Hafta
|
Konular
|
Dersin
Çıktıları
|
1-3
|
I. Gemi Otomasyon sistemine bağlı Ana tahrik, Yardımcı ve Elektrik gemi sistem ve makinelerinin kumanda ve kontrol pano ve elemanlarının tanımı
|
1
|
1
|
Makine Dairesi Simülatörü tanıtımı
|
1.1
|
1
|
Makine Dairesi Simülatörünün kullanım amacı
|
1.1.1
|
1
|
Proses ve Otomasyon arasındaki ilişkinin tanımı
|
1.1.2
|
1
|
Enstrümantasyon, Kumanda ve Kontrol elemanlarının tanımı
|
1.1.3
|
1
|
Veri, Sinyal, Bilgi geri beslemesi, Kontrol elemanı ve Monitor tanımı
|
1.1.4
|
1
|
Elektrik tesisatı konsolu enstrüman, kumanda ve kontrolleri
|
1.2
|
1
|
Elektrik sisteminin ana elemanlarının tanımı
|
1.2.1
|
1
|
Elektrik sisteminin Kontrol Panolarının tanımı
|
1.2.2
|
1
|
Elektrik kontrol panoları enstrümantasyonun tanımı
|
1.2.3
|
1
|
Elektrik kontrol panoları kumanda ve kontrol elemanlarının tanımı
|
1.2.4
|
2
|
Yardımcı sistemler Konsolu enstrüman ve kontrolleri
|
1.3
|
2
|
Her bir yardımcı sistem elemanlarının tanımı
|
1.3.1
|
2
|
Her bir yardımcı sistem kontrol panellerinin tanımı
|
1.3.2
|
2
|
Her bir yardımcı sistem panoları üzerindeki enstrümantasyonun tanımı
|
1.3.3
|
2
|
Her bir yardımcı sistem panoları üzerindeki kumanda ve kontrol elemanlarının tanımı
|
1.3.4
|
3
|
Ana tahrik sistemi konsolu enstrümantasyon ve kontrollerinin tanımı
|
1.4
|
3
|
Ana tahrik sistemi ana elemanlarının tanımı
|
1.4.1
|
3
|
Ana tahrik sistemi münferit kontrol panolarının tanımı
|
1.4.2
|
3
|
Her bir ana tahrik sistemi kontrol panoları üzerindeki enstrümantasyonun tanımı
|
1.4.3
|
3
|
Ana tahrik sistemi kontrol panoları üzerindeki kumanda ve kontrol elemanlarının tanımı
|
1.4.4
|
4-7
|
Gemi Otomasyon sistemine bağlı Ana tahrik, Yardımcı ve Elektrik gemi sistem ve makinelerinin kumanda ve kontrol pano ve elemanlarını kullanarak işletimi
|
2
|
4
|
Çalışan değer tanımı
|
2.1
|
4
|
Çalışan değerlerin tanımı
|
2.1.1
|
4
|
Çalışan değerlerin önemi
|
2.1.2
|
4
|
Set edilen, gözlemlenen ve çalışan parametrelerin tanımı
|
2.1.3
|
4
|
Çalışan parametrelerin gelişim analizi ve alınacak karşı tedbirlerin belirlenmesi
|
2.1.4
|
5
|
Elektrik sisteminin çalıştırılması
|
2.2
|
5
|
Elektrik gücü jeneratörlerinin ana elemanlarının tanımı
|
2.2.1
|
5
|
Ana Dağıtım Panosu ana elemanlarının tanımı
|
2.2.2
|
5
|
Elektrik gücü dağıtım panoları ana elemanlarının tanımı
|
2.2.3
|
5
|
Jeneratörlerin paralel çalıştırılması, sinkranizasyonu ve otomatikte çalışma şekilleri
|
2.2.4
|
6
|
Yardımcı makinelerin işletilmesi
|
2.3
|
6
|
Yardımcı sistemlerin ana elemanlarının tanımı
|
2.3.1
|
6
|
Yardımcı sistemlerin hazırlanması, devreye alınması ve devreden çıkartılması
|
2.3.2
|
6
|
Yardımcı sistemlerin çalışma parametrelerinin tanımı
|
2.3.3
|
6
|
Yardımcı sistemlerin çalıştırılması
|
2.3.4
|
7
|
Ana tahrik sisteminin işletilmesi
|
2.4
|
7
|
Ana tahrik sistemi ve yan sistemlerinin ana elemanlarının tanımı
|
2.4.1
|
7
|
Ana tahrik sistemi ve yan sistemlerinin devreye alınması ve devreden çıkartılması
|
2.4.2
|
7
|
Ana tahrik sistemi ve yan sistemlerinin çalışma parametrelerinin tanımı
|
2.4.3
|
7
|
Ana tahrik sistemi ve yan sistemlerinin çalıştırılması
|
2.4.4
|
7
|
