Dersin Adı : Gemide Tıbbi Bakım
|
Derece: Ön Lisans
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuar
|
SAS2001
|
2/3 (Güz)
|
NC
|
0
|
1 saat
|
1 saat
|
-
|
Bölüm/Program
|
|
Dersin veren Öğretim Üyesi
|
|
İletişim Bilgileri
|
|
Görüşme Saatleri
|
|
Ders Notları için web adresi
|
www.pirireis.edu.tr
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Önkoşulları
|
-
|
Dersin mesleki bileşene katkısı, %
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
10
|
|
|
90
|
Dersin İçeriği
|
Bu eğitimi alan öğrenci; Gemide meydana gelebilecek bir kaza veya acil durum sonucu yaralanan veya hastalanan personele ilkyardım yapılması, Hastalıkların ve kazaların önlenmesi ve Hasta ve yaralıların sevk edilebilmesi konularında bilgi sahibi olacaktır.
|
Dersin Amacı
|
Bu eğitim tüm gemiadamları için Gemiadamları Yönetmeliği Madde 21 hükümleri uyarınca alınması gereken zorunlu asgari güvenlik eğitimi olup, bu eğitimi alan öğrenci; meydana gelen bir kaza veya acil durumda kendi ve diğer personelin hayatını kurtarmak için gereken tedbirleri almayı, yaralanan veya hastalanan personele ilkyardım yapılmasını, hastalıkların ve kazaların önlenmesini, hasta ve yaralıların sevk edilebilmesi işlemlerini öğrenecektir.
|
Dersin Öğrenme
Çıktıları
|
- Gemide kalan hasta ve yaralılara tıbbi bakım sağlama
- Kazaya uğrayanların bakımı
- Hasta bakım yöntemleri
- Hastalıklar
- Alkol ve ilaç bağımlılığı
- Diş bakımı
- Jinekoloji, hamilelik ve doğum
- Kurtarılanların tıbbi bakımı
- Denizde ölüm
- Hijyen
- Hastalık önleme
- Kayıtların tutulması ve yönetmelikler
- Gemilere tıbbi yardım için koordinasyon yöntemleri
- Dış yardım
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Yansılar, ders notları, multimedia içerikler
|
Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer
|
Sınıfta ilkyardım, suni teneffüs ve dikiş atma uygulamaları.
|
Eş dönemli koşul
|
-
|
Ders Kitabı
|
|
Diğer Kaynaklar
|
-
|
Ödevler ve Projeler
|
-
|
Laboratuar Uygulamaları
|
-
|
Bilgisayar Kullanımı
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|