Back

Propulsion Engineering

PîRî REİS ÜNİVERSİTESİ

DENİZCİLİK FAKÜLTESİ

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Programı

 

Ders Katalog Formu

Oluşturulma Tarihi: 01.10.2019

 

Revizyon Tarihi: 01.10.2019

 

Revizyon No:00

 

DF Karar No: -

 

Ders Adı: Gemi Sevk Sistemleri

Seviye:  Lisans

 

Kod

 

 

Yıl/Dönem

Lokal Kredi

AKTS Kredisi

Dersin Oluşumu

Teorik

Pratik

Laboratuvar

SMME002

 

2,5

4

2

1

 

Bölüm

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği

Öğretim Elemanı

 

 

İletişim Bilgisi

 

 

Görüşme

 

İnternet Sitesi

www.pirireis.edu.tr

Ders Türü (Zorunlu/Seçmeli)

 Seçmeli

Ders Dili

İngilizce

Ön Koşullar

SMME318 (Gemi İnşaatı ve Stabilite)

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

15

45

40

 

Dersin İçeriği

Direncin Genel Tanımı/ Benzerlik Yasaları / Direnç Bileşenleri / Model Direnç Deneyleri / Rüzgar Direnci / Akıntı Direnci / Sığ Sularda Direnç / Gemilerde Güç Hesap Yöntemleri /Sevk verimi bileşenleri / Sevk Şekilleri / Pervane Geometrisi ve Hidrodinamiği / Gemi Pervane Etkileşimi/ Kavitasyon / Pervane Tasarımı/ Sevk Cihazları/ Pervane türleri ve diğer sevk sistemleri / Tekne-pervane-makine uyuşumu/ Yakıt ekonomisi

 

Dersin Amaçları

 

  1. Gemilerin Direnç ve Sevk  hesaplarını öğrenmek
  2. Gemi, pervane ve makina arasındaki etkileşimi kavrama ve irdeleme yeteneği kazandırmak

Dersin Öğrenim Kazanımları

  1. Gemiler direnç ve sevk hesap ve analizlarini yapabilme bilgi ve becerisi kazandırmak
  2. Deneysel ve sayısal sonuçları karşılaştırma kabileyeti
  3. Gemi sevk parametreleri ile yakıt ekonomisi arasındaki ilişkinin kurulabilme yeteneği

Öğretim Metot ve Teknikleri

Dershane, örnek gösterimi, uygun olursa İTÜ model havuzuna gezi

Pratik Bilgileri

 

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

 

Ders Kitapları

Molland, Turnock, Hudson:  Ship Resistance and Propulsion, Cambridge University Press, 2011

Diğer Kaynaklar

  1. Carlton, J.S.,(1994) "Marine Propellers and Propulsion", Butterworth-Heinemann Ltd., Oxford, England
  2. Kafalı, K., (1982) "Gemi Formunun Statik ve Dinamik Esasları", İTÜ,İstanbul

Ödev ve Projeler

 

-

Laboratuvar Görevleri

-

Bilgisayar Kullanımı

-

Diğer Aktiviteler

 

                         
 

 

 

 

 

Değerlendirme Kriterleri

Aktiviteler

Adet

Değerlendirmeye Katkısı (%)

Devam

 

 

Yıl İçi Sınavları

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

Laboratuvar Çalışması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Saha Çalışması

 

 

Final Sınavı

 

 

TOPLAM

 

 

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

 

TOPLAM

 

 

 

 

AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler

Adet

Saat

Toplam İş Yükü

Devam

 

 

 

Yıl İçi Sınavları

 

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

 

Ödevler

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

 

Laboratuvar Çalışması

 

 

 

Uygulama

 

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

 

Seminer

 

 

 

Sunum

 

 

 

Saha Çalışması

 

 

 

Final Sınavı

 

 

 

Toplam İş Yükü

 

 

 

Toplam İş Yükü/25

 

 

 

Dersi AKTS Kredisi

 

 

 

 

 

Hafta

Konular

Dersin Çıktıları

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

13

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dersin Program Çıktılarıyla İlişkisi

 

 

Program Çıktıları

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi

 

 

X

b

Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi

 

X

 

c

Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi

X

 

 

d

Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi

 

X

 

e

Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi

 

X

 

f

Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama

 

 

X

g

Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi

 

X

 

h

Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim

 

X

 

i

Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları

 

 

X

j

Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları

X

 

 

k

Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi

 

X

 

l

Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

 

X

 

m

Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

 

X

 

 

 

         1: Az, 2: Kısmi, 3: Tam

 

Ders

Çıktıları

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

Program Çıktıları

 

a

 

 

 

 

 

 

 

 

b

X

X

X

X

X

X

 

 

c

X

X

X

X

X

X

 

 

d

 

 

 

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

 

 

 

 

f

 

 

 

 

 

 

 

 

g

 

 

 

 

 

 

 

 

h

 

 

 

 

 

 

 

 

i

 

 

 

 

 

 

 

 

j

 

 

 

 

 

 

 

 

k

 

 

 

 

 

 

 

 

l

 

 

 

 

 

 

 

 

m

X

X

X

X

X

X