meydana gelebilecek acil durumlarda müdahale usulleri, personelin korunması ve güvenliği için önlemler, denizdeki insanları kurtarma, tehlikedeki gemiye yardım etme, denizde verilen tehlike işaretleri ve bunlara cevap verme konularında bilgi sahibi olacaktır.
|
|
Dersin Amacı
|
Bu eğitim tüm Zabitler için alınması gereken zorunlu asgari güvenlik eğitimi olup, bu eğitimi alan öğrenci; gemide meydana gelebilecek acil durumlarda müdahale usullerini, personelin korunması ve güvenliği için önlemleri, denizdeki insanları kurtarma ve tehlikedeki gemiye yardım etmeyi, denizde verilen tehlike işaretlerini ve bunlara cevap vermeyi öğrenecektir.
|
|
Dersin Öğrenme
Çıktıları
|
- Acil durumlara müdahalede yolcuların ve mürettebatın korunması ve güvenliği için önlemler
- Çatışma ve oturmayı takiben ilk yapılacaklar
- Denizden insanları kurtarmak, tehlikedeki gemiye yardım etmek ve limanda acil durumlar
- Denizde bir tehlike işaretine karşılık verme (SAR, IAMSAR)
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Yansılar, ders notları, multimedia içerikler, simülatör
|
|
Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer
|
-
|
|
Eş dönemli koşul
|
-
|
|
Ders Kitabı
|
|
|
Diğer Kaynaklar
|
|
|
Ödevler ve Projeler
|
-
|
|
Laboratuar Uygulamaları
|
- Simülatörde arama kurtarma eğitimi verilecektir
|
|
Bilgisayar Kullanımı
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|