Dersin Adı : MALZEME BİLGİSİ
|
Derece: Ön Lisans
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuar
|
GMI 2004
|
II/ II
|
2,5
|
4
|
3
|
-
|
-
|
Bölüm/Program
|
|
Dersin veren Öğretim Üyesi
|
|
İletişim Bilgileri
|
|
Görüşme Saatleri
|
|
Ders Notları için web adresi
|
www.pirireis.edu.tr
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Önkoşulları
|
---
|
Dersin mesleki bileşene katkısı, %
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
50
|
40
|
10
|
---
|
Dersin İçeriği
|
Malzeme Bilimi’nin tanıtımı. Mühendislik malzemelerinin yapılarının, özelliklerinin ve proceslerinin temelleri.malzemelerin atomik, moleküler ce kristal yapılarının özellikleri. Metaller, çelik alaşımlar, seramikler, polimer ve kompozit malzemeler. Faz Diyagramları, mekanik özellikler metal ve alaşımların ısıl işlemleri.
|
Dersin Amacı
|
Malzeme Bilimi’nin temel prensiplerini, metaller, polimerler ve seramiklerin, prosesleri, yapıları ve uygulamaları kapsamında tanıtmak.
|
Dersin Öğrenme
Çıktıları
|
GMI 2006 “Malzeme Bilgisi” kursunun başarı ile tamamlanması durumunda öğrenciler aşağıda belirtilen konularda eğitilmiş olacaklardır.
- Mühendislik malzemelerinin dizaynı, üretimi ve seçimi kapsamında dört elementin (işleme, yapı, özellik ve uygulama) ilişkisellikği anlama
- Metal ve alaşımlarının faz diyagramlarını yorumlama
- Metal ve alaşımlarının uygulama ve işlemelerini tanımlama
- Malzemelerin gerekli işlemleri için performans kriterlerini değerlendirme
- Deniz Mühendisliği uygulamalarına uygun malzemeleri tartışabilme
- Metaller, seramikler, polimerler ve kompozitler gibi çeşitli malzemelerin karekteristiklerini tanımlama
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım, gösterim, proje.
|
Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer
|
---
|
Eş dönemli koşul
|
---
|
Ders Kitabı
|
|
Diğer Kaynaklar
|
|
Ödevler ve Projeler
|
1 adet malzeme bilimi ile ilğili proje sınıfta sunulacaktır.
|
Laboratuar Uygulamaları
|
|
Bilgisayar Kullanımı
|
---
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|