VİZE ( Tarih………………………….. )
|
|
8-10
|
Genel kargo, LCC Tanker ve RO-RO tipi gemilerde Otomasyon sistemine bağlı Ana tahrik, Yardımcı ve Elektrik sistem ve makinelerinin seyre hazırlık, seyir ve Liman durumlarına göre hazırlanması, işletilmesi, kontrolü ve seyir hazırlıklarının geri alınması
|
3
|
8
|
Genel Kargo
|
3.1
|
8
|
Sistemlerin seyre hazırlanmasının tanımı
|
3.1.1
|
8
|
Sistemlerin seyirde kontrolünün tanımı
|
3.1.2
|
8
|
Sistemlerin manevra için hazırlanmasının tanımı
|
3.1.3
|
8
|
Sistemlerin seyir sonu hazırlıklarının geri alınması
|
3.1.4
|
9
|
LCC Tanker
|
3.2
|
9
|
Sistemlerin seyre hazırlanmasının tanımı
|
3.2.1
|
9
|
Sistemlerin seyirde kontrolünün tanımı
|
3.2.2
|
9
|
Sistemlerin manevra için hazırlanmasının tanımı
|
3.2.3
|
9
|
Sistemlerin seyir sonu hazırlıklarının geri alınması
|
3.2.4
|
10
|
RO-RO
|
3.3
|
10
|
Sistemlerin seyre hazırlanmasının tanımı
|
3.3.1
|
10
|
Sistemlerin seyirde kontrolünün tanımı
|
3.3.2
|
10
|
Sistemlerin manevra için hazırlanmasının tanımı
|
3.3.3
|
10
|
Sistemlerin seyir sonu hazırlıklarının geri alınması
|
3.3.4
|
11-14
|
Genel kargo, LCC Tanker ve RO-RO tipi gemilerde Otomasyon sistemine bağlı Ana tahrik, Yardımcı ve Elektrik sistem ve makinelerinin bir vardiya süresince takım olarak seyre hazırlık, seyir ve Liman durumlarına göre hazırlanması, işletilmesi, kontrolü ve seyir hazırlıklarının geri alınması
|
4
|
11
|
Tim-1 & Sistem diyagramları: Genel Kargo/LCC Tanker/RO-RO vardiya esasları
|
4.1
|
11
|
Vardiya zabitin makine dairesi kontrol odasında uyması gereken kurallar
|
4.1.1
|
1
|
Çalışan parametreleri kontrol etmenin önemi
|
4.1.2
|
11
|
Çalışan parametrelere göre gelişen olay analizlerinin yapılmasının önemi
|
4.1.3
|
11
|
Analiz sonuçlarına göre olası anormal belirti ve durumlarda alınacak tedbirlerin önemi
|
4.1.4
|
12
|
Tim-2 & Sistem diyagramları: Genel Kargo/LCC Tanker/RO-RO vardiya esasları
|
4.2
|
12
|
Vardiya zabitin makine dairesi kontrol odasında uyması gereken kurallar
|
4.2.1
|
12
|
Çalışan parametreleri kontrol etmenin önemi
|
4.2.2
|
12
|
Çalışan parametrelere göre gelişen olay analizlerinin yapılmasının önemi
|
4.2.3
|
12
|
Analiz sonuçlarına göre olası anormal belirti ve durumlarda alınacak tedbirlerin önemi
|
4.2.4
|
13
|
Tim-3 & Sistem diyagramları: Genel Kargo/LCC Tanker/RO-RO vardiya esasları
|
4.3
|
13
|
Vardiya zabitin makine dairesi kontrol odasında uyması gereken kurallar
|
4.3.1
|
13
|
Çalışan parametreleri kontrol etmenin önemi
|
4.3.2
|
13
|
Çalışan parametrelere göre gelişen olay analizlerinin yapılmasının önemi
|
4.3.3
|
13
|
Analiz sonuçlarına göre olası anormal belirti ve durumlarda alınacak tedbirlerin önemi
|
4.3.4
|
14
|
Tim-4 & Sistem diyagramları: Genel Kargo/LCC Tanker/RO-RO vardiya esasları
|
4.4
|
14
|
Vardiya zabitin makine dairesi kontrol odasında uyması gereken kurallar
|
4.4.1
|
14
|
Çalışan parametreleri kontrol etmenin önemi
|
4.4.2
|
14
|
Çalışan parametrelere göre gelişen olay analizlerinin yapılmasının önemi
|
4.4.3
|
14
|
Analiz sonuçlarına göre olası anormal belirti ve durumlarda alınacak tedbirlerin önemi
|
4.4.4
|
15
|
FINAL EXAM ( Date………………………….. )
|
|